خواص روغن آووکادو برای ابرو چیست؟

فهرست


ابروها در زیبایی چهره ما تاثیر می گذارند و همه ما دوست داریم ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشیم. اگر به زیبایی چهره خود می اندیشید و دوست دارید ابروهای پرپشتی داشته باشید این مقاله را مطالعه بفرمایید. در این مقاله به روغن آووکادو برای ابرو می پردازیم. این روغن ابروهای نازک شما را پر پشت می کند و تارهای نازک و ضعیف ابروهای شما را بهبود می بخشد.

فواید روغن آووکادو برای ابرو

گاهی اوقات با نازک شدن ابرو یا خالی شدن برخی از قسمت های آن مواجه می شویم . برای رفع این موضوع از روغن آووکادو برای ابرو استفاده کنید تا مشکل برطرف گردد. روغن آووکادو بر رشد ابرو ها تاثیر می گذارد و باعث تحریک و رشد تارهای نازک می شود. ریزش ابروها دلایل متعدد دارد اما اگر با این مشکل مواجه شدید برای رشد طبیعی ابروها تقریبا ۶ تا ۸ هفته باید صبر کنید.

در صورتی که عجله دارید و دوست دارید زودتر از این مدت زمان ابروهای شما بهبود یابد بایستی از روش هایی همچون روغن آووکادو برای ابرو استفاده کنید. روغن آووکادو برای پوست ملتهب و ابروهای نازک با تار نازک مناسب است. این روغن به راحتی جذب تارهای ابرو می شود و برای آبرسانی و رشد ابروها موثر است.

دیگر خواص روغن آووکادو

روغن آووکادو از میوه آووکادو تهیه می شود به همین دلیل از سالم ترین روغن ها است. این روغن فرمولاسیون سبکی دارد و سریع جذب تارهای ابرو می شود. برای رشد و پرپشتی ابروها و رفع ریزش ابروها می توانید از آن استفاده کنید.

این روغن دارای تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A  و اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری است. رنگ این روغن سبز است و اگر تصفیه شود متمایل به زرد است. روغن آووکادو  اصل بافت نرم و کشسانی دارد و همچنین رایحه خوش و رو به ترشی دارد. اگر این روغن اصل نباشد، بیماری ایجاد می کند.

روغن آووکادو روغنی است که برای پوست و مو مفید است و طبع گرمی دارد. این روغن غنی از ویتامین های E  و B  است و به همین علت از ریزش مو جلوگیری می کند و موجب برطرف شدن کم پشتی موها می شود. برای تهیه این روغن بایستی قسمت گوشتی میوه را جدا کنید و سپس مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. در مرحله بعد بر روی شعله گذاشته تا آب آن تبخیر شود و ماده سبز رنگ را از درون صافی بریزید تا روغن به دست آید.

روغن آووکادو در کنار تعدادی آووکادو تازه

دلایل ریزش ابرو

اگر ریزش ابروی غیر طبیعی داشتید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بدانید. دلایل ریزش غیر طبیعی ابرو متعدد است و شامل موارد زیر است:

  • کمبود آهن که با آزمایش خون مشخص می شود. با مصرف قرص یا شربت آهن با تجویز پزشک معالج می توان آن را برطرف کرد.
  • کم کاری تیروئید که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش لازم مشخص می شود. این بیماری تارهای ابرو را نازک و ضعیف می کند. با مصرف دارویی که توسط پزشک معالج تجویز شده، می توان اثرات این بیماری بر ابروها را برطرف کرد.
  • دلیل دیگر ریزش ابروها، آلوپسیاست است که یکی از مهم ترین دلایل ریزش ابرو می باشد. در این بیماری، سیستم ایمنی فولیکول های مو از بین می برد؛ در نتیجه باعث ریختن تارهای ابرو می شود.
  • مصرف داروهای مختلف
  • اختلالات روانی و عاطفی
  • افزایش سن
  • حساسیت

نتیجه گیری

اگر با ریزش ابرو مواجه شده اید، به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بدانید. سپس می توانید از روش های طب سنتی نیز استفاده کنید. یکی از بهترین روش ها برای ریزش ابرو مالیدن مستمر روغن آووکادو برای ابرو ها است. با  روغن آووکادو برای ابرو ، ریزش ابروها برطرف می شود و حتی نسبت به قبل پر پشت تر می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *