روغن درخت چای برای پولیپ بینی

فهرست

 پولیپ بینی یک از عارضه های تنفسی آزار دهنده دنیای امروز است. افراد زیادی در جهان سعی می کنند از شر این مشکل رهایی یابند. یکی از راه هایی که حتما این افراد باید تجربه کنند، استفاده از روغن درخت چای برای پولیپ بینی است.

نکاتی در مورد استفاده از روغن درخت چای برای پولیپ بینی

قبل از استفاده از روغن درخت چای برای پولیپ بینی، باید به این نکته توجه داشته باشید. این روغن به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای استعمال داخلی در گوش نیست. آسیب جدی گوش داخلی از مهم ترین مشکلاتی است که بر اثر این استفاده ناصحیح ایجاد خواهد شد.

نکته بعدی استفاده نکردن از این روغن به صورت خوراکی است. این روغن با معده شما سازگاری نداشته و مشکلاتی مثل حالت تهوع را برای شما ایجاد می نماید. مسمومیت های دارویی و غذایی نیز از دیگر عوارض استفاده خوراکی از روغن درخت چای برای پولیپ بینی است.

فواید روغن درخت چای برای پولیپ بینی

پولیپ بینی ممکن است عوارض دردناک و آزار دهنده ای در بدن شما ایجاد نماید. برای مثال عطسه کردن و آبریزش مداوم بینی، بسته شدن راه تنفسی و مشکل در بویایی از عوارض جدی این بیماری است. روغن درخت چای برای پولیپ بینی اثر بسیار مطلوبی دارد. به طوری که درد ناحیه صورت و دندان های جلویی شما با کمک این روغن رفع می گردد.

خرناس کشیدن و تغییر صدا به همراه فشار به ناحیه پیشانی و صورت در نهایت مشکلات بسیار جدی برای شما ایجاد می نماید. راه حل قطعی رهایی از این شرایط برطرف کردن علت اصلی پولیپ بینی است. برای بهبود عوارض ذکر شده نیز معمولا روغن درخت چای به تنهایی داروی مناسبی است.

مهم ترین عارضه ناشی از پولیپ بینی

به نظر شما مهم ترین مشکلی که پولیپ بینی ایجاد می کند، چه عارضه ای است؟ عفونت های سینوسی یکی از خطرناک ترین عارضه های ناشی از پولیپ بینی است. روغن درخت چای برای پولیپ بینی و التهاب های ناشی از آن بسیار مفید است. ممکن است شما به مدت 12 هفته با یک التهاب ساده سینوسی درگیر باشید. پولیپ بینی ممکن است این شرایط آزار دهنده را به سادگی برای شما ایجاد نماید.

پس به هیچ عنوان نباید نسبت به درمان پولیپ بینی خود اهمال کاری نشان دهید. در غیر این صورت به مشکلات عدیده  و بیماری های آزار دهنده دیگری نیز بر اثر همین پولیپ دچار خواهید شد. عوارض پولیپ ممکن است در مدت کوتاهی بسیار پیچیده شوند. لذا باید به سرعت این بیماری را درمان کرد.

درمان های خانگی ساده پولیپ بینی

اگر بخواهیم بر اساس میزان اثر گذاری درمان های خانگی پولیپ را طبقه بندی کنیم، باید به فهرست زیر اشاره کنیم.

روغن برطرف کننده پولیپ در راس این فهرست قرار خواهد گرفت. میزان اثر گذاری روغن درخت چای  بسیار زیاد بوده و به علت دارا بودن خاصیت ضد التهابی به خوبی قدرت رفع عفونت های بینی را دارا می باشد. در حفره های بینی خود مقداری روغن برطرف کننده پولیپ را قرار داده و از سینوس ها و التهاب های احتمالی جلوگیری کنید.

زردچوبه به جهت داشتن کورکومین خاصیت آرام بخشی و ضد التهابی بسیار خوبی دارد. عفونت های سینوسی به راحتی با این ماده درمان می شوند.

عمل های جراحی برای رفع پولیپ

غیر از درمان های خانگی با کمک عمل جراحی نیز می توان این بیماری را درمان کرد که معمولا به دو صورت انجام می شود. پولیپکتومی، نمونه ای از عمل جراحی برای درمان سرپایی پولیپ بینی است. جراحی آندوسکوپی نیز برای موارد حادتر کاربردی است.

نتیجه گیری

چند راهکار ساده خانگی مثل استفاده از زردچوبه و روغن درخت چای برای برطرف کردن پولیپ در دنیا رایج است. البته در برخی موارد از عمل جراحی برای برداشتن پولیپ استفاده می شود. با وجود راه های مختلف برای رهایی از این بیماری، روغن درخت چای برای پولیپ بینی داروی پیشنهادی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *