کره بادام زمینی و یبوست

فهرست

به دلیل کاهش فیبر روده و علت های مختلف بیماری یبوست در فرد رخ میدهد. برای رفع این مشکل نام کره بادام زمینی و یبوست در کنار هم شنیده میشود. کره بادام زمینی یکی از محصولات پر فیبر می باشد که با مصرف آن میتوان به نرم شدن محتویات روده اشاره کرد. عده ای فکر می کنند این محصول باعث بروز یبوست میشود اما آیا این فکر درست میباشد یا خیر ؟  در صورت حاد بودن یبوست بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اما قبل از هر چیز می توانید مواد ملین و نرم کننده روده مثل روغن های خوراکی و کره بادام زمینی را امتحان کنید.

یبوست به چه علت ایجاد می شود ؟

یبوست به دلایل مختلف در دوره های مختلفی از زندگی اشخاص آنها را دچار مشکل می کند. ارتباطی بین کره بادام زمینی و یبوست وجود دارد که می توانید اثر آن روی مشکل خود را امتحان کنید. اگر به صورت مکرر به این بیماری دچار می شوید بهتر است علت بروز آن را در خود متوجه گردید.

از جمله عللی که سبب بروز یبوست می شود می توان به تاثیرات غذا و کم تحرکی فرد اشاره کرد. اگر به میزان کافی آب و فیبر در برنامه غذایی افراد وجود نداشته باشد ممکن است در دفع مدفوع مشکلاتی ایجاد شود.

استرس یکی از مهمترین عواملی است که باعث نفخ شکمی و بروز یبوست می شود. اگر بیش از حد از مسهل ها استفاده شود، ممکن است روده در دفع مدفوع دچار مشکل و یا ضعف شود. پس بهتر است به کشف علت بروز یبوست بپردازید تا کمتر مجبور به استفاده از مسهل ها شوید.

کسانی که از داروهای مختلف مانند داروهای کلسیم ، قرص آهن و داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند ممکن است بیشتر در معرض بروز یبوست قرار گیرند. در این مقاله یکی از درمان های مناسب برای این بیماری، مانند کره بادام زمینی را بررسی می کنیم.

ارتباط کره بادام زمینی و یبوست

ارتباط بین کره بادام زمینی و یبوست به دلیل تاثیر فراوان فیبر بر روی این بیماری می باشد. فیبر سبب تحریک روده و دفع راحت تر مواد می باشد. دو نوع فیبر در این کره وجود دارد به نام های فیبر محلول و فیبر نامحلول که هر کدام به نوبه خود سبب دفع بهتر می شود. در کنار فیبر چربی فراوانی در کره بادام زمینی وجود دارد که به لغزنده شدن مواد داخل روده کمک زیادی می کند.

روش کار فیبرهای موجود در این ماده به این صورت است که فیبر محلول باعث حفظ آب روده می شود. با فیبر محلول، مدفوع همیشه نرم مانده و سفت نمیشود. فقط حین مصرف کره بادام زمینی به این امر دقت داشته باشید که باید برای هضم بهتر کره بادام زمینی آب زیادی مصرف کنید. در صورتی که یبوست دارید به این امر دقت کنید تا یبوست شما شدت نیابد.

پیشنهاد مطالعه: آیا کره بادام زمینی نفاخ است؟

نتیجه گیری

در صورتی که علائم یبوست را دارید بهتر است به ارتباط بین کره بادام زمینی و یبوست دقت نمایید. در صورت احساس نفخ و پر بودن شکم و سردرد و دفع دردناک می توانید به مصرف آب جوش فراوان، چرب کردن شکم، استفاده از روغن و مایعات زیاد مبادرت ورزید. کره بادام زمینی یکی از محصولات طبیعی برای رفع یبوست است که بهتر است آنرا با مصرف آب و مایعات زیاد در برنامه خود بگنجانید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *