بهترین روغن روشن کننده پوست چه ویژگی‌هایی دارد؟

فهرست

اگر نحوه استفاده از بهترین روغن روشن کننده پوست را بدانید علاوه بر اینکه از یک محصول بکر استفاده می‌کنید، در هزینه‌های مربوط به خرید انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی نیز صرفه جویی خواهد شد. معمولا در ترکیبات این روغن‌ها ویتامین‌های A, C و اسید لینولئیک باید باشد. زیرا موثرترین عناصر در روشن کردن رنگ پوست و ایجاد بافت یک رنگ و یک دست هستند. روغن‌های بکر سازگاری زیادی با انواع پوست دارند و بدون اینکه عارضه‌ای در پوست ایجاد کنند موجب محو تیرگی‌ها و لکه‌های روی پوست می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با 3 روغن ارگانیک گیاهی آشنا کنیم که در روشنی رنگ پوست و رفع تیرگی‌ها نقش موثری دارند.

روغن هسته زردآلو

هسته زردآلو یکی از پرفایده‌ترین روغن‌های گیاهی است که برای روشن شدن پوست  استعمال می‌شود. همه افراد در هر سنی قادر به استفاده از آن هستند، بدون اینکه واکنش آلرژیکی به آن نشان دهند. این روغن تشکیل شده از ویتامین‌های A, C, D,  E, K و گروه B که شامل B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9, B12 ، و بتاکاروتن است.

هنگام خرید روغن هسته زردآلو توجه داشته باشید که این روغن رایحه ملایمی دارد و با ماساژ روی پوست به سرعت جذب می‌شود. برای تیرگی پای چشم مفید است و پف چشم را کم می‌کند. با لایه برداری به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. در رفع خشکی، نرمی پوست و حفظ رطوبت موثر است. همچنین با تحریک کلاژن سازی پوست منجر به سفت شدن پوست می‌شود.

روغن هسته انار

نه تنها انار دارای خاصیت فراوانی است بلکه هسته آن نیز فواید زیادی برای پوست دارد. روغن هسته انار متشکل از فلاونوئیدها، ویتامین‌های A, C, E و اسیدهای اولئیک، لینولئیک و پونیسیک است. خرید روغن هسته انار، علاوه بر کمک به روشن شدن رنگ پوست موجب رفع سایر مشکلات پوستی نیز می‌شود. این روغن با جذب در منافذ به طور کامل پوست را پاکسازی کرده و آلودگی‌ها را دفع می‌کند.

بنر روغن های گیاهی ناب

با تامین نیازمندی‌های پوست به ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب، مشکلات پوستی را رفع می‌کند. استعمال آن در دور چشم تیرگی، پف و چین و چروک آن را رفع می‌کند. ویتامین E موجود در آن با ترمیم بافت آسیب دیده هر نوع اسکار و لکه‌های قهوه‌ای را از بین برده و پوست، یک دست و روشن می‌شود.

روغن هسته انار

روغن زردچوبه

روغن زردچوبه یکی از روغن‌های بکر و طبیعی است که به دلیل فواید درمانی زیاد در ماساژ درمانی از آن به وفور استفاده می‌شود. ضد باکتری و ضد التهاب است. عناصر بسیار مهمی برای رفع لکه‌ها و روشن شدن پوست دارد که شامل ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های بسیار مهم است.

خرید روغن زردچوبه و مصرف آن، در درمان سوختگیهای ناشی از برخورد نور خورشید موثر است و بافتهای آسیب دیده را فورا ترمیم می‌کند، همچنین التهاب آن را تسکین می‌دهد. تیرگی‌های اطراف چشم را بهبود می‌بخشد و برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست نیز موثر واقع می‌شود.

نکات مهم در استفاده از روغن‌های روشن کننده پوست

در انتخاب بهترین روغن روشن کننده پوست احتیاط کنید که بیشترین سازگاری را با پوست شما داشته باشید مخصوصا اگر دارای پوست حساسی هستید. در صورت بروز واکنش از استعمال آن خودداری نمایید. برای نتیجه گرفتن از آن بهتر است که در برنامه روتین پوستی خود بگنجانید و به صورت مستمر استفاده نمایید.

برای حصول نتیجه باید آن را بر روی پوست کاملا تمیز ماساژ دهید. از روغن‌های بکر می‌توانید برای کل بدن خود استفاده نمایید. با ماساژ دادن بر سطح پوست سریع‌تر جذب پوست خواهد شد، همچنین عمل خون‌رسانی در زیر پوست افزایش می‌یابد در نتیجه  تاثیر گذاری روغن بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید که برای روشن شدن رنگ پوست و محو تیرگی مخصوصا لکه‌های قهوه‌ای باید تا مدت‌ها از روغن بکر استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *