روغن سیاه دانه و واریکوسل چه ارتباطی به هم دارند؟

فهرست

یکی از بیماری های مرتبط با مردان واریکوسل است. کسانی که به دنبال درمان طبیعی برای این بیماری هستند، نام روغن سیاه دانه و واریکوسل را شنیده اند. واریکوسل در مردان جوان و مردان نابارور دیده میشود. معمولا علامت خاصی ندارد اما با توجه به یکسری نشانه ها و معاینات پزشکی میتوان متوجه آن شد. زمانی که سیاهرگ های بالای بیضه دچار پیچ خوردگی و تورم میشود، این بیماری رخ میدهد. معمولا واریکوسل در بیضه سمت چپ رخ میدهد که در ادامه نشانه هایی از این بیماری را معرفی می کنیم.

علت بروز واریکوسل

در علم پزشکی علت خاصی برای بروز این بیماری گزارش نشده است. جهت درمان این بیماری می توان ارتباط بین روغن سیاه دانه و واریکوسل را بررسی یا امتحان نمود. کیسه های بیضه به وسیله رگ های خونرسان به بخش داخلی بدن متصل هستند. زمانی که خون نتواند از طریق سیاهرگ های موجود در بالای کیسه بیضه به خوبی در بیضه گردش کند، تورم رگ ها ایجاد میشود. به این پیچ خوردگی یا تورم سیاهرگ های بالای بیضه واریکوسل می گویند که میتواند در گاهی از اوقات موجب درد و ناباروری گردد.

علائم واریکوسل چیست ؟

با توجه به اینکه این بیماری علامت خاصی ندارد اما بسیاری از آقایان و جوانان با این علائم به پزشک مراجعه می کنند. از تاثیر سیاه دانه بر روی بیضه ها و ارتباط گزارش شده بین روغن سیاه دانه و واریکوسل، میتوانید بهره درمانی ببرید. زمانی که در یکی از بیضه های خود، معمولا سمت چپ، برآمدگی احساس کردید به پزشک مراجعه کنید. مورد دیگر تورم در کیسه های بیضه است که در گاهی موارد در اثر فعالیت زیاد، درد در بیضه ها احساس میشود. اگر کیسه بیضه در ظاهر و به صورت محسوس دچار پیچ خوردگی رگ ها شود، احتمالا شما به واریکوسل دچار شده اید.

ارتباط بین روغن سیاه دانه و واریکوسل

با توجه به بی ضرر بودن درمان های خانگی بهتر است ابتدا از مواد طبیعی برای درمان واریکوسل بهره ببرید و سپس به جراحی اقدام نمایید. شروع درمان با روغن سیاه دانه و واریکوسل بهتر است بعد از معاینات پزشکی باشد و زمان طلایی درمان را از دست ندهید. معمولا این مشکل در پی اصابت ضربه یا آسیب در ناحیه بیضه شروع میشود و رخ میدهد. اگر به آن بی توجهی شود، ممکن است در دراز مدت روی باروری مردان تاثیر گذاشته و موجب بروز دردهای بیشتر شود.

استفاده از روغن سیاه دانه و ماساژ این ناحیه به وسیله این روغن، میتواند درد و التهابات بیضه را کاهش دهد. با توجه به ترکیبات سیاه دانه، خواص بسیاری از این روغن برای ناحیه تناسلی آقایان گزارش شده است. سیاه دانه طبعی گرم دارد که به صورت خوراکی می توان آن را همراه عسل میل نمود. با افزایش میل جنسی در آقایان واریکوسل نیز بهتر درمان میشود. هر چه گردش خون در رگ های بیضه بیشتر شود، باروری و تولید اسپرم نیز بیشتر می شود.

پیشنهاد مطالعه: روغن سیاه دانه برای زود انزالی چه خواصی دارد؟

نتیجه گیری

هر چه میزان تجمع خون در بیضه ها افزایش یابد، میزان گرمای کیسه افزایش یافته و تولید اسپرم با مشکل روبرو میشود. با بررسی ارتباط بین روغن سیاه دانه و واریکوسل میتوان گردش خون و میزان آنتی اکسیدان مورد نیاز بیضه را افزایش داده و مشکل تهدید کننده باروری را کاهش داد. از آنجایی که اسید چرب و آنتی اکسیدان موجب بهبود واریکوسل می شود، می توان با مصرف سیاه دانه که منبع غنی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است، به درمان این بیماری کمک نمود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *