کره نارگیل در رژیم کتوژنیک

فهرست

یکی از رژیم های خاص غذایی که برای کاهش وزن استفاده می شود، رژیم کتوژنیک می باشد. کره نارگیل در رژیم کتوژنیک جز چربی های مفید است که در حجم بیشتر نسبت به سایر مواد غذایی استفاده می شود. به طور کلی این رژیم برعکس رژیم های معمولی روزانه است. در آن کربوهیدرات به میزان کم و ناچیز استفاده می شود. به جای آن چربی های اشباع، گنجانده شده و پروتئین در حد متوسط مصرف می شود.

رژیم کتوژنیک چیست ؟

با آگاهی از رژیم کتوژنیک باید بدانید چه مواد غذایی در چه حجمی در آن قرار میگیرد. کره نارگیل در رژیم کتوژنیک به دلیل چربی های مفیدی که دارد در کنار سایر چربی های مفید تجویز میگردد. کره بادام زمینی نیز مانند این محصول سرشار از چربی های مفید است که به خوبی جذب بدن شده و جلوی اشتهای کاذب را میگیرد. در این رژیم 75 درصد حجم مواد غذایی شامل چربی هایی است که از آجیل ها و مواد غذایی مفید به دست می آید.

میزان کربوهیدرات یعنی مواد قندی که بدن برای کسب انرژی از آن استفاده میکنید به 5 درصد میرسد. زمانی که بدن نتواند انرژی خود را از مواد قندی استخراج کند و پروتئین های گوشتی نیز به میزان کم به بدن برسد، برای کسب انرژی به سراغ چربی های میان بافتی رفته و آنها را شکسته و مصرف می کند. از این طریق است که این رژیم به بدن برای لاغری و کاهش وزن کمک شایانی می کند.

مواد غذایی سالم در رژیم کتوژنیک

از جمله موادی که میتوانید در این رژیم بگنجانید، مواد غذایی سالم میباشند. کره نارگیل در رژیم کتوژنیک در کنار روغن زیتون، کره های حیوانی و آجیل ها از جمله موادی است که چربی سالم بدن را تامین می کند. در واقع شما با مصرف این مواد، نظیر کره نارگیل و کره بادام زمینی جلو اشتهای کاذب را گرفته و مدت زمان بیشتری میتوانید بدون نیاز به مواد غذایی باقی بمانید. مصرف میوه و سبزیجات در این رژیم آزاد است و مصرف پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ و ماهی و گاو، به 20 درصد میرسد.

تاثیرات و فواید کره نارگیل در رژیم کتوژنیک

استفاده از روغن یا کره نارگیل در رژیم کتوژنیک به دلیل چربی خالص این دو فرآورده طبیعی میباشد. در واقع چربی هایی که در این ماده وجود دارد خود به سوزاندن چربی های غیر مفید بدن کمک شایسته ای می کند. استفاده از هر رژیمی باید با مشورت پزشک باشد. زیرا کره بادام زمینی یا کره نارگیل انرژی بسیار بالایی دارد و میزان مصرف آن در طول روز باید به اندازه ای باشد که شما را دچار مشکل نکند. به ازای هر یک قاشق از روغن نارگیل، 120 کالری به بدن شما میرسد. کره نارگیل تفاوتی با روغن نارگیل دارد که چربی آن 60 درصد روغن نارگیل میباشد.

میوه نارگیل به طور کلی ترشح انسولین در بدن را افزایش داده و موجب کاهش قند خون میشود. فیبر موجود در این مشتقات، هضم معده را سهل کرده و حالت تهوع و استفراغ را درمان می کند. توصیه میشود افرادی که مشکلات گوارشی دارند از این میوه و مشتقات نارگیل استفاده نمایند.

نتیجه گیری

کره نارگیل در رژیم کتوژنیک به دلیل مواد مغذی درون آن و فوایدی که دارد استفاده می شود. کلسترول خون را تنظیم کرده و برای لاغری مناسب است. سرشار از فیبر و پتاسیم بوده و فاقد گلوتن می باشد. این کره از پوره نارگیل استخراج می شود و برای مصرف در صبحانه مناسب می باشد. بر خلاف روغن نارگیل برای سرخ کردنی استفاده نمی شود و دارای رنگ سفید بوده و در حالت عادی محیط، جامد می باشد. توصیه می شود این ماده را از مراکز معتبر تهیه کرده و میزان مصرف خود را از پزشک خود بپرسید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *