چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم؟

فهرست


روغن کنجد در برخی موارد دارای طعم تلخ و نامطبوعی می شود. این موضوع می تواند چند علت متفاوت داشته باشد. رایج ترین علت های تلخی روغن کنجد را در ادامه بیان کرده ایم. بخش مهمی از متن نیز اختصاص به پاسخ پرسش چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم؟  دارد.

چرا روغن کنجد تلخ می شود؟

روغن کنجد به دلایل زیادی ممکن است طعم تلخی پیدا کند. یکی از مهم ترین دلایل این تلخی، فاسد شدن روغن کنجد است. لازم است از نظر سلامتی روغن کنجد به صورت مداوم مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که مشکل فاسد شدن در روغن کنجد وجود نداشت، می توان به چند روش ساده آن را برطرف کرد.

چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم؟

باید برای این کار در قدم اول از فاسد شدن آن جلوگیری کنیم. در صورتی که روغن کنجد فاسد شده باشد، راهکاری برای اصلاح آن وجود ندارد. پس باید دور ریخته شود. روغن کنجدهای فاسد شده اصلا برای سلامتی مفید نیستند. پس به هیچ عنوان وسوسه استفاده مجدد از آن ها را نداشته باشید.

دلیل بعدی برای تلخی روغن کنجد، وجود مشکل در دانه های کنجد و تلخ بودن دانه ها است. در برخی موارد در بین آجیل ها و دانه های روغنی برخی نمونه ها دارای تلخی نامطبوعی هستند. این نوع تلخی به اندازه روغن فاسد شده نیست. میزان آن کم تر و قابل تشخیص است.

پس در این حالت چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم؟ باید برای این کار از روش طعم دار کردن روغن کنجد با برخی مواد استفاده کرد. دلایل اصلی تلخی در روغن کنجد همین موارد ذکر شده است. طعم دار کردن روغن کنجد دارای اصول خاصی است که به صورت مجزا تعریف می شود.

 نحوه طعم دار کردن روغن کنجد

اینکه چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم، و روغنی طعم دار شده را در غذا مورد استفاده قرار دهیم؟ قدم اول برای این کار انتخاب مواد غذایی مناسب جهت طعم دار کردن روغن است. نمک، فلفل، پوست لیمو و ادویه های متناسب با روغن کنجد است. بهترین افزودنی برای گرفتن تلخی روغن کنجد، نمک و فلفل است. این دو ماده اولیه سبب تعدیل طعم روغن کنجد می شوند.

روغن کنجد درجه یک

البته می توان به کمک پوست لیمو مقداری طعم ترش نیز به روغن اضافه کرد تا تلخی آن گرفته شود. لازم است در این مورد به هیچ عنوان زیاده روی نکنید. زیرا ترش شدن زیاد روغن آن را خراب و فاسد می کند. بهترین افزودنی از بین این سه ماده نمک است.

از گیاه های دیگر نیز می توانید برای طعم دار کردن این روغن استفاده کنید. برای مثال رزماری و ترخون نیز از طعم دهنده های مناسب روغن کنجد هستند. این دو طعم دهنده سبب گرفتن تلخی روغن به صورت کامل می شوند. البته ممکن است با طعم دار کردن آن، مقداری تلخی باقی بماند. میزان این تلخی در صورت طعم دار کردن صحیح به کمترین مقدار ممکن خود خواهد رسید.

برای کشف این که چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم  تا طعم خوبی پیدا کند، باید مواد غذایی مختلف را امتحان کنید. به مرور به بهترین ترکیب ممکن خواهید رسید. فلفل قرمز و سیر نیز به عنوان طعم دهنده های روغن کنجد شناخته شده هستند.

با این وجود ترکیب اصلی شما بر اساس سلیقه خودتان تعیین خواهد شد. دانه های سیاه دانه از دیگر مواد پیشنهادی برای ترکیب با روغن کنجد هستند. بر اساس موقعیت می توانید ترکیب روغن طعم دار شده را تغییر دهید.

نتیجه گیری

طعم تلخ روغن کنجد دو دلیل اصلی دارد، یا بر اثر فاسد شدن تلخ است یا دانه اصلی آن تلخ بوده است. مورد اول راه حلی ندارد اما برای برطرف کردن مورد دوم می توان آن را طعم دار نمود. این کار طعم روغن را بسیار بهتر از قبل خواهد کرد.  باید بر اساس سلیقه خود کشف کنیم که چگونه تلخی روغن کنجد را بگیریم؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *