معرفی بهترین روغن جوانسازی پوست کدام است؟

فهرست


داشتن پوست جوان و شاداب، دغدغه تمام افراد است و برای رسیدن به آن راه‌‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. اکثر افراد استفاده از بهترین روغن جوانسازی پوست را کنار می‌گذارند و به دنبال روش‌های پر هزینه‌تری مانند لیفت و جراحی می‌روند که ریسک بالاتری نیز دارد. در مقابل این روش‌ها روغن‌های طبیعی قرار دارد که با کمترین هزینه قابل خرید است، بدون اینکه ذره‌ای عوارض از خود به جا بگذارد. در این مقاله 5 تا از بهترین روغن‌های طبیعی جهت جوانسازی به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی پنج نوع روغن‌ طبیعی جهت جوانسازی پوست

معمولا از روغن‌ طبیعی در تولید محصولات آرایشی و مراقبتی استفاده می‌شود که نشان دهنده اهمیت و تاثیر آن در سلامت پوست است. پس چه بهتر که به تنهایی و به صورت خالص استفاده کنید. اما موثرترین آنها عبارتند از:

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور یکی از بهترین پیشگیری کننده‌های علائم پوستی است که بسیار سبک بوده و فورا جذب پوست می‌شود. تاثیر گذاری آن در تسکین دادن التهابات و از بین بردن میکروارگانیزم‌های سطح پوست است. سرشار از آنتی اکسیدان است که پوست، برای تسریع جوانسازی به آن احتیاج دارد.

ویتامین E موجود در این روغن به افزایش رطوبت، ترمیم صدمات پوستی و محافظت از شرایط نامساعد محیطی کمک می‌کند. روغن فوق برای درمان آکنه، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رفع لکه‌ها بهترین گزینه خواهد بود.

روغن آرگان

روغن آرگان سلول‌های صدمه دیده را ترمیم می‌کند و فعالیت سلول‌ها را افزایش می‌دهد. یکی از بهترین روغن‌های لایه بردار است که بافت‌های مرده را دفع کرده و موجب تولید سلول‌های جدید می‌شود. ویتامین E و امگا 6 از جمله موثرترین عناصر این روغن است. رطوبت رسان است و از پوست به خوبی محافظت می‌کند. به سرعت در پوست جذب می‌شود و اثری از چربی باقی نمی‌گذارد. استعمال آن در دور چشم باعث رفع تیرگی و خطوط پاکلاغی می‌شود.

بهترین روغن جوانسازی پوست

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به تنهایی یک محلول ضد چروک است که کار بسیاری از محصولات شیمیایی را انجام می‌دهد. لکه‌های مختلف روی صورت با استعمال این روغن به مرور رفع خواهد شد زیرا در تولید ملانین تاثیر می‌گذارد. غنی از ویتامین‌های A, E و همچنین امگا 6 است. خشکی پوست را رفع کرده و التهاب آن را آرام می‌کند.

محافظت کننده قدرتمندی برای پوست است. اثرات رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و چربی پوست را کنترل می‌کند. با کمک به افزایش عملیات کلاژن سازی پوست از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

روغن جوانه گندم

این روغن مهار کننده قوی علائم پیری زودرس در پوست است. غنی از لسیتین و پروتئین و ویتامین‌های A, D است. روغن جوانه گندم با تاثیر بر روی بافت‌های صدمه دیده پوست به ترمیم و احیای آنها می‌پردازد. درمان کننده آکنه است و برای رفع علائم بیماری‌هایی نظیر اگزما و پسوریازیس بسیار مفید عمل می‌کند. در درمان آفتاب سوختگی و التهابات ناشی از آن موثر است و لکه‌های پوست را نیز از بین می‌برد.

روغن بادام شیرین

بسیاری از بیماری‌های پوستی با روغن بادام شیرین قابل درمان است. از خشکی زیاد، اگزما گرفته تا آکنه و رفع لکه‌های پوستی به کمک روغن بادام بهبود می‌یابد. علاوه بر اینکه برای جوش‌های سرسیاه نیز مفید و برای رفع آن، پوست را ضدعفونی کرده و تولید چربی پوست را نیز تنظیم می‌کند.

مانع از بروز چین و چروک و خطوط در پوست می‌شود. با افزایش میزان کلاژن در پوست در افزایش خاصیت ارتجاعی و جوانسازی پوست نقش مهمی ایفا می‌کند.

نکات مهم در استفاده از بهترین روغن جوانسازی پوست

شرط نتیجه گرفتن از بهترین روغن جوانسازی پوست استمرار در استعمال است. می‌توانید آن را در روتین روزانه خود بگنجانید و به همراه ماساژ، روی پوست پخش کنید. قبل از استعمال پوست شسته شده و تمیز باشد. و در آخر اینکه حتما حتما روغن خالص و اصل را تهیه و استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *