معرفی بهترین روغن نرم کننده مو

فهرست



داشتن موهایی نرم و حریر مانند آرزوی هرکسی است اما در واقعیت کسانی صاحب چنین موهایی می‌شوند که به خوبی از آنها مراقبت کرده و به اندازه کافی تقویت کنند. استفاده از بهترین روغن نرم کننده مو یکی از بهترین راه‌های مراقبت و تقویت موهای سر است. برای داشتن موهای نرم و درخشان باید رطوبت موها تامین شود. رفع کم آبی یک بحث است و حفظ و نگهداری رطوبت مو نیز بحث مهم دیگری است که در انتخاب روغن باید در نظر گرفت. عموما روغن‌های گیاهی مناسب موها، دارای خاصیت آبرسانی هستند و با رفع نیازهای پوست به ویتامین‌ها و سایر عناصر مفید از آنها مراقبت می‌کنند.

ویژگی‌های روغن‌های مناسب مو

بهترین روغن نرم کننده مو به خوبی قادر است آسیب دیدگی‌های آن را احیا کند. تقویت کننده ریشه موها است و باعث استحکام آنها می‌شود. افزایش دهنده گردش خون در سر است و التهابات و باکتری‌های زائد را از بین می‌برد. در ادامه به تعدادی از روغن‌های گیاهی که برای نرمی و لطافت بیشتر مو استفاده می‌شود، اشاره می‌کنیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای استفاده در روتین موها به صورت مستمر عالی است، زیرا تامین کننده تمامی نیازهای موهای سر است. التهابات را تسکین داده و به تقویت پوست سر می‌پردازد بنابراین مانع از بروز شوره در سر می‌شود. موها را آبرسانی می‌کند و مانند عایقی از موها در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند و مانع از هدر رفت رطوبت می‌شود. تحریک کننده ریشه موها است و رشد موها را افزایش می‌دهد. حالت پذیری موها نیز پس از ماساژ روغن بیشتر خواهد شد.

انواع روغن های نرم کننده مو

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا برای قوی‌تر شدن ریشه و جلوگیری از ریزش آنها روی پوست سر ماساژ داده می‌شود. تقویت کننده موثر موهای خشک، ضعیف و حساس است و به افزایش انعطاف، ضخامت و کشش آنها می‌افزاید. بیشترین شباهت را به چربی سر دارد. بسیار ملایم است و با هر نوع مویی سازگاری دارد. رفع کننده وز موها است و باعث صاف، نرم و درخشان شدن موها می‌شود. رطوبت رسان است و آن را در موها حفظ می‌کند. با استفاده از این روغن پس از حمام کردن شانه زدن آسان شده و گره‌های مو به راحتی باز می‌شود.

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از ریزش موها بر اثر عوامل طبیعی جلوگیری می‌کند. با تقویت ریشه موها و ترمیم آسیب دیدگی‌ها علاوه بر افزایش استحکام ریشه باعث رشد مجدد موها می‌شود. بهترین روغن نرم کننده مو، خشکی موها را با آبرسانی و نگهداری آن از بین می‌برد که نتیجه آن افزایش انعطاف و نرمی مو است. مانند لایه‌ای سطح موها را می‌پوشاند و مانع از برخورد اشعه‌های UV خورشید می‌شود و مانند ضد آفتاب عمل می‌کند. قارچ و شوره سر را از بین می‌برد.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن فندق

روغن فندق را در روغن تراپی مو بسیار استفاده می‌کنند و این به علت فواید آن است. موهایی که به دلایل مختلف خشک می‌شوند انعطاف خود را از دست می‌دهند، نازک می‌شود و در نهایت می‌ریزد. روغن فندق با آبرسانی ریشه، کمک به ساخت کراتین در ساقه موها باعث احیای آنها می‌شود. همچنین با تامین کمبودهای تغذیه‌ای به تحریک ریشه و افزایش رشد موها کمک می‌کند.

روغن شی باتر

شی باتر (کره شی) بهترین روغنی است که می‌توان برای احیای موهای خشک استفاده کرد و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. این روغن هر نوع مویی را نرم و لطیف می‌گرداند. یک ضد آفتاب کاملا طبیعی برای موها است و مانع از بروز آثار پیری ( سفیدی زودرس ) می‌شود. برای درمان قطعی خشکی موها باید آن را یک شب تا صبح نگهدارید و سپس شستشو دهید.

نتیجه گیری

در انتخاب بهترین روغن نرم کننده مو این نکته را رعایت کنید: چنانچه موهای چربی دارید و تمایل به چرب شدن موهایتان ندارید می‌توانید از روغن‌های سبک که سریعا جذب مو می‌شود استفاده نمایید. روغن‌های سنگین‌تر نیز برای درمان خشکی‌های بسیار شدید مو مناسب است و باید مدت زمان بیشتر روی موها باقی بماند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *