ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو

فهرست

از ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو و سایر مراقبت های زیبایی پوست می توان استفاده کرد. این دو روغن خواص زیادی دارند و ترکیب آنها در کنار هم نقاط ضعف همدیگر را کمرنگ کرده و بر نقاط قوت آنها می افزاید و موجب می شود تا تاثیرگذاری بیشتری را در فرآیند درمان تجربه کنید. این دو محصول به صورت بکر و صنعتی در بازار موجودند و از هر دو روغن در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

فرآیند رشد مو

رشد مو به میزان گردش خون در پوست سر  و اکسیژنی که به آن میرسد، بستگی دارد. هرچه فرایند خون رسانی بهتر صورت پذیرد پیاز مو بیشتر تقویت می شود و استحکام ریشه مو بیشتر می شود. پیاز مو  و فولیکول های آن بیشتر منابع تغذیه ای خود را از خون می گیرد. بنابراین با ماساژ پوست با ترکیب روغن نارگیل و کرچک برای مو میزان خون رسانی به پیاز مو افزایش می یابد و این عاملی خواهد شد که رشد مو بیشتر شود.

آسیب های مو

مو که از دو قسمت ساقه و ریشه تشکیل شده است، دارای پولک هایی است که طی فرآیندهای صاف کردن، حرارت دادن، رنگ کردن و یا سفید کردن این پولک ها باز می شوند و باعث نفوذ مواد به داخل مو می شوند حال اگر حرارت دادن بیش از اندازه باشد و یا مواد شیمیایی به کار رفته در روی مو از مرغوبیت کافی برخوردار نباشند مطمئن باشید که به ساختار مو آسیب می رسد و باعث ریزش پروتئین های مو می گردد و ظاهر مو خشن و زبر به نظر خواهد رسید.

خواص روغن کرچک برای مو

روغن کرچک حاوی پروتئین است و به هنگام استفاده از آن بر روی مو،  پروتئین موجود در روغن کرچک با پروتئین مو ترکیب شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. این روغن به عمق فولیکول مو نفوذ می کند و باعث می شود مو براق تر به نظر برسد. همچنین روغن کرچک با افزایش پروتئین مو، عامل موثری در رشد و ترمیم موهای آسیب دیده خواهد بود.

خواص روغن نارگیل برای مو

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل باعث می شود که یک لایه محافظ روی مو ایجاد شود و به هنگام خیس کردن مو از جذب آب اضافی به داخل مو و سنگین شدن آن جلوگیری می کند و به این وسیله مو کمتر ریزش پیدا می کند. استفاده از روغن نارگیل روی مو، موها را هیدراته می کند و از آن می توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو  یاد کرد. داشتن موهایی خوش حالت محصول مراقبت و تغذیه سالم است.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

 روغن نارگیل و قارچ سر

روغن نارگیل شیرین و مغذی است اما ممکن است، استفاده از آن نتواند درمان مناسبی برای قارچ های کف سر باشد و یا به خوبی جذب پوست نشود. بنابراین در طب آیورودا توصیه شده است برای اینکه این ضعف روغن نارگیل اصلاح شود، بهتر است این روغن را با یک روغن دیگر ترکیب کنید که از ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو به یک درمان عالی برای قارچ های پوست و شوره سر می رسیم. روغن کرچک که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری است در کنار روغن نارگیل یک محصول شگفت انگیز را ایجاد خواهند کرد.

شکنندگی مو

شکنندگی مو پدیده ای است که در موهای بلند بیشتر دیده می شود و ممکن است از در معرض استرس قرار گرفتن مو توسط حرارت یا مواد شیمیایی، نوک موها پروتئین خود را از دست بدهند و یا به علت کم خونی تغذیه مو برای ساقه و نوک مو کافی نباشد و منجر به شکسته شدن و شاخی شدن مو شود. استفاده از ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو و آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث افزایش رطوبت موها ی خشک می شود و شکستگی مو کاهش می یابد.

ماسک مو برای موهای شکسته

شما می توانید با استفاده از دوقاشق روغن نارگیل در کنار دو قاشق روغن کرچک  و مالیدن آن بر روی مو به درمان موهایتان کمک کنید. این ترکیب را بهتر است شبها به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید بر روی موهایتان بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. از این ماسک می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید و به موهایی نرم و براق برسید.

ماسک مو برای موهای چرب

موهای چرب، به دلیل چربی که دارند، بیشتر مواقع کدر به نظر می رسند. حال اگر بخواهید از ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو استفاده کنید، ممکن است باعث بروز آکنه بر روی پوست سر شما شود. برای اینکه از عوارض احتمالی این ترکیب جلوگیری کنید، بهتر است آن را با یک پاک کننده طبیعی مثل آبلیمو ترکیب کنید تا هم چربی اضافی پاک شود و هم روغن روی موهایتان کنترل شود. بدین ترتیب منافذ روی پوست سر باز می ماند و منجر به کاهش خارش سر خواهد شد.

مطلب مرتبط:”آیا روغن کرچک برای ضخیم شدن مو مناسب می باشد؟”

سخن آخر

ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای مو یک ترکیب عالی محسوب می شود و چنانچه بخواهید اثرگذاری آن را بر روی مو بیشتر کنید، می توانید این ترکیب را با موز، آووکادو، ژل آلوئه ورا، روغن زیتون،  سرکه سیب،  تخم مرغ و عسل مخلوط کنید که  ترکیب هریک باعث اثراتی ویژه مثل کاهش موخوره، کاهش وز شدگی، افزایش ضخامت مو و ترمیم موهای آسیب دیده، بر روی مو خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *