مضرات کره بادام زمینی در صورت مصرف بیش از حد

فهرست

استفاده ازکره بادام زمینی در زمستان برای سالم ماندن بدن توصیه می شود. در مقابل فواید زیادی که برای بدن دارد، مضرات کره بادام زمینی در صورت مصرف بیش از حد نیز عوارض خاص خود را خواهد داشت. مصرف بیش از حد کره بادام زمینی موجب ایجاد کلسترول در بدن می شود و بدن دچار مشکلات گوارشی وکبدی می شود.

کره بادام زمینی می تواند وزن را افزایش دهد

 کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و علیرغم اینکه به سلامت بدن کمک می کند، می تواند وزن را افزایش دهد. اگر سعی می کنید وزن خود را مدیریت کنید، کالری برای شما خوب نیست. مصرف  کره بادام زمینی می تواند برای افرادی که دچار کاهش وزن هستند، مضر باشد.

عوارض جانبی و آلرژیک

 آلرژی به  کره بادام زمینی یکی از شایع ترین آلرژی ها است که یکی از مضرات کره بادام زمینی در صورت مصرف بیش از حد است و می تواند باعث واکنش های جدی و بالقوه شود. واکنش های  کره بادام زمینی حتی با مقادیر بسیار کم می تواند، غیرقابل پیش بینی باشد. این واکنشها به خاطر سیستم ایمنی بدن شما اتفاق می افتد، که پروتئین بادام زمینی را مضر تشخیص می دهد و می تواند علائم را تحریک کند. حساسیت به کره بادام زمینی ممکن است باعث آبریزش بینی، واکنش های پوستی مانند خارش، کهیر، قرمزی یا تورم، سوزن سوزن شدن در دهان و گلو، مشکلات گوارشی شود. خوردن بیشتر از حد کره بادام زمینی می تواند باعث بالا رفتن فشارخون شود.

 عدم تعادل اسیدهای چرب

امگا 6 یک اسید چرب غیر اشباع ضروری است که عمدتا برای تولید انرژی در بدن شما استفاده می شود. با این حال، برای اینکه امگا 6 و امگا 3 برای سلامتی شما مفید باشند، لازم است با همدیگر ترکیب شوند و در تعادل مناسب باشند. میزان اسیدهای چرب امگا 3  در کره بادام زمینی کم است.

کره بادام زمینی حاوی چربی اشباع شده است

 عمده مضرات مصرف بیش از حد کره بادام زمینی برای سلامتی ما است زیرا حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع شده است. سطوح بالای چربی اشباع شده می تواند منجر به مشکلاتی مانند حمله قلبی، سکته، گرفتگی عروق، مشکلات گوارشی، فشار خون بالا و سایر عوارض سلامتی شود. کاهش سطح چربی اشباع شده در رژیم غذایی نیز، می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

ظزف کره بادام زمینی روی میز

افزودنی مضر

در فرآیند تولید کره بادام زمینی ممکن است از افزودنی هایی چون شکر استفاده شود که مصرف زیاد آن برای بدن مضر است.

لخته شدن خون را مهار می کند

 کره بادام زمینی حاوی رسوراترول است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. انعقاد خون فرآیندی است که عمدتاً از خونریزی بیش از حد در هنگام آسیب دیدگی عروق خونی جلوگیری می کند. این جزء بادام زمینی می تواند باعث خونریزی دائمی بینی، کبودی و چرخه های قاعدگی بیش از حد شود.

بنر کره بادام زمینی

رژیم غذایی نامتعادل

مواد مغذی موجود درکره بادام زمینی معمولاً بسیار زیاد است. با این حال، حتی اگر این مواد مغذی بسیار زیاد باشند، مضرات  کره بادام زمینی در صورت مصرف بیش از حد این است که این مواد مغذی با همدیگر تعادل ندارند. به عنوان مثال،  کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، اما از نظر ویتامین C کاملاً کمبود دارد. یک رژیم غذایی خوب اغلب شامل غذاهایی است که حتی به تنهایی تعادل سالمی را برای همه چیز فراهم می کند. با این حال،  در غذاهایی مانند کره بادام زمینی نیاز به مکمل  های غذایی، ضروری است.

مطلب مرتبط: ” ارتباط کره بادام زمینی و قند خون چیست؟”

سخن آخر

مضرات کره بادام زمینی در صورت مصرف بیش از حد باعث می شود که به هنگام مصرف آن اعتدال را رعایت کنیم تا از فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی بیشتر لذت ببریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *