خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن را بدانید

فهرست

خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن باعث شده است که این روغن نسبت به سایر روغن های دیگر زبانزد باشد. طبق تحقیقات روغن نارگیل خواص زیادی دارد که می تواند برای بدن مفید باشد. خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن و رشد آن بار ها مورد آزمایش قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی این خواص و تاثیر آن بر تقویت ناخن می پردازیم، با ما همراه باشید.

روغن نارگیل سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن انسان عالی هستند. همچنین سرشار از چربی های اشباع شده است که عمدتاً از تری گلیسیرید و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​تشکیل شده اند. علاوه بر این روغن نارگیل، ناخن های شکننده و ترک خورده را تقویت می کند، کوتیکول های آسیب دیده را درمان می کند، از برآمدگی ناخن جلوگیری می کند، قارچ ناخن پا را درمان می کند.

روغن نارگیل و خواص ضد میکروبی آن برای ناخن

روغن نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند به طور موثر عفونت های میکروبی ناشی از قارچ یا باکتری را درمان کند. در واقع، روغن نارگیل دارای حدود 49 درصد اسید لوریک در ترکیب خود است که این اسید بهترین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی را دارد. علاوه بر این، اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل از رشد بیش از حد مخمر که می تواند باعث سبز شدن ناخن ها و حتی برآمدگی آنها شود، جلوگیری می کند.

روغن نارگیل و استحکام ناخن

ناخن‌های ناسالم ممکن است منجر به شکستگی ناخن‌ها شوند و ناخن‌های شکسته می‌توانند باعث خرابی مانیکور شما شوند. استفاده از خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها، ناخن‌های شما را هیدراته و تقویت می‌کند. رشد ناخن‌ها را بهبود می بخشد. روغن نارگیل برای درمان ناخن های شکننده و ترک خورده و همچنین کوتیکول های آسیب دیده به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، عالی است.

روغن نارگیل طبیعی

روغن نارگیل را روی کوتیکول خشک ناخن ماساژ دهید

کوتیکول ها، اگرچه بخش مهمی از نگهداری ناخن هستند، اغلب نادیده گرفته می شوند. همه چیز از شستن بیش از حد دست بخصوص در دوران کرونا تا هوای سرد ممکن است، باعث کنده شدن کوتیکول ها و احساس کم آبی ناخن شود. روغن نارگیل  به تقویت کوتیکول‌ها، مرطوب کردن پوست اطراف ناخن‌ها و خلاص شدن از شر ناخن‌های آویزان کمک می‌کند. کوتیکول ناخن خود را دو بار در روز با چند قطره روغن نارگیل ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پوست شما را مرطوب می کند و از بستر ناخن در برابر لایه برداری بیشتر محافظت می کند.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

کمک به پیشگیری از قارچ ناخن

عفونت‌های قارچی ناخن معمولاً در افرادی رخ می‌دهد که گردش خون در پاها کاهش یافته و سیستم ایمنی ضعیفی دارند. علاوه بر این، ناخن‌های شکننده و خشک می‌توانند ترک‌هایی در ناخن ایجاد کنند که به قارچ‌ها اجازه ورود می‌دهد. بهترین راه برای جلوگیری از قارچ ناخن، مرطوب نگه داشتن ناخن های شکننده و ترک خورده است. بنابراین، روغن نارگیل می تواند یک گزینه پیشگیرانه عالی برای کاهش احتمال عفونت قارچی ناخن پا باشد.

تسکین ناخن ها

ناخن‌های آویزان که وقتی تکه‌ای از پوست از کوتیکول بیرون می‌آیند، به همان اندازه که دردناک هستند، دست و پا گیر هستند. آنها ممکن است نتیجه جویدن ناخن ها، قرار گرفتن در معرض آب یا مواد شیمیایی خشن موجود در صابون ها یا ضدعفونی کننده ها و موارد دیگر باشد. متخصصان، استفاده از روغن نارگیل را برای درمان و تقویت ناخن ها توصیه می کنند. از روغن نارگیل دو تا چهار بار در هفته برای به دست آوردن ناخن‌های قوی‌تر و سالم‌تر استفاده کنید.

چگونه از خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها استفاده کنیم؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشتان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در روغن نارگیل بکر گرم خیس کنید. می توانید چند قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید تا گردش خون در ناخن هایتان بهبود یابد. به آرامی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید. این روتین  روزانه ناخن در شب می تواند، به شما کمک کند با ناخن های ضعیف مقابله کنید و آنها را با سلامتی درخشان کنید.

مقاله مرتبط:”روغن نارگیل برای جوش صورت چه خواصی دارد؟”

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن و نحوه استفاده از آن را بریتان شرح دهیم. بدون شک بهترین روغن شناخته شده برای تقویت ناخن روغن نارگیل می باشد که به سادگی می توانید از آن استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *