مضرات و عوارض کره نارگیل در صورت مصرف بیش از حد چیست؟

فهرست

کره نارگیل یک محصول از میوه نارگیل است که در پخت انواع غذاها می توان از آن استفاده کرد از این ماده غذایی در درمان بیماری هایی چون دیابت نیز می توان استفاده کرد. کره نارگیل به دلیل داشتن چربی اشباع بسیار مورد توجه بدنسازان قرار گرفته است و یک مکمل غذایی در کنار کره بادام زمینی به شمار می رود حال آنچه مهم است مد نظر قراردادن مضرات و عوارض کره نارگیل در صورت مصرف بیش از حد است.

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل  از میکس کردن گوشت نارگیل تازه و یا نارگیل بو داده به دست می آید یک ماده کرم مانند خامه ای است که به دلیل وجود روغن نارگیل در آن از یک بافت نرم برخوردار است. این ماده غذایی بسیار برای داشتن وعده های غذایی جذاب به ما و سرآشپزان ماهر کمک خواهد کرد. کره نارگیل منبع پتاسیم منیزیم و آهن است که همگی در درمان بیماری و داشتن سلامتی بیشتر به ما کمک می کنند. البته در کنار این فواید ممکن است مضراتی هم داشته باشد.

مضرات و عوارض کره نارگیل در صورت مصرف بیش از حد

کره نارگیل سرشار از چربی اشباع است خیلی ها بر این اعتقادند که مصرف کره نارگیل که دارای مقادیر زیادی چربی اشباع خوب است برای بدن مفید است. حال آنکه چربی چه خوب و چه بد باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد. و مصرف بی رویه کره نارگیل می تواند در کنار فواید بیشمار یک سم خالص محسوب شود. کره نارگیل دارای 86 درصد چربی اشباع است و در ساخت آن ممکن است از شکر استفاده شده باشد که مصرف کربوهیدرات می تواند برای بدن مضر باشد.

بنر کره نارگیل

چربی کره نارگیل

چربی کره نارگیل از کره و پیه گاو بسیار بیشتر است. اما تصویر ذهنی که در بسیاری افراد نقش بسته آن را برای بسیاری از کارها چون حالت دادن مو، چاقی و بواسیر مفید می دانند. یکی از اساتید دانشگاه هاروارد مدعی شده است که : “روغن نارگیل بدترین چیزی است که می توانید بخورید.” و از آن به عنوان یک سم خالص یاد کرده است. این استاد هشدار خود را بر میزان چربی اشباع روغن نارگیل بیان نموده است که باعث افزایش LDL خون می شود.

قوطی روغن نارگیل با نارگیلی در کنار آن

هشدار های جهانی برای اعتدال در مصرف کره نارگیل

در بحث مضرات و عوارض کره نارگیل در صورت مصرف بیش از حد، این مرکز اعلام داشته است که کره نارگیل و روغن نارگیل را می توان در رژیم غذایی گنجاند. اما از آنجایی که چربی های اشباع زیادی دارد، فقط باید در مقادیر کم و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم گنجانده شود. تا به امروز هیچ مرک علمی قوی برای حمایت از فواید سلامتی ناشی از خوردن کره نارگیل یا روغن نارگیل در دسترس نیست. همچنین انجمن قلب آمریکا نیز خوردن این ماده غذایی را محدود کرده و استقبال از روغن نارگیل و کره نارگیل را نتیجه تبلیغات بازاریابی دانسته است.

پیشنهاد مطالعه:”روش نگهداری کره نارگیل چگونه است؟”

نقش بالا رفتن کلسترول خون در بدن

استفاده از رژیم های غذایی سرشار از چربی اشباع  با افزایش HDL در خون مرتبط  هستند و کلسترول بالا می تواند یک زنگ خطر برای ابتلا به بیماری های  قلب و سکته قلبی یا مغزی باشد. با بالارفتن کلسترول این مواد در عروق رسوب می کنند و باعث بالارفت فشار خون می شوند که می تواند عوارضی چون پاره شدن رگ و یا مسدود شدن آن را به همراه داشته باشد. کره نارگیل با این که حاوی چربی اشباع خوب است ولی مدرکی برای اثبات اینکه چربی آن بهتر از سایر چربی های اشباع باشد وجود ندارد.

سخن آخر

بررسی مضرات و عوارض کره نارگیل در صورت مصرف بیش از حد نشان داده است که ممکن است این محصول مغذی دارای عوارضی چون بروز فشار خون یا بیماری های قلبی عروقی در افراد شود. آنچه ما می دانیم این است که جایگزین کردن چربی های اشباع شده با چربی های غیر اشباع می تواند یک راه موثر در پایین آمدن سطح کلسترول خون باشد. حال اگر طعم نارگیل را دوست دارید می توانید کره نارگیل را جایگزین روغن های گیاهی کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *