معرفی بهترین روغن پاک کننده صورت

فهرست


پاک کردن آرایش مخصوصا اگر از مواد ضد آب باشد کار بسیار سختی است و حتی استفاده از پد یا محلول مخصوص نیز به طور کامل آلودگی‌ها را پاکسازی نمی‌کند. بهترین روغن پاک کننده صورت، بسیار ملایم و سبک است و به راحتی آلودگی‌ها را از سطح پوست جدا کرده و پاک می‌کند. شاید برای کسانی که پوست خشک  دارند عجیب به نظر برسد و چندان از این روغن‌ استقبال نکنند. ما با اطمینان می‌گوییم که پوست را مرطوب کرده و حتی به تنظیم سبوم نیز کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین روغن‌هایی که برای پاک کردن آرایش مناسب است و علاوه بر این باعث تقویت پوست نیز می‌شود معرفی کرده و فواید آن را بررسی کنیم.

روغن نارگیل

با وجود اینکه انواع محلول، پد و لوسیون پاک کننده آرایش تولید می‌شود، اما استفاده طولانی مدت از آنها موجب تغییر در میزان ترشح چربی و خشک شدن پوست می‌شود. استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک جایگزین طبیعی بهترین گزینه برای پاکسازی است. اما این روغن دارای خواص متعددی برای پوست است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

پاک کننده عمقی پوست از آلودگی‌ها است

گفتیم روغن نارگیل، بهترین روغن پاک کننده صورت است، زیرا مواد آرایشی را به راحتی جدا می‌کند. پاکسازی آن سطحی نیست و حتی مواد و ذرات ریز آلودگی را که در داخل منافذ نفوذ کرده را نیز بیرون آورده و پاک می‌کند. این روغن دشمن سرسخت مواد آرایشی ضد آب است و قدرت بی‌نظیری در پاک کردن پوست، از مواد آرایشی ضد آب دارد.

ضد میکروب و ضد باکتری است

علاوه بر مواد آرایشی قادر است باکتری‌ها و میکروب‌های مضر سطح پوست را نیز از بین ببرد و پوست را از لحاظ میکروارگانیزم‌ها متعادل گرداند. همچنین با جذب در منافذ، هر نوع باکتری که در داخل نفوذ کرده را از بین می‌برد و منافذ را ضد عفونی می‌کند. این کار مانع از بروز آکنه و جوش‌های سر سیاه و سر سفید می‌شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ضد التهاب است

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل نقش موثری در سلامت پوست دارند. آنها با خنثی کردن صدمات رادیکال‌های آزاد از سطح پوست، به عملکرد بهتر سلول‌ها کمک می‌کنند. به محض استعمال این روغن روی پوست احساس می‌کنید که التهاب پوست آرام شده است. کسانی که دارای پوست خشک هستند و یا به بیماری‌هایی نظیر اگزما، پسوریازیس دچار شده‌اند، این تسکین التهاب را خوب درک می‌کنند.

نرم کننده پوست صورت و لب است

چه زمانی پوست نرم و لطیف است؟ وقتی که تمامی مواد مورد نیاز برای فعالیت سلول‌ها را دریافت کرده باشد و همچنین عایق خوبی برای محافظت در مقابل شرایط نامساعد محیطی داشته باشد. روغن نارگیل به خوبی می‌تواند پوست را آبرسانی کند (قدرت آبرسانی آن به قدری است که حتی به درمان اگزما و پسوریازیس نیز منجر می‌شود).

همچنین تمامی ریز مغذی‌های پوست را فراهم کرده و از پوست به خوبی مراقبت کند. از این روغن به عنوان بالم لب نیز برای نرمی و شادابی بیشتر می‌توانید استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

می‌توانید هم آن را حرارت داده و هم به صورت جامد به پوست صورت بزنید و ماساژ دهید سپس به کمک پد یا دستمال نرم روی سطح پوست بکشید تا آرایش کاملا پاک شود. اثری از چربی در سطح پوست باقی نمی‌ماند.

سخن آخر

فقط کسانی نمی‌توانند از بهترین روغن پاک کننده صورت استفاده کنند که نسبت به آن واکنش آلرژیکی داشته باشند. این روغن برای کسانی که پوست خشکی دارند بسیار مناسب است و حتی خاصیت ضد پیری نیز دارند. افرادی که پوست چرب و پر آکنه‌ای دارند بهتر است استفاده نکنند زیرا ممکن است در منافذ باقی بماند و باعث بروز آکنه شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *