خواص روغن آرگان برای ابرو چیست؟

فهرست

خواص روغن آرگان برای ابرو فراوان می باشد؛ همچنین یکی از دلایل بسیار مهم و محبوبیت فوق العاده ‌ی روغن آرگان، طبیعی بودن و تاثیر گذار بودن آن است. روغن آرگان یک روغن طبیعی می باشد که خواص و مزایای بسیار زیادی دارد که باید آن ها را به خوبی بدانید البته مشورت با پزشک هم می تواند به شما کمک بسیاری بکند.

از خواص روغن آرگان برای ابرو چه می‌دانید؟

این محصول از ترکیبات شگفت انگیز و معجزه‌گری برخوردار است که به راحتی بر روی پوست و مو تاثیر گذاشته و علاوه بر مراقبت از آنها، به نوعی نقش احیا کننده را نیز بر عهده خواهند داشت. در پاسخ به این سوال که روغن آرگان از چه خواصی برخوردار است که می‌تواند مراقبت و سلامت ابروهای شما را در بر داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرشار از ویتامین E

یکی از تاثیرگذارترین موارد در صورت افراد، ابرو است. لذا برای اینکه بتوانید از زیبایی ظاهری خود لذت ببرید، باید از فاکتورهای مهم برای مراقبت از ابروهای خود استفاده کنید. یکی از مهمترین خواص روغن آرگان برای ابرو ، در بر داشتن ویتامین E است. این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از این رو در بر طرف نمودن التهابات پوستی و جلوگیری از خشکی مو و پوست، نقش بسزایی خواهد داشت. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن بی‌نظیر، دفع رادیکل‌های آزاد را در بر خواهند داشت.

تقویت کننده فولیکول مو

یکی از مواردی که سبب ریزش مژه و ابرو در بدن افراد می‌شود، از بین رفتن و ضعیف شدن فولیکول مو است. این عمل سبب می‌شود که ریشه‌ی موهای ابرو تضعیف شده و در نتیجه کم پشت شوند. همچنین ابروهای شما با ریزش و شکنندگی نیز مواجه خواهند شد. برای اینکه بتوانید از این موضوع جلوگیری به عمل آورید،می توانید از خواص روغن آرگان برای ابرو استفاده کنید. این روغن علاوه بر تقویت ریشه و فولیکول موهای ابرو، رطوبت آنها را نیز حفظ نموده و در نتیجه از ریزش و شکنندگی آنها نیز جلوگیری خواهند نمود.

مقاله مرتبط :”خواص روغن آرگان برای مو چیست؟”

بهترین تحریک کننده برای رشد مو در ابرو

برای اینکه از ابروهای جذاب و پرپشتی برخوردار باشید، بهتر است ابروهای خود را با مواد غذایی مناسب، تقویت کنید. برای استفاده از مواد تقویتی ایده ‌آل و مناسب، انتخاب روغن تقویتی آرگان بسیار هوشمندانه خواهد بود. این روغن مرغوب و باکیفیت، مواد مغذی ابروها را تامین نموده و از این طریق بر روی پر پشت شدن و همچنین تحریک موها برای رشد مجدد، نقش بسزایی خواهد داشت.

مرطوب کننده مناسب برای ابرو ها

اغلب پزشکانی که در زمینه‌ی پوست فعالیت می‌کنند، به این  نکته مهم دست یافتند که رطوبت مناسب، نقش بسزایی بر روی سلامت پوست و موی افراد خواهد داشت. ابروها نیز در صورت برخورداری از رطوبت مناسب، درخشان، نرم و لطیف خواهند بود. اما در صورتی که رطوبت مناسب ابروها تامین نگردد، شاهد شکنندگی، خشکی، ریزش و … در ابروهای خود خواهید بود. این رطوبت علاوه بر درخشان کردن ابروها، نرمی و حالت دهی را نیز برای ابروها در بر خواهند داشت. یکی از بهترین آیتم‌های رطوبت رسان به ابرو، روغن آرگان است. این روغن به راحتی می‌تواند نیاز ابروها را رفع نموده و نقش بسزایی بر روی سلامتی آنها داشته باشد.

روغن آرگان

افزایش ضخامت ابروها

محققان پس از انجام تحقیقات گسترده، به این نکته مهم دست یافتند که برخی از بیماری‌های پوستی می‌توانند بر روی ریزش موها و از بین رفتن ضخامت آنها، نقش بسزایی داشته باشند. از جمله انواع این بیماری‌ها می‌توان به: درماتیت، پسوریازیس، سبورئیک و برخی از عفونت ‌های قارچی اشاره نمود. از دیگر خواص روغن آرگان برای ابرو ، می‌توان به درمان و از بین بردن بیماری ‌های پوستی و در نتیجه افزایش ضخامت ابرو و پر پشت شدن ابرو، اشاره کرد.

یک شیشه روغن آرگان بر روی یک ظرف به همراه یک سنگ و دانه های آرگان

 

نحوه استفاده از خواص روغن آرگان برای ابرو

در طب‌ سنتی برای دستیابی به نتایج هیجان انگیز، پیشنهاد شده است که از ترکیب روغن آرگان با روغن کرچک و … استفاده شود. اما یکی از مهمترین فاکتورها برای دستیابی به نتایج مطلوب، استفاده از روغن آرگان اصل است.

بهترین زمان برای استفاده از این روغن، هنگام شب است. در این صورت، بدن در حالت استراحت بوده و فولیکول‌های مو در حال بازسازی و رشد مجدد قرار می گیرند. لذا شما می‌توانید به بهترین نتایج دست یابید.

میزان استفاده از این روغن نیز، چند قطره در هر بار استفاده، خواهد بود. کافیست چند قطره از این روغن را بر روی پنبه ریخته و سپس به صورت ضربه‌ای بر روی ابروهای خود بمالید.

مدت زمان استفاده از این روغن برای دستیابی به نتایج مطلوب، چندین ماه است. اگر این عمل را هر شب و تا چند ماه ادامه دهید، حتما با یک تغییر باور نکردنی و هیجان انگیز، مواجه خواهید شد. به همین دلیل می توان گفت خواص روغن آرگان برای ابرو بسیار زیاد است.

جمع بندی

با پی بردن به خواص روغن آرگان برای ابرو در بسیاری از کشورها، شاهد افزایش موارد استفاده و محبوبیت این روغن گیاهی؛ خواهیم بود. این محصول خارق العاده، علاوه بر برخورداری از عناصر و مواد معدنی فوق العاده، به عنوان مرطوب کننده‌ ی ابروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا می‌توان گفت که از این روغن برای درخشندگی، افزایش ضخامت، جذابیت ظاهری، مقاومت ریشه و بسیاری از موارد دیگر نیز می‌توان استفاده کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *