خواص ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه چیست؟

فهرست

روغن نارگیل و زردچوبه دو ماده طبیعی فوق العاده قدرتمند هستند. خواص ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه برای  التیام زخم های پوستی را نمی توان نادیده گرفت. این دو ماده در کنار هم می توانند مکمل ضعف ها و قوت های همدیگر باشند و  موجب می شوند تا از درمان نتیجه بهتری بگیرید. در هنگام خرید روغن نارگیل به اصل بودن آن توجه کنید.

زردچوبه

در طب آیورودا و چینی به عنوان یک عنصر اصلی شناخته شده است و ما بیشتر از آن به عنوان ادویه و طعم دهنده غذا استفاده می کنیم. ماده فعال و اصلی آن که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد کورکومین است. از زردچوبه برای مصارف زیبایی، رنگ آمیزی، ساخت ماسک های درمانی پوست استفاده می شود. زردچوبه دارای طبع گرم و خشک است و می توان با آن دمای بدن را در فصول سرد متعادل نگه داشت.

روغن نارگیل

نارگیل یکی از میوه های شیرین استوایی در طبیعت محسوب می شود و دارای اسید های چرب با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی مانند اسید لوریک است و مانند زردچوبه خواص دارویی دارد. روغن نارگیل هم خواصی مشابه خود نارگیل دارد و از نفوذپذیری بالایی در پوست برخوردار است و پوست را هیدراته می کند.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل  اگر در حد اعتدال مصرف شود، چربی سوزی را افزایش می دهد و میکروارگانیسم های مضر را از بین می برد. به کاهش گرسنگی و کاهش وزن کمک می کند و کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد بسیار برای پوست، مو و دندان مفید است و برای بیماری آلزایمر مفید است.

خواص ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه  

روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و آنتی اکسیدان ها قوی امگا6 و امگا3 دارد. از ترکیب این دو خمیری به دست می آید که از آن می توان برای سفید کردن دندان، کم شدن رشد موهای زاید و کم رنگ شدن لک های پوستی استفاده کرد. روغن نارگیل به جذب زردچوبه کمک می کند. این ترکیب بر روی پوست تورم، قرمزی التهاب و خشکی پوست را کاهش داده و به پوست حیات دوباره می دهند. به رشد سلول پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی کمک می کنند. یک تسکین دهنده درد و  براق کننده لب است.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

نحوه عملکرد ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه بر روی دندان

روغن نارگیل که خود خاصیت سفید کنندگی دندان را دارد، به زردچوبه کمک می کند تا بهتر به دندان ها بچسبد و باکتری های موجود در روی دندان را با خود می برد. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی زردچوبه در درمان التهابات لثه و عفونت های دهان و دندان کمک شایانی به بیمار می کند و تا حدودی از تشکیل پلاک های دندانی جلوگیری می کند.

روش تهیه ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

این ماسک برای درمان جوش و پوست تحریک شده مفید است و سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. برای تهیه آن می بایست نصف قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با همان مقدار آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل که روی حرارت ملایم گاز ذوب شده است را با هم مخلوط کنید تا خمیری نرم بدست آید. دو تا سه بار درهفته و به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل در کنار دو عدد بلوط

اثر روغن نارگیل و زردچوبه بر تقویت سیستم ایمنی بدن

این ترکیب با بهبود تعداد گلبول های سفید بدن و ترمیم آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مستقیما با عفونتها مبارزه می کند و هضم غذا بهتر صورت می پذیرد. بنابراین می توانید از آن برای بالابردن ارزش غذایی سبزی سرخ شده، برای سرخ کردن سبزی یا پخت و پز استفاده کنید. چرا که مصرف خوراکی آن اثرات بهتری بر عملکرد پوست و مو از درون بدن دارد و موجب سم زدایی از بدن می شود.

عوامل موثر بر افزایش عملکرد زردچوبه

کورکومین که میزان جذب آن در بدن پایین است اگر در کنار ماده ای به نام پیپرین که در فلفل سیاه موجود است،   قرار گیرد میزان جذبش بهبود می یابد. همچنین یک ماده محلول در چربی است یعنی در کنار یک روغن  یا چربی مانند روغن نارگیل قرار گیرد، عملکرد آن بهبود می یابد. بنابراین از خواص ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه بهبود عملکرد کورکومین در بدن است. کورکومین سطح پروتئین BDNF مغز را افزایش می دهد و به رشد نورون های مغز کمک می کند و از بسیاری  اختلالات مغز و حافظه جلوگیری می کند.

سخن آخر

از خواص ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه بهبود عملکرد اندوتلیوم یا پوشش رگ های خونی است. استفاده از آن برای بیمارانی که تحت عمل بای پس عروق کرونر قرار گرفته اند، می تواند به دلیل داشتن کورکومین، مفید باشد.

این ترکیب همچنین به نابودی تومورهای سرطانی و کاهش رشد آنها  و کاهش گسترش  تومورها در بدن کمک می کند. از سرطان کولورکتال که یک سرطان گوارشی است، جلوگیری  می کند. باعث بهبود بیماری آلزایمر و زوال عقل می شود. همچنین به درمان افسردگی و تقویت سروتونین و دوپامین در بدن کمک می کند.Top of Form

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *