بررسی ارتباط کره بادام زمینی و کرونا

فهرست

با  بروز ویروس کرونا  یا COVID-19 محققان دنبال راهی برای برون رفت از این اپیدمی جهانی هستند که در این بین تحقیقات در زمینه تغییر در سبک رژیم غذایی آغاز شده است. یکی از ادعا هایی که پژوهشگران داشته اند یافتن تاثیر کره بادام زمینی و کرونا بر هم دیگر است وعده ای مدعی شده اند که می توان با استفاده از کره بادام زمینی کرونا ویروس را تشخیص داد.

کره بادام زمینی و کرونا

با تست بویایی می توان توسط کره بادام زمینی به شناسایی ناقلان COVID-19 کمک کرد. کره بادام زمینی و مربای بادام زمینی دو ماده اصلی در انجام تحقیقات جدید هستند. رایحه کره بادام زمینی یک رایحه خالص است و بدون تحریک عصب سه قلو بینی می توان آن را استشمام کرد. چنانچه افراد در تشخیص این رایحه ناتوان باشند می توانند ناقل ویروس کرونا محسوب شوند. ازتست کره بادام زمینی برای تست بویایی افراد آلزایمری هم استفاده می شود.

علائم کرونا

علایم معمولی این ویروس شامل تب، خستگی، سرفه و مشکل در تنفس است، اما از دست دادن اولیه بویایی یکی از شاخصه های بارز این ویروس است. درد شکم و حالت تهوع نیز به دنبال آن در بیمار ایجاد خواهد شد. چنانچه بوی کره بادام زمینی را تشخیص ندهید ولی بوی سرکه را که  موجب  تحریک عصب های سه قلو می شود را تشخیص دادید،  می توانید یک ناقل ویروس کرونا محسوب شوید.

ظرف کره بادام زمینی روی میز به همراه ظرف بادام زمینی

کرونا و سیستم ایمنی

آنچه که در روند مبارزه با ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفته است، تقویت سیستم ایمنی بدن است. محققان با اضافه کردن یک سری مواد غذایی به رژیم غذایی بیماران و ناقلان امیدوارند که بتوانند به طور طبیعی به بدن کمک کنند تا خود به مقابله با این ویروس بپردازد.  از جمله مواردی که می توان به آن اشاره داشت استفاده از کره بادام زمینی، چای سبز، ماست، سیب زمینی شیرین و تخم مرغ است.

بنر کره بادام زمینی

کره بادام زمینی و سیستم ایمنی

کره بادام زمینی یک منبع غذایی مقوی است که دارای ویتامین E پروتئین و فسفر است. فسفر موجود در این خوراکی خوشمزه به حفظ بافت بدن کمک می کند و ویتامین E به بازسازی بافت کمک می کند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی باعث می شود سلول های بدن به خوبی تغذیه شوند. این ها همگی به بدن کمک می کنند تا در برابر حملات ویروس از خود مقاومت بهتری نشان دهد و کمتر آسیب ببیند.

پیشنهاد مطالعه:”کره بادام زمینی را با چه چیزی بخوریم؟”

دیگر پیشنهادات تغذیه ای برای کرونا

استفاده از چای سبز که دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان هایی مثل پلی فنول ها به ویژه کاتچین ها و اپی گالوکاتچین گالات است، از آسیب سلولی جلوگیری می کند. همچنین مصرف ماست حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و روی است که در پاسخ های ایمنی مانند تنظیم آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلولی) و فعال سازی سلول های لنفاوی ذاتی (گروهی از سلول های ایمنی) نقش دارند.

سیب زمینی شیرین و کرونا

سیب زمینی شیرین که تحت الشعاع همتای خود، سیب زمینی سفید است، یک ماده غذایی مقوی برای تقویت سلامتی است  این  خوراکی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و بتاکاروتن (ترکیبی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود) است. این سبزی ساده راهی عالی برای تقویت ایمنی شما در برابر عفونت است.

سخن آخر

کره بادام زمینی و کرونا شاید در نظر اول به همدیگر ربطی نداشته باشند که البته در چگونگی پدید آمدن این ویروس، کره بادام زمینی کاملا بی طرف است، اما می توان از آن در تشخیص افراد ناقل و یا تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مبارزه با کرونا کمک گرفت. راه تشخیص، تست بویایی است. چرا که کره بادام زمینی عطری خالص دارد و بدون تحریک  بیش از حد اعصاب بینی، می تواند به تشخیص کمک کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *