خواص روغن کنجد برای سوختگی

فهرست

آیا از خواصی که روغن کنجد برای سوختگی دارد اطلاع دارید؟ این روزها کم تر کسی است که برای حل مشکلات خود به دنبال استفاده از راه حل های شیمیایی باشد. به سبب عوارضی که روش های شیمیایی ممکن است در پی داشته باشند، بسیاری از مردم برای دچار نشدن به این مشکلات سعی می کنند از داروها و روغن های گیاهی استفاده کنند. اگر از خواص روغن کنجد اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

استفاده از  کنجد برای رفع سوختگی

کنجد یک دانه گیاهی و البته پر خاصیت است که به سبب همین خاصیتش توانسته جایگاه خود را میان مردم پیدا کند. روغن کنجد از دانه گیاه کنجد به دست می آید. این روغن طبعی گرم را دارد و به دلیل طبع گرمش برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود.

یکی از مهم ترین کاربردهایی که روغن کنجد دارد رفع سوختگی پوست است. پوست صورت و بدن انسان ممکن است به دلایل مختلفی دچار سوختگی شوند. برای حل این سوختگی استفاده از روش ها و روغن های طبیعی بسیار موثر واقع می شوند.

یکی از روغن های مفید برای از بین بردن سوختگی، جای سوختگی و… روغن کنجد است. این روغن سرشار از ویتامین E است. همین ویتامین باعث حفظ گلبول های قرمز پوست می شود که همین امر، نقشی بسیار مهم را در ترمیم و تجدید بافت پوست ایفا می کند.

اگر به واسطه قرار گرفتن در نور خورشید دچار آفتاب سوختگی شده اید، استفاده از این روغن می تواند برای رفع و بهبود این سوختگی بسیار موثر باشد. شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که استفاده از کرم های سوختگی می تواند تاثیری به مراتب بهتر را نسبت به روغن کنجد داشته باشد. در پاسخ باید بگوییم روغن کنجد به واسطه طبیعی بودنش یک انتخاب بدون جایگزین برای رفع مشکلات سوختگی بدن و صورت می باشد.

خواص روغن کنجد برای پوست های سوخته و آسیب دیده

مراقبت از پوست از مهم ترین خواصی است که روغن کنجد دارد. یکی از مواد معدنی که در روغن کنجد وجود دارد، روی است. روی نقش مهمی را در کلاژن سازی پوست دارد. همین مواد مغذی باعث تقویت پوست در برابر عوامل خارجی مختلفی همچون سوختگی، چین و چروک و… می شود.

روغن کنجد در کنار یک ظرف کنجد تازه

کاهش التهاب پوست را می توان از دیگر مزیت های روغن کنجد دانست. در زمانی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد ممکن است ملتهب شود. همین ملتهب شدن پوست صورت می تواند زمینه ساز بروز بیماری های مختلفی همچون سوختگی و… شود. برای جلوگیری از این مورد بهتر است استفاده از روغن کنجد را در دستور کار خود قرار دهید.

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید از دیگر خاصیت های روغن کنجد است که می توان به آن اشاره کرد. اشعه های مضر خورشید باعث می شوند تا پوست صورت آسیب ببیند. به خصوص در فصل تابستان سوختگی پوست ممکن است بیش تر از هر زمان دیگری باشد.

یک نکته مهمی که نیاز است به آن همواره توجه داشته باشید، این موضوع است که در فصل تابستان از روغن کنجد استفاده کنید تا بتوانید از پوست خود در برابر عوامل مختلف مراقبت نمایید.

طرز استفاده از کنجد برای از بین بردن سوختگی

اگر پوست صورت شما بر اثر عوامل مختلفی سوخته شده است می توانید به صورت روزانه از این روغن استفاده کنید. کافیست هر شب صورت خود را به این روغن آغشته نمایید و کمی ماساژ دهید. انجام این عمل به صورت روزانه باعث می شود تا سوختگی و جای زخم به مرور زمان کاهش پیدا کند.

سوختگی پا بین نوزادان یک امر رایج است و اغلب نوزادان با آن درگیر هستند. برای حل این مشکل استفاده از روغن کنجد می تواند یک انتخابی ایده آل باشد. کافیست چند قطره از این روغن را بر روی جای سوختگی بریزید و آن قسمت را ماساژ دهید.

برخی از روغن های طبیعی دیگر نیز وجود دارند که می توان از آن ها برای رفع سوختگی استفاده کرد. ترکیب روغن کنجد با پودر جو نیز یکی از ترکیب های موثر برای رفع سوختگی و جای زخم می باشد. البته ترکیب روغن کنجد به همراه شیر پر چرب نیز می تواند برای رفع سوختگی مفید واقع شود.

پیشنهاد مطالعه: طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست

ترکیب روغن نارگیل و روغن کنجد نیز از دیگر ترکیب هایی است که می تواند در رفع سوختگی مفید واقع شود. روغن زیتون یکی از روغن های پر خاصیت این روزهاست که می تواند برای رفع سوختگی مفید باشد. ترکیب روغن زیتون با روغن کنجد نیز یک ترکیب فوق العاده برای رفع سوختگی و همچنین جای زخم می باشد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد روغن کنجد برای سوختگی صحبت شد. یک نکته مهمی که نیاز است تا در انتهای مقاله به آن اشاره کنیم این موضوع است که روغن کنجد را تنها از مراکز معتبر تهیه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *