خواص کره بادام زمینی برای کودکان چیست؟

فهرست

کره بادام زمینی یکی از مواد مغذی و سرشار از خواص می باشد، این خواص می تواند برای کودکان هم بسیار مفید باشد. به همین دلیل بهتر است با خواص کره بادام زمینی برای کودکان به خوبی آشنا باشید. این ماده مغذی را می توان برای کودکان مصرف کرد البته بسیار خوب است که قبل مصرف کره بادام زمینی خواص آن را به شکل دقیق و کامل بدانید.

فواید و خواص کره بادام زمینی برای کودکان

این ماده خوشمزه و عالی خواص بسیار زیادی دارد؛ شما می توانید با داشتن اطلاعات زیاد در مورد این ماده با خیال راحت از آن برای مصرف کودک عزیز خود استفاده کنید.

رشد فیزیکی با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است، که پروتئین یک عنصر حیاتی برای ایجاد بدنی قوی می باشد. و همچنین محتوای پروتئین همانطور که می دانیم برای تقویت تمام عضلات بدن از جمله عضلات اندام ها مفید بوده و بادام زمینی و کره بادام زمینی یکی از منابع بسیار بالای پروتئین هستند که از این رو منبع عالی پروتئین برای کودک شما محسوب می شوند.

رشد مغز با استفاده از خواص کره بادام زمینی برای کودکان

کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. همان چربی هایی که در بیشتر ماهی ها یافت می شود. این اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد مغز کودک شما ایده آل هستند؛ همانطور که کودک شما رشد می کند، به منبع منظمی از این اسیدهای چرب نیاز دارد. به عبارت دیگر، کره بادام زمینی به اندازه ماهی برای باهوش‌تر کردن فرزندتان مفید است.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی

کره بادام زمینی علاوه بر پروتئین بالا و چربی های خوب، منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین E، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. هر یک از این ویتامین ها و مواد معدنی نقش زیادی در رشد جسمی و ذهنی کودک شما دارند.

دارای آنتی اکسیدان

 بادام زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها از سیستم داخلی بدن کودک شما محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در رژیم غذایی به مقابله با حمله رادیکال های آزاد که در طول متابولیسم تولید میشوند، کمک می کند و از آسیب به بافت و DNA جلوگیری می کند.

یک شیشه حاوی کره بادام زمینی و دانه های بادام زمینی به همراه یک نان تست

 

رسوراترول موجود در کره بادام زمینی

 رسوراترول یک ماده بیوشیمیایی است که به مقدار زیاد در کره بادام زمینی یافت می شود. این بیوشیمیایی اخیراً، به دلیل پتانسیل بالا برای مبارزه با بیماری های مختلف شناخته شده است و می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

بنر کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای نوزادان

کره بادام زمینی یک غذای پرخطر برای نوزادان زیر یک سال است. خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی در نوزادان زیاد است و از این رو توصیه می شود به نوزادان زیر یک سال کره بادام زمینی داده نشود. زمانی که کودک شما به یک و نیم سالگی یا دو سالگی برسد، سیستم گوارشی او به اندازه کافی قوی می شود و پاسخ های ایمنی به غذاهای جدید در نوزاد شما کاهش می یابد.

مقاله مرتبط :”کره بادام زمینی را با چه چیزی بخوریم؟”

کره بادام زمینی می تواند یک غذای پرخطر باشد؟

تا به اینجا خواص کره بادام زمینی برای کودکان را بیان کردیم؛ اما به یاد داشته باشید بادام زمینی و کره بادام زمینی می توانند یک غذای پر خطر هم باشند، به دلیل آلرژی که ایجاد می کنند. گاهی اوقات، این آلرژی ها   می تواند بسیار شدید باشد و منجر به شوک آنافیلاکتیک شود و حتی می تواند کشنده باشد. بنابراین مراقب هرگونه واکنش آلرژیک مانند لب های ملتهب، دهان، قرمزی پوست، خفگی، حالت تهوع، مشکل در تنفس و غیره باشید. بهتر است قبل از مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی به توصیه های پزشکان توجه کنید.

سخن آخر

مزیت ها و خواص کره بادام زمینی برای کودکان بسیار زیاد هستند. به همین دلیل ما سعی کردیم برای شما برخی از این مزیت ها مانند ویتامین ها، مواد معدنی، رشد فیزیکی، رشد مغز و … بپردازیم. همچنین توجه لازم را در مصرف این ماده مغذی برای نوزادان داشته باشید. این ماده مغذی ممکن است برای بعضی افراد خطرناک باشد چرا که ممکن است، به بادام زمینی و کره بادام زمینی حساسیت نشان دهند؛ که شما باید به این نکته هم به خوبی توجه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *