آیا میدانید روغن نارگیل چه طبعی دارد ؟

فهرست

روغن نارگیل چه طبعی دارد و افراد مختلف با مزاج های متفاوت به چه صورت باید از این روغن استفاده نمایند؟ یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین روغن های طبیعی روغن نارگیل است. به طور کلی باید بدانید این روغن شگفت انگیز به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده میشود و در صورت عدم سازگاری، باید مصلح های متناسب با آن را مصرف نمایید. لازم به ذکر است طبع روغن نارگیل گرم و خشک است که در مصرف خوراکی آن باید حد تعادل را رعایت نمایید.

تهیه روغن نارگیل

روغن نارگیل و خود میوه درخت نارگیل سرشار از خاصیت هستند. در پاسخ سوال روغن نارگیل چه طبعی دارد متوجه شدید که این روغن طبعی گرم و خشک دارد. جهت تهیه روغن طبیعی از این میوه میتوانید خود دست به کار شوید. با خرید میوه نارگیل و خرد کردن گوشت سفید رنگ آن، میتوانید روغن نارگیل استخراج نمایید. به این صورت که ابتدا آن را خرد کرده به همراه مقداری آب درون میکسر ریخته و با فشار شیره آن را خارج کنید. این شیره را درون یخچال بگذارید و روغنی که روی آن سفت شده است را با قاشق بردارید. زمان نگهداری این شیره در یخچال بیست و چهار ساعت میباشد.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل طبیعی را میتوانید به جای سایر روغن ها برای پخت و پز استفاده کنید. اگر نگران مزاج خود بوده و نمی دانید روغن نارگیل چه طبعی دارد ؟ همچنین چه میزان از روغن را مجاز به مصرف هستید؟ بهتر است بدانید این روغن گرم و خشک بوده و در مصرف آن نباید زیاده روی کنید. زیرا روی کبد و ارگان های داخلی بدن تاثیر می گذارد. این روغن نیاز به مصلح دارد که افراد دارای طبع گرم بهتر است مصلح آن را نیز به همراه روغن مصرف کنند.

روغن نارگیل ارگانیک بکلی

از جمله خواص روغن نارگیل میتوان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. با شستن دندان ها با این روغن می توانید بسیاری از مشکلات و پوسیدگی های دندان هایتان را نیز متوقف کنید. باعث خوشبو شدن دهان شده و خاصیت ضد باکتریایی دارا میباشد. به صورت موضعی بهترین ماده طبیعی و ارزان برای پاک کردن آرایش صورت میباشد.

برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده مناسب بوده و با ماساژ آن روی پوست به دلیل کلاژن فراوان و خاصیت آنتی اکسیدانی، بهبود زخم و ترمیم جای آکنه را تسریع میبخشد. سیستم گوارش و ایمنی بدن را تقویت کرده و به درمان سنگ کلیه کمک شایانی می نماید.

روغن نارگیل چه طبعی دارد و مصلح آن چیست ؟

اگر دارای طبعی سرد هستید نباید نگران این موضوع باشید که روغن نارگیل چه طبعی دارد ؟ چون این روغن گرم بوده و برای مزاج شما مناسب میباشد. اما اگر دارای طبع گرم بوده و با مصرف این روغن دچار کهیر یا مشکلات داخلی میشوید بهتر است بعد از هربار استفاده مصلح آن را نیز میل نمایید. به طور کلی مصلح روغن نارگیل میوه های ترش مزه هستند. برای مثال مصرف لیموترش برای شما مناسب است.

نتیجه گیری

بعد از آگاه شدن از این موضوع که روغن نارگیل چه طبعی دارد ؟ برای بهره مندی از خواص روغن نارگیل بهتر است از آن برای طبخ غذا، سرخ کردن مواد و پخت شیرینی و کیک استفاده نمایید. خوردن صبحانه با این روغن برای بسیاری از افراد لذت بخش میباشد. بزرگسالان میتوانند تا چهار قاشق غذاخوری در روز، از این روغن استفاده نمایند. این مقدار در صورت تاثیر منفی آن روی مزاج باید کمتر شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *