خواص روغن کرچک برای ناف چیست؟

فهرست

یکی از نقاط جادویی در بدن شما ناف می باشد، که یک درمان مخفی برای مشکلات بی شمار روزانه است؛ و راه حل موثری برای همه بیماری های شما است. در یک انسان بالغ رباط های غذا دهنده به قسمت داخلی ناف متصل هستند می توان از این نقطه برای تاثیر گذاری بر دیگر نقاط بدن استفاده کرد. حال آنچه مهم است این است که از خواص روغن کرچک برای ناف استفاده کنیم و عملکرد این نقطه حیاتی را بهبود دهیم تا بدن در برابر بسیاری از بیماری ها به مقاومت نسبی برسد.

طب سنتی هندی آیورودا

آیورودا یا علم زندگی یک روش درمانی قدیمی با ریشه هندی است و از درمان هایی شامل رژیم درمانی، ماساژ درمانی، استفاده از گیاهان با خواص دارویی برای حفظ و بدست آوردن سلامتی استفاده می شود. به طور سنتی در آیورودا از روغن های گیاهی مثل روغن کرچک استفاده می شود. روغن کرچک به دلیل خواص گوناگونی که دارد، همواره مورد توجه در درمان های خانگی و طب سنتی قرار می گیرد .

خواص شگفت انگیز روغن کرچک

آنتی باکتریال بودن روغن کرچک؛ ضد التهاب بودن آن، تسکین درد مفاصل،  تقویت هضم غذا، بهبودی یبوست،  پاکسازی پوست از آکنه و همچنین افزایش رطوبت در پوست همگی خواص بینظیر و عالی این روغن گیاهی هستند.

شیشه روغن کرچک همراه با یک گل

خواص روغن کرچک برای ناف چیست؟

قرار دادن روغن کرچک در ناف به کاهش تورم روده کمک می کند. درد معده را تسکین می دهد و به دفع گازهای به دام افتاده درون معده کمک می کند. اگر فردی از مشکل یبوست رنج می برد، می تواند در حین ماساژ شکم از روغن کرچک استفاده کند. از جمله خواص دیگر روغن کرچک این است که استفاده منظم از آن در ناف، در رشد مو موثر است. همچنین برای رفع ترک لب می توانید روزانه دور ناف را با روغن کرچک چرب کنید تا لب های نرم و لطیفی داشته باشید.

استفاده از خواص روغن کرچک برای ناف و آرتریت

درد مفاصل و بدن درد با افزایش سن رایج می شود و می تواند زندگی عادی شما را تحت تاثیر قرار دهد. ماساژ دادن ناف به طور منظم با روغن هایی مانند روغن کرچک و روغن رزماری می تواند این درد ها را تسکین دهد. ریختن روغن کرچک در ناف نیز در کاهش درد زانو و مفاصل موثر است. التهاب در عضلات یا ساییدگی بیش از حد می تواند منجر به درد مفاصل شود. استفاده از روغن کرچک، در ناف می تواند به کاهش درد، تقویت مفاصل و بهبود انعطاف پذیری کمک کند. استفاده از خواص روغن کرچک برای ناف یک جایگزین طبیعی برای افرادی است که در مراحل اولیه آرتریت هستند و یا  تراکم استخوان ضعیفی دارند.

سخن آخر

 خواص روغن کرچک برای ناف شگفت انگیز است، این خواص و مزیت ها بی شمار است. خواصی مانند تسکین درد، بهبود یبوست، تقویت هضم غذا و موارد بسیار زیاد دیگر که این روغن فوق العاده در خود دارد. همچنین برای بهتر خوابیدن در شب می توانید مقداری از آن را بر روی ناف خود ماساژ دهید تا خواب بهتری داشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *