ویتامین های روغن نارگیل چه می باشد؟

فهرست

نارگیل یکی از مواد بسیار مفید و عالی می باشد که می تواند برای سلامتی ما مناسب باشد. برای اینکه بتوانید از روغن نارگیل نهایت استفاده را ببرید، بهتر است با خواص آن به خوبی آشنا شوید. در ادامه به بررسی ویتامین های روغن نارگیل می پردازیم.

ویتامین های روغن نارگیل

روغن نارگیل بکر حاوی آنزیم هایی چون انورتین، کاتالاز و اکسیداز است. مواد موجود در روغن نارگیل به همین موارد ختم نمی شود. روغن  نارگیل از هیستیدین، تریپتوفان، پرولین، لوسین، آلانین و آرژنین تشکیل شده است. املاح و مواد معدنی تشکیل دهنده آن عبارتند از کلسیم، آهن، پتاسیم، سدیم، فسفر، مواد نشاسته ای، چربی و پروتئین. از ویتامین های موجود در روغن نارگیل، می توان به ویتامین E، ویتامین ب1، ب2، ب3 و ب6 اشاره کرد.

خواص روغن نارگیل

به دلیل چربی فراوانی که دارد به افزایش وزن کمک می کند. بدن را گرم نگه می دارد و دهان را خوشبو می کند  دندان ها را هم سفید می کند. ویتامین های روغن نارگیل برای درمان ضعف کبد بواسیر و تکرر ادرار مفید است. درد مثانه را برطرف می سازد. کرم معده و روده به خصوص کرم کدو را برطرف می کند. برای تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید است. در درمان بیماری های پوستی و رفع اسهال خونی کاربرد دارد. به دلیل طبع گرم، افراد با مزاج گرم، آن را با میوه های ترش مصرف کنند، بهتر است.

محتوای غذایی روغن نارگیل

تقریبا تمام کالری روغن نارگیل از چربی ناشی می شود که ممکن است وحشتناک به نظر برسد اما چربی نیز یکی از درشت مغذی های ضروری برای انجام چندین عملکرد  در بدن است. چربی به جذب ویتامین های روغن نارگیل و سایر ویتامین های محلول در چربی کمک می کند. باعث تولید هورمون ها، محافظت از اندام ها و حفظ دمای بدن در محدوده طبیعی، می شود.

میزان کالری روغن نارگیل

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل، حاوی 13.5 گرم چربی است، یک گرم چربی 9 کالری  انرژی دارد. بنابراین یک قاشق غذاخوری حدود 120 کالری انرژی برای بدن فراهم می کند.

تقویت کننده انرژی

چربی موجود در روغن نارگیل به سرعت به یک منبع انرژی فوری تبدیل  می شود و منجر به تجمع چربی در قلب و عروق نمی شود. علاوه بر این ویتامین های روغن نارگیل هم به افزایش انرژی، استقامت و افزایش عملکرد کلی ورزشکاران کمک می کند.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

چربی های اشباع شده

40 درصد از روغن نارگیل، اسید لوریک است. این ماده چربی دارای ساختار شیمیایی کاملا متفاوتی نسبت به سایر چربی های اشباع دارد و باعث افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا(HDL) می شود. بقیه چربی روغن نارگیل شامل تری گلیسریدها، اسید کاپریلیک، اسید کاپریک، اسید میریستیک و اسید پالمیتیک است. بدن لوریک را به مونولورین تبدیل می کند که برای مقابله با ویروس ها مفید است. سایر اسیدهای ذکر شده خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و اسید استئاریک دارای خاصیت پاک کنندگی و جامد کنندگی دارد که در محصولات مراقبت پوست کاربرد دارد.

اسیدهای چرب غیر اشباع

روغن نارگیل بکر، حاوی اسید های چرب غیر اشباع چندگانه مانند اسید لینولئیک و اسیدهای چرب غیر اشباع تکی  مانند اسید اولئیک هستند. پلی فنول های موجود در روغن نارگیل حاوی اسید گالیک است که علت طعم و عطر دل انگیز نارگیل همین پلی فنول ها هستند.

یک شیشه حاوی روغن نارگیل به همراه یک نارگیل

 

مشتقات اسید چرب و الکل چرب

مشتقات اسید چرب در روغن نارگیل عبارتند از: بتائین ها، اتانول آمین ها، اتوکسیلات ها، استرهای چرب، پلی سوربات های چرب، مونوگلیسریدها و استرهای پلی ال و اما مشتقات الکلی آن کم است که شامل کلریدهای چرب، سولفات، الکل چرب می شود.

خرید روغن نارگیل

ویتامین های E و K

ویتامین های روغن نارگیل خیلی زیاد نیست. اما با این وجود حاوی مقدار کمی ویتامین E است که برای پوست و بازسازی آن بسیار مفید است و ویتامین K موجود در آن به لخته شدن خون شما کمک می کند و از خونریزی جلوگیری می کند.همچنین حاوی مقداری آهن است که مسئول اکسیژن رسانی به تمام سلول های بدن است.

مقاله مرتبط :”خواص روغن نارگیل برای پوست چیست؟”

سخن آخر

ویتامین های روغن نارگیل به جذب بیشتر آهن و مواد معدنی توسط بدن کمک می کنند هرچند این ویتامین ها نسبت به اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل کمتر هستند. روغن نارگیل همچنین شامل کربوهیدرات، پروتئین، منگنز، فیبر، سلنیوم، پتاسیم، آهن،  مس، فسفر و روی است. ویتامین های C  و  E موجود در آن به ترمیم و کلاژن سازی پوست کمک می کنند و موجب جوان سازی پوست می شوند و ویتامین های B موجود در آن موجب بالا رفتن جذب آهن در بدن می شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *