همه چیز در مورد روغن آرگان برای ریزش مو

فهرست

در بسیاری از تحقیقات به این امر اشاره شده است که روغن آرگان برای ریزش مو بوده و تاثیرات حیرت انگیزی بر روی رشد مجدد موها خواهد داشت. اما این چقدر به این گفته اعتماد و اطمینان دارید؟ به نظر شما چه دلایلی بیانگر صحت این موضوع است؟!

همانطور که می‌دانید این روغن با برخورداری از املاح معدنی فوق العاده و بسیاری از ترکیبات خاص و منحصر بفرد، به عنوان یکی از روغن‌های مطلوب برای سلامت پوست و مو شناخته شده است. اما ما در اینجا به دلایل بسیار مهمی اشاره می‌کنیم که تمامی آنها اذعان می‌کنند که روغن آرگان برای ریزش مو بوده و عنصری شگفت انگیز برای حفاظت از موهای شما است. پس همراه ما باشید تا از کلیدی‌ترین نکات در این روغن شگفت انگیز مطلع گردید.

روغن آرگان برای ریزش مو

با یک گردش کوتاه علمی در طبیعت، می‌توانید به اعجاب انگیز‌ترین عناصر پی ببرید که هر کدام بر روی سلامتی شما، نقش بسزایی خواهند داشت. اما یکی از خارق العاده‌ترین عناصر، روغن آرگان است. این محصول به سبب برخورداری از عناصر تشکیل دهنده‌ی بی‌نظیر و حیرت انگیز، از ریزش مو جلوگیری نموده و همچنین سبب رشد مجدد موها و افزایش مقاومت آنها نیز خواهد شد. اما شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که چه دلیل علمی وجود دارد که نشان‌گر این است که روغن آرگان برای ریزش مو است؟

نحوه تاثیرگذاری روغن آرگان برای ریزش مو چگونه است؟

در اینجا به چند دلیل اشاره می‌کنیم که هر کدام به صورت علمی ثابت نموده‌اند که این روغن نقش بسزایی در جلوگیری از ریزش مو، خواهد داشت.

یک شیشه حاوی روغن آرگان

ایجاد سلامت پوست سر

یکی از نکات مهم در این محصول، تامین سلامت پوست سر است. در مقابل نیز یکی از دلایل مهم برای اغلب ریزش‌های مو، عدم سلامت پوست سر خواهد بود. روغن آرگان سرشار از خواص ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است که با قرارگیری بر روی پوست سر، سلامت آن را تضمین خواهد نمود. لذا افرادی که به سبب برخورداری از پوست سر نامناسب (مانند انواع شوره‌های سر و یا برخی از قارچ‌ها) دچار ریزش مو می‌شوند، می‌توانند به راحتی از روغن آرگان برای ریزش مو، استفاده نموده و شاهد تاثیرگذاری حیرت انگیز آن برای جلوگیری از ریزش موهای خود باشند.

حفظ رطوبت موها و جلوگیری از خشکی مو

خشکی موها سبب فرسودگی، شکنندگی و در نتیجه ریزش آنها خواهد شد. لذا اغلب پزشکان پیشنهاد می‌کنند که افراد، اقدام به استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب برای حفظ رطوبت موهای خود، نمایند. همانطور که می‌دانید، روغن آرگان نیز سرشار از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و ویتامین E است. این ترکیبات با ایجاد یک لایه چربی مناسب بر روی موها، رطوبت آنها را به بهترین نحو حفظ نموده و می‌تواند علاوه بر درخشندگی فوق العاده، از ریزش آنها نیز جلوگیری نماید.

محافظت در برابر نور خورشید

حتما شما هم از تاثیرات مخرب اشعه‌ی ماوراء بنفش بسیار شنیده‌اید. یکی از تاثیرات مخرب این اشعه، خشکی و در نتیجه ریزش مو خواهد بود. اما خبر خوش این است که در این مورد نیز روغن آرگان برای ریزش مو شناخته شده و انتخابی ایده‌آل برای حفاظت از موها در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش خواهد بود. این روغن به سبب برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی، از عملکرد رادیکالهای آزاد جلوگیری نموده و در نتیجه سبب جلوگیری از ریزش مو، خواهند شد.

کاهش استرس اکسیداتیو

یکی از دلایل باورنکردنی ثبت شده برای ریزش مو، استرس است. بسیاری از استرس‌های فیزیکی و ذهنی، ریزش مو را برای افراد در بر خواهد داشت. اما چگونه می‌توان گفت که در این زمینه نیز، روغن آرگان برای ریزش مو است!؟! یکی از بارزترین عناصر بسیار مهم در روغن آرگان، ویتامین E است. این ویتامین نقش بسیار مهمی بر روی کاهش استرس اکسیداتیو داشته و از این طریق می‌تواند بر روی جلوگیری از ریزش مو، نقش بسزایی داشته باشد.

روغن آرگان

حاوی کراتین مغزی برای تقویت موها

آیا شما هم پس از رنگ کردن، سشوار کردن و … با آسیب دیدگی و خشکی موهای خود مواجه می‌شوید؟! خشکی و آسیب دیدگی موها، ضخامت و مقاومت آنها را کاهش داده و بستر مناسبی برای ریزش مو به وجود می‌آورند. روغن آرگان حاوی کراتین مغذی و همچنین اسیدهای چرب بوده و این امکان را برای موهای شما به همراه دارد که رویش مجدد و حالت اولیه خود را به دست آورند. اسیدهای چرب در روغن آرگان، یک لایه چربی را بر روی موهای شما ایجاد نموده و موهایی که در اثر رنگ کردن، دکلره کردن و حتی سشوار و غیره، آسیب دیده‌اند، احیا می‌نماید.

رفع موخوره و ضخیم کردن موها

برخی از عناصر تشکیل دهنده روغن آرگان، موهای نرم و شکننده‌ی شما را تقویت نموده و موهای ضخیم و مقاوم را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این صورت مقاومت موهای شما نیز افزایش یافته و ریزش آنها به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. از دیگر عوامل ریزش مو نیز می‌توان به وجود موخوره در موها اشاره نمود. موخوره‌ها نیز می‌توانند میزان شکنندگی و نازک شدن تار موها را افزایش داده و از این طریق ریزش آنها را به همراه داشته باشند. ویتامین E و همچنین خواص مرطوب کنندگی این روغن کاربردی، موجب می‌شود که موها از ضخامت مناسبی برخوردار شده و استحکام و قدرت بسیار بالایی را به دست آورند. در این صورت هرگز مستعد برخی از عارضه‌ها، مانند: موخوره نخواهند بود.

بهترین روش ها  برای استفاده از روغن آرگان برای ریزش مو

راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با تکیه به آنها، از ریزش موهای خود جلوگیری نموده و سلامت آنها را تضمین کنید. گاهی از روغن آرگان به عنوان ماسک مو، گاهی به عنوان شامپو و گاهی هم پس از استحمام از آن استفاده می‌کنند.

روغن آرگان در کنار دانه های آرگان

ماسک مو روغن آرگان

کل سطح موهای خود را به مدت 10 دقیقه با روغن آرگان مرغوب ماساژ داده و سپس موهای خود را در حوله مناسب قرار دهید. بهتر است استفاده از ماسک در شب هنگام و زمان استراحت شما انجام بگیرد. صبح می‌توانید موهای خود را شسته و از شفافیت، درخشندگی و سلامت آن لذت ببرید.

شامپو روغن آرگان

برای استفاده از شامپوی روغن آرگان، می‌توانید از شامپوهای ساده استفاده نموده و مقداری روغن آرگان به آنها اضافه کنید. با هر بار استحمام، از این شامپو استفاده نموده و سپس آبکشی کنید. لازم به ذکر است که استفاده از چند قطره روغن آرگان برای ریزش مو، در شامپو مناسب و ایده‎‌آل خواهد بود. در برخی از موارد نیز شامپوها به صورت صنعتی موجود هستند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

استفاده از روغن آرگان پس از استحمام

از دیگر موارد استفاده از روغن آرگان که بسیار محبوب و پرطرفدار نیز است، استفاده از آن پس از استحمام است. در این صورت از 2 الی 5 قطره روغن آرگان (با توجه به حجم موها) استفاده نموده و ساقه‌ی موهای خود را ماساژ دهید. در این صورت موهای شما نه تنها سنگین نخواهد شد، بلکه سلامت خود را نیز به دست می‌آورد. نکته مهم برای استفاده از این روغن، نم دار بودن موها است.

مقاله مرتبط:”خواص روغن آرگان برای ابرو چیست؟”

سخن پایانی

درست است که روغن آرگان برای ریزش مو بوده و تاثیرات حیرت انگیزی بر روی سلامت موها خواهد داشت، اما در برخی از موارد مانند:  ژنتیک، مصرف داروهای خاص و غیره، تاثیر بسزایی نخواهد داشت. قبل از اقدام به استفاده از مواد مناسب برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین رشد مجدد موها، ابتدا از دلیل اصلی ریزش موی خود مطلع شوید. در این صورت می‌توانید با ذکاوت، هوشیاری و دقت بیشتری اقدام به انتخاب محصول مورد نظر (برای جلوگیری از ریزش موی خود) کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *