ارتباط کره بادام زمینی وکبد چرب چگونه است؟

فهرست

کبد چرب (استئاتوهپاتیت غیر الکلی) زمانی اتفاق می افتد که چربی در کبد شما جمع شود. این بیماری اغلب بدون علامت است، اما می تواند منجر به عوارضی مانند زخم کبد یا نارسایی کبد شود. راه هایی برای ارتقای سلامت کبد وجود دارد که شامل پرهیز از الکل و پیروی از توصیه های غذایی پزشک است. ارتباط کره بادام زمینی و کبد چرب به گونه ای است که کره بادام زمینی علیرغم داشتن چربی های اشباع در جهت سلامت کبد می تواند مفید باشد.

کره بادام زمینی منبع خوبی از چربی های اشباع شده است

کره بادام زمینی فقط به دلیل داشتن چربی اشباع شده به طور خودکار در گروه غذاهای ممنوعه قرار نمی گیرد. یکی از اصلی ترین فواید کره بادام زمینی این است که کره بادام زمینی سرشار از چربی اشباع شده سالم است، مانند آنچه در روغن زیتون یافت می شود .در حد اعتدال، مصرف برخی از انواع چربی های اشباع شده مانند آنچه در کره بادام زمینی وجود دارد، مجاز است. با این وجود، مصرف بیش از حد چربی اشباع شده ممکن است منجر به گرفتگی عروق شود که ممکن است، باعث بیماری قلبی و عروقی شود.

کره بادام زمینی و   NAFLD

کره بادام زمینی همچنین از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. با توجه به نرخ بالای چاقی در برخی کشور ها، بسیاری افراد از NAFLD (بیماری کبد چرب غیر الکلی) رنج می برند. حفظ وزن سالم، راهی برای پیشگیری از این بیماری است زیرا این بیماری زمانی که مقدار زیادی چربی در کبد انباشته می شود، تشکیل می شود. ارتباط کره بادام زمینی و کبد چرب  را این گونه  می توان توضیح داد که کره بادام زمینی می تواند با کاهش میل به غذا و ایجاد حس سیری در افراد، به کنترل وزن وNAFLD   کمک کند.

قوطی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبعی پروتئینی با خاصیت آنتی اکسیدانی

کره بادام زمینی به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می تواند فعالیت آنتی اکسیدانی کبد را بهبود بخشد و سلامت آن را افزایش دهد. کره بادام زمینی  حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که بسیار برای بیماری های کبد اهمیت دارد. بیماری های کبد  باعث می شود بیماران به دلیل از دست دادن مواد مغذی کاهش وزن داشته باشند.

بنر کره بادام زمینی

ارتباط کره بادام زمینی و کبد چرب چیست؟

یکی از عوامل ایجاد سیروز کبدی وجود پروتئین RSK است که ویتامین E موجود در کره بادام زمینی می تواند از فعالیت این پروتئین جلوگیری کند و کمک می کند تا کبد به این گونه بازسازی شود. یکی دیگر از فواید کره بادام زمینی این است که به شما انرژی می دهد. این افزایش انرژی به دلیل مواد مغذی فراوان آن است. اگر سطح انرژی بالاتر باشد، انگیزه بیشتری برای ورزش کردن خواهید داشت. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تقریباً مقدار مناسبی برای یک وعده غذایی است.

پیشنهاد مطالعه:”بررسی ارتباط کره بادام زمینی و کرونا

سطح کلسترول

هدف از درمان کبد چرب، کاهش کلسترول است و بادام زمینی ممکن است بتواند به شما کمک کند 31.1 گرم  بادام زمینی دارای 14 گرم چربی کل است که شامل 11.3 گرم چربی غیراشباع و تنها 1.9 گرم چربی اشباع شده است. انتخاب چربی های غیراشباع به جای چربی های اشباع شده ممکن است کلسترول شما را کاهش دهد. به گفته مرکز اطلاعات ریز مغذی های موسسه لینوس پاولینگ، فیبر غذایی و فیتواسترول ها دیگر مواد مغذی کاهش دهنده کلسترول در بادام زمینی هستند.

سخن آخر

کاهش وزن، در صورت داشتن اضافه وزن یا چاقی می تواند از کبد چرب جلوگیری کند یا به شما در مدیریت این بیماری کمک کند. در مورد ارتباط کره بادام زمینی و کبد چرب می توان چنین گفت که مصرف منظم کره بادام زمینی، باعث می شود افراد افزایش وزن کمتری را تجربه کنند و در نتیجه از کبد سالم تری برخوردار باشند. بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین و فیبر که مواد مغذی  عضله ساز هستند، ممکن است به شما کمک کند در کل کالری کمتری مصرف کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *