خواص کره بادام زمینی و عسل چیست؟

فهرست

کره بادام زمینی که یک تغذیه مقوی برای صبحانه و میان وعده های غذایی شماست در کنار عسل که  منبع ویتامین و مواد مغذی است می توان از خواص کره بادام زمینی و عسل هم بهره برد که خوردن آن اعتیاد آور است. خواص این ماده برای بدن بی شمار است زیرا هم عسل و هم کره بادام زمینی هرکدام به تنهایی موادی مقوی و مغذی برای بدن محسوب می شوند. شما را دعوت می کنم که این میان وعده لذیذ را برای یک بار امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع عالی پروتئین است که از بادام زمینی بو داده به دست می آید و می تواند جایگزین مناسبی برای مربا باشد. ایمنی را افزایش می دهد و یک تقویت کننده انرژی است و به طور معمول از شکر به عنوان شیرین کننده در آن استفاده می شود که از نظر غذایی ارزش ناسالم دارد.

خواص کره بادام زمینی و عسل

خواص کره بادام زمینی و  عسل بسیار خوب است و در آن از شکر استفاده نشده است و با یک وعده آن کربوهیدرات پروتئین و چربی بدن تامین می شود. همچنین کالری بالاتری نسبت به کره بادام زمینی معمولی دارد.

خواص کره بادام زمینی برای برخی از بیماری ها

کره بادام زمینی و عسل به کاهش خطر دیابت کمک می کند احساس سیری را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد. تغذیه ای سالم و مقوی برای بدنسازان به شمار می رود، از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. باعث کاهش خطر فشار خون می شود و از سکته مغزی جلوگیری می کند. مناسب برای سلامت روده و دستگاه گوارش است و منیزیم آن به تقویت استخوان ها کمک می کند و یک آنتی اکسیدان قوی است.

قوطی کره بادام زمینی روی تخته

خواص کره بادام زمینی و عسل قبل از خواب

خوردن کره بادام زمینی و عسل قبل از خواب سبب می شود در طول شب، پروتئین ماهیچه های شما  با کیفیت بالا تامین شود. عضله سازی تقویت شود و از تجزیه عضلات جلوگیری می شود. بازسازی توسط ریز مغذی های ارزشمند پشتیبانی می شود. محتوای پروتئین باعث تحریک ترموژنز می شود و شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را در طول شب دریافت می کنید. پتاسیم موجود در آن به پر کردن ذخایر گلیکوژن کمک می کند. حاوی تریپتوفان است. اسید آمینه ای که با تولید سروتونین و ملاتونین به تنظیم خواب کمک می کند.

از خواص کره بادام زمینی و عسل می توان به این مورد اشاره کرد که به خواب رفتن افراد، کمک می کند. چرا که منبع عالی از ویتامین، آرژنین، پروتئین، پتاسیم، منیزیم و اسیدهای چرب غیر اشباع است. خوردن آن قبل ازخواب، به بدن اجازه می دهد که عمل جذب بهتر صورت پذیرد. کره بادام زمینی و عسل واقعا سالم است.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

عسل یکی از موثرترین کربوهیدرات های تولید کننده انرژی است که باید قبل از ورزش مصرف شود بنابراین چنانچه برنامه تناسب اندام در پیش دارید، هنگام دویدن برای پر کردن ذخایر گلیکوژن هر ساعت به 30 تا 60 گرم کربوهیدرات نیاز دارید که خواص کره بادام زمینی و عسل این نیاز را برای شما تامین می کند. کره بادام زمینی و عسل چه در مرحله عضله سازی و حجم دهی، چه در مرحله رژیم غذایی یک میان وعده عالی برای ورزشکاران است.

بنر کره بادام زمینی

قانون مهم در مصرف کره بادام زمینی

اضافه کردن هر گونه کربوهیدرات به بادام زمینی ممنوع است. مثلا شکر یک کربوهیدرات است که ترشح انسولین را افزایش می دهد و باعث می شود از بادام زمینی نتیجه معکوس بگیرید. قانون دوم آنکه از اضافه کردن چربی های ترانس به آن بپرهیزید.

مقاله مرتبط :”کره بادام زمینی را با چه چیزی بخوریم؟”

سخن آخر

خواص کره بادام زمینی و عسل باعث شده که این ماده غذایی به عنوان یک ماده خوشمزه ی بی نظیر در سبد غذایی خانواده ها قرارگیرد. ترکیب کره بادام زمینی با عسل بهتر است نسبت به کره معمولی و همچنین عسل نقش بسیار مهمی دارد چرا که انرژی بسیار زیادی تولید می کند. برای استفاده از خواص این ترکیب عالی می توانید آن ها را قبل خواب هم مصرف کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *