طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست

فهرست

این روزها استفاده از روغن های گیاهی به سبب مزایای بی شماری که دارند، بسیار بیش تر از هر زمان دیگری شده است. داشتن پوستی صاف، زیبا و یکدست آرزوی هر فردی به حساب می آید؛ چرا که پوست یکی از اعضای بدن است که تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی چهره هر فرد می گذارد.

اگر از طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست اطلاع ندارید، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید چرا که قصد داریم در خصوص این موضوع توضیحاتی را ارائه دهیم. روغن کنجد یکی از روغن های پر خاصیت برای پوست به حساب می آید که این روزها طرفداران بسیار زیادی را دارد.

روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد جزئی از روغن هایی است که طبع گرمی را دارند. به دلیل همین طبع گرمی که دارد برای درمان بسیاری از بیماری ها از این روغن استفاده می شود. برای درمان عارضه های پوستی می توان از روغن کنجد استفاده کرد. در ادامه مقاله به خواصی که روغن کنجد برای پوست دارد و همچنین طریقه مصرف این روغن می پردازیم.

خواص روغن کنجد برای پوست

یکی از مهم ترین عوارضی که کهولت سن برای پوست صورت دارد، مسئله چین و چروک پوست صورت است. برای جلوگیری از چین و چروک صورت راه حل های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

استفاده از روش های شیمیایی برای بر طرف کردن چین و چروک صورت همراه با عوارض است و ممکن است نتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. برای رفع چین و چروک های صورت کافیست به صورت روزانه صورت خود را به این روغن آغشته نمایید.

خشک شدن پوست صورت را می توان از دیگر عوارضی دانست که باعث می شود پوست صورت دچار چین و چروک شود. برای جلوگیری از خشک شدن پوست صورت می توان از کرم های مرطوب کننده و آب رسان مختلفی استفاده کرد.

برای این که بتوانید پوست صورت خود را مرطوب نگه دارید کافیست هر شب پوست صورت خود را به وسیله روغن کنجد ماساژ دهید. انجام این عمل به صورت مداوم و روزانه باعث می شود تا پوست صورت شما مرطوب باقی بماند.

کمک به بافت های آسیب دیده پوست از دیگر خاصیت های روغن کنجد به شمار می آید. پوست صورت ممکن است بر اثر عوامل مختلفی در معرض خطر و آسیب قرار بگیرد. برای حل این مشکل می توانید از روغن کنجد استفاده کنید.

برای جلوگیری از تیره شدن پوست صورت می توان از کرم های مختلفی که در بازار وجود دارد، استفاده کرد. این کرم ها نمی توانند تاثیر 100 درصدی را داشته باشند. یکی از ایراداتی که می توان به این کرم های شیمیایی وارد کرد موضوع عوارض داشتن آن هاست.

روغن کنجد ارگانیک

برای حل این مشکل بهتر است به فکر استفاده از روغن های طبیعی موجود در بازار باشید. روغن کنجد یکی از روغن های پر خاصیت برای جلوگیری از تیره شدن پوست صورت است.

نحوه مصرف روغن کنجد برای پوست صورت

ترکیب روغن کنجد با روغن زیتون یک ترکیب پر خاصیت برای پوست صورت است. کافیست چند قطره از روغن کنجد را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید. تکرار این عمل باعث می شود تا در طی مدت زمانی کوتاه پوست صورت شما صاف و درخشان شود.

روغن جوجوبا یکی دیگر از روغن های پر خاصیت برای پوست صورت است. برای اثر بخشی بهتر است این روغن را با روغن کنجد ترکیب کرده و پوست صورت خود را با این ترکیب ماساژ دهید. اگر این کار را به صورت روزانه انجام دهید طی مدت زمانی کوتاه پوست صورت شما شفاف و یکدست خواهد شد.

به جرئت روغن نارگیل را می توان یکی از روغن های مهم در زیبا کردن پوست صورت دانست. چند قطره از روغن نارگیل را با روغن کنجد مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بگذارید و بعد از گذشت نیم ساعت، صورت خود را بشویید. در صورتی که این عمل را تکرار کنید متوجه تاثیرات شگفت انگیز آن خواهید شد.

روغن بادام شیرین از دیگر روغن های مهم به حساب می آید که نقشی مهم را در شفاف شدن پوست صورت ایفا می کند. برای این که بتوانید پوستی صاف، زیبا و یکدست داشته باشید این روغن را با روغن کنجد مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده از این دو روغن را بر روی پوست صورت بگذارید. برای اثر بخشی بهتر است این ترکیب را قبل از خواب بر روی پوست صورت خود قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمانی طولانی بر روی پوست صورتتان باقی بماند.

کلام آخر

در این مقاله در مورد طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست صحبت شد. برای این که بتوانید بهترین بازدهی را از مصرف این روغن بگیرید، کافیست به صورت مداوم و مستمر از این روغن پر خاصیت استفاده کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *