کالری کره بادام زمینی چقدر است؟

فهرست

یکی از بهترین موادی که در دو رژیم افزایش و کاهش وزن گنجانده می شود، کره بادام زمینی می باشد. با بررسی کالری کره بادام زمینی و مواد مغذی موجود در آن میتوان متوجه شد که تمامی افراد می توانند از این کره بهره غذایی ببرند. از این جهت این محصول در رژیم های چاقی قرار می گیرد چون دارای کالری و مواد مغذی فراوان می باشد. افرادی که قصد کاهش وزن نیز دارند نیز برای تامین انرژی خود در طول روز و جلوگیری از اشتهای کاذب میتوانند دو قاشق از این کره را در برنامه خود داشته باشند.

کره بادام زمینی چه خواصی دارد ؟

کره بادام زمینی منبعی غنی از مواد مغذی است که به کودکان، دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان توصیه میشود. کالری کره بادام زمینی در هر قاشق غذاخوری 94 کالری میباشد. کودکان به دلیل سوخت و ساز بالایی که دارند باید به منبعی غنی از مواد غذایی و ویتامین ها دسترسی داشته باشند. گنجاندن کره بادام زمینی با طعم بی نظیری که دارد در برنامه صبحانه یا عصرانه کودکان میتواند آنها را سالم و پر انرژی نماید.

از جمله خواص کره بادام زمینی میتوان به ویتامین E موجود در آن اشاره کرد. وجود آنتی اکسیدان فراوان در این ماده نیاز سلول ها را برآورده کرده و سبب کاهش استرس در بدن میشود. منیزیم ماده مغذی دیگری است که برای تقویت و سلامت قلب مفید بوده و برای بزرگسالان و تمام رنج های سنی مفید میباشد. فولیک اسید ماده ای ضروری برای ساخت سلول های جدید است که افراد در طول رشدشان و زنان باردار میتوانند از آن بهره ببرند. فسفر فراوان موجود در کره بادام زمینی موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان ها در بدن میشود.

کالری کره بادام زمینی بالا بوده و اگر کسی اشتهای زیاد برای مصرف حجم غذایی بالا ندارد میتواند از این محصول بهره فراوان ببرد. نیاسین و منگنز مواد مغذی مفید هستند که برای کاهش استرس، سلامت اعصاب و تقویت سیستم گوارش بسیار مفید میباشند.  

کالری کره بادام زمینی برای رژیم چاقی

زمانی میتوانید به افزایش وزن دست یابید که میزان کالری دریافتی شما از مواد غذایی، بیش از میزان فعالیت شما باشد. کالری کره بادام زمینی برای افزایش وزن به میزان کافی بوده و با مصرف دو قاشق غذاخوری از این محصول در روز می توانید 188 کالری دریافت نمایید. مصرف بالای آن به دلیل چربی های غیر اشباعی که دارد موجب افزایش چربی بدن نمیشود. در واقع 75 درصد از این محصول چربی های غیر اشباع هستند که به از بین رفتن کلسترول بد کمک شایانی می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: صبحانه رژیمی با کره بادام زمینی

کالری کره بادام زمینی برای رژیم لاغری

افرادی که قصد دارند با دریافت کالری کره بادام زمینی به لاغری و کاهش وزن دست یابند اقدام بسیار موثری برای حفظ سلامتی خود می کنند. با مصرف کره بادام زمینی، مواد مغذی و کالری لازم به بدن رسیده و اشتهای کاذب از بین رفته و احساس سیری مدت زمان بیشتری با شخص می ماند. همین امر در کاهش خوردن های غیر ضروری موثر بوده و با مصرف سه قاشق از این کره در طول روز میتوان قند خون پایدارتری داشته و اشتهای کمتری داشت. 

نتیجه گیری

روش بهره مندی از کالری کره بادام زمینی مصرف آن با نان برای صبحانه است. به همراه آن میتوان شیره انگور، مربا و عسل نیز مصرف نمود. علاوه بر آن برخی از کودکان به دلیل علاقمندی زیاد به آن کره را به صورت خالی نیز استفاده می کنند. راه دیگر مصرف، مخلوط کردن آن با میوه های شیرین مثل موز، سیب و گلابی میباشد. برای میان وعده نیز انتخابی عالی است که میل به خوردن تنقلات ناسالم را در کودکان و بزرگسالان کاهش میدهد. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *