معرفی بهترین روغن برای عرق سوز

فهرست

تعریق زیاد بدن خصوصا در نواحی که تحت فشار است موجب پیدایش التهاب می‌شود که به آن عرق سوز می‌گویند. این التهاب با سوزش، قرمزی و خارش شناخته می‌شود. درمان سریع و فوری اگر با استفاده از بهترین روغن برای عرق سوز صورت بگیرد بدون عارضه خواهد بود. چنین عصاره‌هایی قدرت کافی در تسکین دادن التهابات را دارند، همچنین آنتی باکتریال هستند و باکتری‌های مضر سطح پوست را از بین ببرد. روغن مخصوص عرق سوز محافظ خوبی برای پوست خواهد بود. مقاله را با معرفی سه روغن پرطرفدار که برای درمان عرق سوز نیز مناسب است ادامه خواهیم داد.

روغن شی باتر (کره شی)

روغن شی باتر (کره شی) قدرت ترمیم کنندگی زیادی دارد که در هنگام عرق سوز شدن می‌توان از آن استفاده کرد. حاوی ویتامین‌های A, E ، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است که فورا التهابات و خارش پوست را آرام و به ترمیم آسیب دیدگی‌ها می‌پردازد. البته که کره شی فقط برای درمان عرق سوز نیست و خواص متعدد دیگری برای پوست دارد.

شی باتر در دمای معمولی به صورت جامد است. بنابراین از آن به شکل پماد یا کرم می‌توان استفاده کرد و آن را روی ناحیه عرق سوز شده بمالید. همچنین می‌توان آن را حرارت داده و با دیگر روغن‌های حامل ترکیب کرده و به محل التهاب بزنید.

روغن بادام شیرین

مهمترین عنصری که در درمان عرق سوز کمک می‌کند، روی است. روغن بادام شیرین نیز روی فراوان دارد بنابراین گزینه خوبی برای استعمال در ناحیه التهاب است. همچنین بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود و قابل استفاده در تمامی نواحی پوست خواهد بود. سایر خواص روغن بادام شامل امگا 6 و 9 ، ویتامین A, E است. خاصیت ترمیم کنندگی بالایی دارد و با کمک به سلول‌ها این روند را سریع‌تر می‌کند.

بهترین روغن برای عرق سوز

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ  خاصیت تسکین دهندگی زیادی دارد، طوری که با استعمال بر روی ناحیه عرق سوز شده موجب تسکین خارش و سوزش می‌شود. خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی کننده پوست را دارد. همچنین با داشتن ویتامین‌ها A, E و اسیدهای چرب باعث ترمیم شدن بخش صدمه دیده پوست می‌شود. بسیار معطر و سبک است و نیازی به ترکیب کردن با سایر روغن‌های طبیعی ندارد. از آن برای پیشگیری از بروز عرق سوز نیز استفاده می‌شود. بدین ترتیب هر جایی که از بدن که احتمال عرق سوز شدن دارد می‌توانید از این روغن استفاده نمایید.

نحوه استفاده از روغن‌های طبیعی

برای درمان کامل عرق سوز و جلوگیری از گسترش آن به سایر نقاط باید ابتدا سطح پوست را بشویید و خشک کنید. تمیز بودن پوست شرط اساسی استفاده از روغن‌های طبیعی خواهد بود. سپس می‌توانید هر کدام از روغن‌های نام برده را به آرامی روی موضع ماساژ دهید، صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود، سپس لباس بپوشید. استفاده از روغن‌های طبیعی عوارض پمادهای سوختگی را نخواهند داشت، به علاوه پوست از خواص دیگر آنها نیز بهره‌مند خواهد شد. از روغن‌های طبیعی باید چندین بار در طول شبانه روز بر روی موضع استفاده شود تا سرعت بهبودی پوست افزایش پیدا کند.

نکاتی که باید رعایت کنید

استفاده از بهترین روغن برای عرق سوز جهت درمان به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه پوشیدن لباس‌های نخی و آزاد در هوای گرم و حمام کردن روزانه نیز در تسریع روند درمان کمک کننده خواهد بود. از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی و نایلونی اکیدا خودداری کنید مخصوصا که تنگ و اندامی باشد. مورد دیگر که در درمان سریع‌تر عرق سوز تاثیر دارد، جلوگیری از خارش موضع است. خارش زیاد صدمات پوستی را بیشتر، التهاب را افزایش و میزان عرق سوز را گسترش می‌دهد. استفاده مداوم از روغن‌های طبیعی شما را از خاراندن موضع بی نیاز می‌کند.

کلام آخر

بامصرف بهترین روغن برای عرق سوز می توانید به التهاب و سوزش پایان دهید. این روغن ها علاوه بر اینکه بدون عارضه هستند، سوزش و در د و التهاب را بهبود می دهند. روغن بادام شیرین، کره شی و روغن گل سرخ از انواع روغن های طبیعی هستند که در این مقاله فواید هر یک را شرح دادیم. امیدواریم با رعایت نحوه صحیح استفاده از خواص آنها بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *