خواص کره نارگیل در بارداری چیست؟

فهرست

خواص کره نارگیل در بارداری سبب شده است تا زنان باردار از این ماده غذایی خوشمزه در رژیم های غذایی خود استفاده کنند. کره نارگیل سرشار از پروتئین و مواد معدنی می باشد که انتخاب آن در دوران بارداری بسیار عاقلانه است. به همین دلیل شما باید با خواص کره نارگیل آشنا باشید.

کره نارگیل و تفاوت آن با شیر نارگیل

کره نارگیل از پوره کردن پودر نارگیل در دستگاه غذاساز به دست می آید و لازم نیست که به آن آب اضافه شود. همچنین کمی رقیق تر از کره نارگیل است. کره نارگیل غلیظ و چسبنده است و از آن برای پخت و پز در دمای بالا نمی توان استفاده کرد. در مقابل از روغن نارگیل می توان برای پخت و پز استفاده کرد.

خواص کره نارگیل در بارداری

شما برای بهره مندی از مزیت های کره نارگیل باید خواص آن را به خوبی بشناسید. در ادامه خواص کره نارگیل دربارداری را بیان می کنیم.

خواص کره نارگیل برای شیر مادر

بسیاری باور دارند که خواص کره نارگیل در بارداری باعث افزایش شیرمادر پس از زایمان می شود. مطالعات علمی زیادی برای مصرف خوراکی و موضعی روغن نارگیل برای افزایش تولید شیر مادر وجود دارد. اسید های چرب موجود در کره نارگیل اثرات ضد ویروسی  و ضد باکتری دارد که در مرحله شیردهی به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می کند.

بهبود گردش خون با مصرف کره نارگیل

حجم خون در دوران بارداری دو برابر می شود و باعث تورم پا و ساق پا می شود. گردش خون این وضعیت را تشدید می کند. استفاده از خواص کره نارگیل در بارداری می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از تورم و درد در پاها جلوگیری کند.

کمک به هضم غذا

کره نارگیل سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. استفاده از کره نارگیل در بارداری باعث می شود مادر کمتر از یبوست رنج ببرد و سیستم گوارش عملکرد بهتری داشته باشد.

بنر کره نارگیل

خواب آرام و بهتر با مصرف کره نارگیل

مشکل خواب در سه ماه سوم بارداری مسئله ای است که اکثر زنان باردار با آن دست و پنجه نرم می کنند و به دلیل افزایش وزن در این دوران خوابیدن طولانی مدت در یک موقعیت خاص را برای زنان دشوار می کند این اختلال در خواب منجر به خستگی و سلب آرامش مادر می شود که طب سنتی برای رفع آن استفاده از ترکیب کرم نارگیل با دانه های خشخاش و روغن زیتون را پیشنهاد می کند که می تواند به تنظیم چرخه خواب مادر کمک کند.

کره نارگیل و بهبود ایمنی بدن

اسید لوریک و اسید کاپاریک موجود در کره نارگیل که خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری دارد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های عفونی و ویروسی  می شود. اسیدهای چرب  با زنجیره بلند  موجود در آن با صاف کردن رگ های خونی و کاهش هرگونه انسداد در قلب کمک شایانی به بهبود وضعیت قلب خواهد کرد.

سوء جذب فروکتوز

زنان باردار مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر بهتر است؛ از مصرف شیر نارگیل اجتناب کنند زیرا دارای مواد قندی است و افزایش سطح فروکتوز در روده باعث رشد بیش از حد باکتری ها می شود و جذب آب در روده را کاهش می دهد.

کره نارگیل طبیعی و تازه

تهوع صبحگاهی در دوران بارداری

از خواص کره نارگیل در بارداری می توان به کاهش تهوع صبحگاهی  به وجود آمده در زنان باردار اشاره کرد این ماده غذایی سرشار از فیبر، سدیم پتاسیم، مواد معدنی، هورمون ها و آنزیم ها  می باشد و با ایجاد تعادل بین هورمون ها و آنزیم های ترشح شده در این دوران از میزان تهوع های صبحگاهی مادر می کاهد.

ویتامین E  و زیبایی

ویتامین E موجود در کره نارگیل که  بسیار در ساخت و ساز پوست کودک و مادر تاثیر گذار است می تواند به حفظ شادابی و زیبایی پوست مادر در دوران بارداری و پس از آن کمک کند و موجب تسریع فرآیند تشکیل پوست در جنین شود و در نهایت کودکی با پوستی زیبا متولد می شود. همچنین رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست بهبود می یابد و از هرگونه خارش در پوست جلوگیری می کند.

سایر مزایای کره نارگیل

در درمان کم خونی، عفونت دستگاه ادراری، مشکلات گوارشی، به هم ریختگی سیستم عصبی، تنظیم فشار خون، تسکین درد مفاصل کاربرد دارد. و می تواند بدن شما را متناسب نگه دارد تا کاهش وزن متناسب را تجربه کنید. با همه این اوصاف به دلیل چربی اشباع موجود در کره نارگیل میزان مصرف روزانه در دوران بارداری باید متعادل باشد تا سطح کلسترول خوب و بد در بدن به یکباره افزایش پیدا نکند.

سخن آخر

خواص کره نارگیل در بارداری باعث شده این ماده غذایی مقوی به عنوان یک تقویت کننده خوب در رژیم غذایی  زنان باردار قرار گیرد. کره نارگیل تاثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه گوارش دارد و از سوزش سر دل جلوگیری می کند. با حفظ اعتدال در میزان مصرف آن می توان از خواصی مانند بهبود ایمنی بدن، خواب آرام، کمک به هضم غذا و… بهره مند شد.کره نارگیل می تواند باعث زیبایی پوست مادر و فرزند هم بشود، بنابراین از این ماده ی بی نظیر می توان در دوران بارداری استفاده کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *