بهترین روغن نرم کننده ریش کدام است؟

فهرست


تراشیدن مداوم ریش‌ها باعث می‌شود زمانی که مو مجددا رشد کرد، زبر شود که این زبری چندان خوشایند نیست. برای داشتن ریش‌هایی نرم و خوش حالت باید آنها را تقویت نمود. بهترین روغن نرم کننده ریش با داشتن عناصر موثر به نرمی و شادابی بیشتر تارهای مو کمک می‌کند. این مواد به خوبی ریش را آبرسانی کرده و با تامین پروتئین‌های لازم ترمیم تارهای آسیب دیده را ترمیم می‌نماید. بهترین روغن گیاهی بسیار سبک است و جذب فوری بر روی موها دارد و با تامین ویتامین‌ها موجب نرمی بیشتر ریش‌ها می‌شود. در این مقاله قصد داریم چند مورد از موثرترین روغن‌های گیاهی که منجر به نرمی بیشتر ریش می‌شود را معرفی کنیم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل کمی غلیظ است و ممکن است مدتی روی ریش باقی بماند. اما رطوبت رسان فوق العاده قوی است و برای از بین بردن خشکی ریش‌ها بسیار موثر عمل می‌کند. روغن نارگیل از اسیدهای امگا، آنتی اکسیدان و مواد معدنی تشکیل شده و هر آنچه یک تار مو برای تقویت و رشد لازم دارد را دارا است. در نتیجه مانع از ریزش آنها می‌شود. همچنین استعمال این روغن به افزایش ضخامت تارهای نازک نیز کمک می‌کند.

نکته: به علت جامد بودن روغن نارگیل استفاده از آن به این شکل کمی سخت است. بنابراین مقداری از آن را در میان دستان خود ماساژ دهید تا با حرارت دست آب شود و یا اینکه می‌توانید در حرارت غیر مستقیم آن را آب کرده و استفاده نمایید.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا دارای ماده موثری به تان امگا 7 می‌باشد. این ماده تاثیر زیادی در سلامت تارهای ریش دارد. به طور کلی روغن فوق به سرعت در فولیکول نفوذ می‌کند و کمبودهای آن را اعم از رطوبت و تغذیه تامین می‌نماید. چنانچه آسیب خاصی داشته باشد به سلول‌ها کمک می‌کند که خود را بازسازی کنند.

جذب تارهای آسیب دیده و نازک می‌شود و به احیای آن می‌پردازد. بدین ترتیب خشکی، صدمات و التهاب که همگی منجر به زبری ریش می‌شود را درمان می‌کند. استعمال مرتب این روغن باعث می‌شود در درازمدت ریش‌هایی سالم، نرم و شاداب داشته باشید که هرگز دچار ریزش نمی‌شود.

انواع روغن گیاهی

روغن بادام تلخ

مورد دیگری که برای نرمی ریش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن بادام تلخ است. ماده‌ای ملایم با عطری دلپذیر که در ابتدا التهاب ناشی از خشکی تارهای ریش را برطرف می‌نماید. در پوست و فولیکولِ موها، بدون باقی گذاشتن چربی نفوذ کرده و موجب آبرسانی می‌شود.

حاوی ویتامین E می‌باشد که مانند محافظی بر سطح تارهای ریش قرار می‌گیرد و مانع از بروز صدمه توسط نور خورشید و سایر عوامل آسیب زا می‌شود. برای سالم ماندن ریش‌ها در مدت زمان طولانی و حفظ نرمی و لطافت آنها استفاده از این روغن پیشنهاد می‌شود. روغن بادام به افزایش ضخامت موهای نازک و حساس نیز کمک می‌کند.

روغن فندق

روغن فندق، محکم کننده ریشه‌ها است که این موجب دوام بیشتر تارهای ریش در مقابل شرایط مختلف است. تامین ویتامین و سایر عناصر مورد نیاز باعث افزایش ضخامت موهای نازک و رشد سریع‌تر ریش خواهد شد. این ماده کمک می‌کند پروتئین کراتین در ساقه موهای صدمه دیده بیشتر تولید شود تا کمبود آن رفع شود و تارها، سلامت خود را باز یابند.

بنر روغن های گیاهی ناب

ماساژ آن بر روی موها موجب افزایش جریان خون می‌شود در نتیجه میزان اکسیژن در بین سلول‌های پوست و مو افزایش می‌یابد. میزان تامین تغذیه تارهای مو نیز توسط خون بیشتر می‌شود. در نهایت تمامی این ساز و کارها به افزایش نرمی ریش می‌انجامد.

ویژگی روغن‌های گیاهی که باعث نرمی ریش می‌شود

بهترین روغن نرم کننده ریش باید فوری جذب تارهای مو شود و از چرب کردن آنها جلوگیری کند. همچنین مرطوب کننده قوی باشد که به خوبی با خشکی تارهای ریش مبارزه کند. اگر علت زبری ریش آسیب دیدگی باشد باید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم جهت ترمیم و احیا را داشته و تقویت کننده و تحریک کننده رشد ریش باشد.

نتیجه گیری

استفاده از بهترین روغن نرم کننده ریش بدون ایجاد عارضه جدی در پوست و مو می‌تواند به تقویت و نرمی آنها کمک کند. در این مقاله سعی کردیم بهترین روغن نرم کننده ریش را که در ترمیم تارهای آسیب دیده هم موثر است، معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *