آیا کره پسته برای چاقی مفید است؟

فهرست

پسته یکی از مقوی ترین انواع آجیل است. پسته را یکی از منابع مغذی برای چاقی یا لاغری دانسته اند. به کمک این خوراکی شما قادر خواهید بود که میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی را وارد بدن خود سازید. کره پسته ترکیبی دلنشین از این آجیل محبوب است. کره پسته برای چاقی یکی از مکمل های بسیار خوب محسوب می گردد.

خواص کره پسته برای چاقی

پسته به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آهن و پتاسیم و ویتامین B، منبع غنی از انواع ویتامین ها و املاح محسوب می شود. از این رو آن را بهترین مکمل برای چاقی یا لاغری دانسته اند. افراد برای چاقی یا لاغری در ابتدا باید کمبودها و مشکلات تغذیه ای خود را درمان کنند. در غیر این صورت امکان چاقی یا لاغری موفق وجود نخواهد داشت. کره پسته برای چاقی مکمل مناسبی است. این کره کمبودهای تغذیه ای افراد را برطرف می کند.

این کره بر روی هورمون های رشد اثر بسیار مطلوبی را بر جای خواهد گذاشت. هورمون های انسولین بر اثر مصرف مداوم این کره تحریک شده و مشکلاتی مثل کم خونی را برطرف می کند. کم خونی در حقیقت یکی از عوامل اصلی چاقی یا لاغری مفرط در افراد است. به همین دلیل قبل از هر گونه رژیم غذایی باید عامل کم خونی را پیدا کرده و آن را درمان کنید.

نحوه استفاده از کره پسته برای چاقی

کره پسته برای چاقی باید در چند وعده غذایی مصرف شود. شما می توانید این کره را به تنهایی با نان به عنوان یک صبحانه خوش طعم و کامل مصرف نمایید. استفاده از این کره در وعده صبحانه و عصرانه نیز راه حل دیگری برای دریافت مقادیر بیشتری کالری است. در این حالت چاقی در شما با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. شما می توانید از این کره خوش عطر و طعم برای پخت یک کیک استثنایی نیز استفاده کنید. همچنین به عنوان یک دسر می توان آن را در لابه لای بیسکویت قرار داده و در وعده عصرانه میل کرد.

فواید کره پسته برای بدن

کره پسته برای چاقی افراد بسیار لاغر یک مکمل قوی است. در عین حال در تمامی رژیم های لاغری مصرف این کره خوش طعم توصیه شده است. برای داشتن یک قلب سالم و قوی، کنترل وزن خود و افزایش حافظه می توانید از این کره استفاده کنید. فواید دیگری مثل کنترل بیماری دیابت به جهت کنترل میزان انسولین بدن برای این کره دوست داشتنی ذکر شده است. در ترکیب اصلی این کره میزان زیادی فسفر موجود است. به همین دلیل آن را یک مکمل قوی برای افزایش هوش و ذکاوت دانسته اند.

کره پسته با تزیین پسته

نحوه تهیه کره پسته ساده در منزل

درست کردن کره پسته برای چاقی به مواد اولیه زیر نیاز دارد.

  • مقداری شکر
  • ترکیبات افزودنی مثل هل
  • پسته آسیاب و برشته شده
  • و سایر طعم دهنده های دلخواه.

در قدم اول باید به خاطر داشته باشید که کره پسته، از ترکیب 80 درصد پسته و 20 درصد شکر و سایر افزودنی ها تهیه شود. به میزان لازم پسته تهیه شده را باید ابتدا آسیاب کرده و برشته نمایید. بر اساس درصد پسته موجود، شکر را برای خوش طعم کردن آن اضافه کنید. میزان شیرینی این کره کاملا اختیاری است. کره پسته مخصوص چاقی نسبت به نمونه مخصوص لاغری می تواند شکر بیشتری داشته باشد.

میزان افزودنی های دیگری مثل هل و وانیل نیز بر اساس سلیقه افراد در این کره مشخص می شود. بکار بردن مقدار مناسبی از این ترکیبات سبب خوش عطر و طعم شدن کره مخصوص چاقی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: کره پسته چیست ؟ خواص کره پسته بطور کامل

نتیجه گیری

کره پسته برای چاقی افراد لاغر، یک مکمل تغذیه ای بسیار عالی است. به طوری که در بیشتر رژیم های مخصوص چاقی این کره به عنوان میان وعده یا صبحانه استفاده می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *