معرفی بهترین روغن برای وزوز گوش

فهرست


یکی از رایج‌ترین مشکلات گوش، صدای وزوز است که موجب سلب شدن آسایش از فرد می‌شود. عوامل مختلفی در بروز این مشکل دخیل است. موثرترین روش برای درمان استفاده از مواد طبیعی است. انتخاب بهترین روغن برای وزوز گوش، درمان آن را بدون بروز عارضه تسریع می‌کند. ورود هر ماده غیر طبیعی به گوش باعث ایجاد اختلال در شنوایی می‌شود. اما استفاده از روغن‌های طبیعی نه تنها اختلالی ایجاد نمی‌کند بلکه به عملکرد موثرتر دستگاه شنوایی نیز کمک می‌کند. روغن‌های طبیعی موجب ضدعفونی شدن محیط داخلی گوش نیز می‌شود. در این مقاله قصد داریم  موثرترین روغن‌هایی که برای وزوز گوش مناسب است را معرفی کرده و تاثیر آنها را بیان کنیم.

روغن اسپند

وزوز گوش علل مختلفی دارد اما از دیدگاه طب سنتی علت آن افزایش سودا در بدن است و دفع سودا نیز موجب رفع وزوز گوش می‌شود. روغن اسپند یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای این کار است. با چکاندن چند قطره از این روغن به داخل گوش جرم‌های داخل گوش نرم و قابل حرکت می‌شود. با چرب شدن محیط داخلی گوش حرکت جرم و کثیفی به سمت بیرون آسان می‌شود. به دلیل خاصیت ضدعفونی و ضد التهابی درد و سنگینی گوش را نیز بهبود می‌دهد و به طور کلی داخل گوش را ضدعفونی می‌کند.

روغن اسپند حتی برای درمان شنوایی کم نیز موثر است. این روغن از لحاظ طب سنتی طبع گرمی دارد و طیف وسیعی از بیماری‌های گوش با کمک آن قابل درمان است.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن زیتون

بهترین حالت برای استفاده از روغن زیتون در داخل گوش، حرارت دادن آن است. البته روغن داغ را نباید به هیچ عنوان داخل گوش بچکانید بلکه باید کمی سرد شده و به دمای محیط برسد یا کمی ولرم شود. همچنین اگر پرده گوش شما آسیب دیده باشد نباید به هیچ عنوان روغن داخل آن بچکانید و فورا به پزشک مراجعه نمایید.

روغن زیتون نیز روان کننده است و چنانچه جرم و عفونت داخل گوش باشد حرکت آنها به سمت بیرون آسان می‌سازد. درد گوش بلافاصله پس از ریختن روغن تسکین می‌یابد. می‌توانید به جای چکاندن روغن به وسیله قطره چکان، آن را به پنبه زده و داخل گوش بفشارید.

روغن اسپند

روغن هندوانه ابوجهل

روغن هندوانه ابوجهل یا حنظل نیز جهت تقویت شنوایی و درمان مشکلات گوش از جمله وزوز گوش به کار می‌رود. چکاندن هفته‌ای 1 بار از این روغن به کم شدن جرم و عفونت، و پاکسازی گوش بسیار کمک می‌کند. هنگام چکاندن قطره به داخل گوش ممکن است احساس گرفتگی کنید که با ماساژ زیر گوش می‌توانید روند جذب روغن در گوش را سریع‌تر کنید و این گرفتگی به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

روغن حنظل نیز ضدعفونی کننده محیط داخلی گوش است و آن را از هر گونه جرم و عفونت پاکسازی می‌کند. فواید این روغن فقط به درمان وزوز گوش محدود نمی‌شود. هنگام خرید باید دقت کنید که روغن، اصل باشد در غیر این صورت چکاندن آن در گوش ممکن است عوارض جدی‌تری در پی داشته باشد.

نتیجه گیری

استفاده از بهترین روغن برای وزوز گوش در بهبودی آن موثر است اما ابتدا باید مشخص شود که علت وزوز گوش چیست؟ در شرایطی که وزوز گوش با علائم دیگر همراه باشد نیاز است که به پزشک مراجعه شود و استفاده از روغن طبیعی موثر نخواهد بود. علاوه بر چکاندن روغن طبیعی، با ماساژ گوش، صورت و گردن نیز می‌توان به درمان مشکلات گوش از جمله وزوز گوش کمک کرد. خالص و اصل بودن روغن طبیعی نیز مهمترین نکته‌ای است که باید رعایت کنید. اگر در گوش خود احساس تورم دارید و پرده گوش آسیب دیده باشد چکاندن روغن ضرر دارد و باید از این کار خودداری کرده و به پزشک مراجعه شود. زالو درمانی روش دیگری است که در طب سنتی مورد توجه است و برای درمان وزوز گوش موثر است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *