معرفی بهترین روغن ضد التهاب

فهرست


التهاب یکی از مشکلاتی می باشد که می تواند باعث ایجاد درد و رنج شود، به همین دلیل باید برای درمان این مشکل بهترین روش ها را مورد بررسی قرار دهید. یکی از روش ها استفاده از روغن ها می باشد که در این مقاله می خواهیم بهترین روغن ضد التهاب را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن مشکل التهاب خود را در سریع ترین زمان ممکن درمان کنید. بهتر است بدانید با استفاده از این روغن و مصرف مواد غذایی مناسب می توانید به خوبی التهاب را درمان کنید چرا که مصرف داروهای شیمیایی ممکن است عوارضی را برای شما به همراه داشته باشد.

روغن گل رز

همه شما با فواید گل سرخ ( رز ) آشنا هستید و از تاثیرات آن برای سلامتی پوست و مو و بدن آگاهی دارید. این روغن یک ضد التهاب بسیار قوی است. با جذب فوری در پوست التهابات مربوط به بیماری‌های پوستی از جمله خشکی و اگزما و غیره را تسکین می‌دهد. روغن گل رز علاوه بر التهابات پوستی برای تسکین التهاب مفاصل نیز موثر است.

 استعمال روغن گل رز به صورت موضعی بر روی مفاصل به بهبودی درد آن کمک می‌کند. التهابات ناشی از ورود میکروب‌ها به بدن نیز با مصرف این روغن از بین می‌رود. به طور کلی برای رفع التهابات بیماری‌هایی نظیر تب، آرتروز، نقرس، رماتیسم مفید است.

روغن بادام

ماساژ روغن بادام شیرین نیز یکی دیگر از راه‌های کاستن درد التهاب مفاصل است. برای درمان تورم، اسپاسم و بیماری آرتریت نیز از آن استفاده می‌شود. همچنین در درمان التهابات ناشی از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و رزاسه نیز به کار می‌رود. روغن بادام سرشار از ویتامین‌های K, E و گروه B است.

 مصرف خوراکی آن نیز برای رفع التهابات روده و بهبود سلامت گوارش بسیار نافع است و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. به طور کلی استعمال موضعی آن علاوه بر درمان التهابات، بسیاری از مشکلات پوستی را نیز درمان می‌کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از جمله روغن‌های موثر با جذب فوری است بدون اینکه آثار چربی در پوست باقی بگذارد. غنی از ویتامین B, E است و التهابات پوستی حاصل از آفتاب سوختگی، اگزما و روزاسه را درمان می‌کند. خارش و سوزش ناشی از بیماری‌های پوست و مو را تسکین می‌دهد و روند درمان آنها را سرعت می‌بخشد. ضد آلرژی است و بر روی انواع پوست سازگاری دارد. ضد باکتری است و تمامی باکتری‌های مضر سطح پوست را از بین می‌برد. در تسکین التهابات پوست و تقویت آن نیز موثر واقع می‌شود.

روغن آووکادو

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روغن‌های طبیعی برای تسکین التهابات ناشی از آرتروز و رماتیسم روغن آووکادو است. منبع ویتامین‌های B, D, E ، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری، تیامین و ریبوفلاوین است. با ماساژ آن بر روی پوست می‌توان التهاب بسیاری از بیماری‌های پوستی را تسکین داد و به درمان آنها پرداخت.

روغن آووکادو بسیار سبک است و در پوست باقی نمی‌ماند. رطوبت رسان قوی بوده و برای سلامت موها نیز مفید است و بسیاری از مشکلات آن نظیر شوره سر، خشکی و شکنندگی و غیره را درمان می‌کند.

مطلب مرتبط:”معرفی بهترین روغن برای عضلات

نکات مهم در استفاده از روغن ضد التهاب

برای استفاده از بهترین روغن ضد التهاب بهترین روش برای استعمال، گرم کردن آن است. حرارت به نفوذ بهتر آن در پوست کمک می‌کند و تاثیر دهی آن را افزایش می‌دهد. ماساژ آن نیز به افزایش جریان خون کمک می‌کند. با استعمال روغن بر روی پوست و مو در واقع با یک تیر چند نشان می‌زنید، هم بیماری‌ها و مشکلات سطحی را رفع کرده و هم به سلامت کلی بدن کمک می‌کنید. برای درمان التهاب مفاصل استعمال روغن بکر و سپس بستن آن با حوله گرم و یا پیچیدن باند برای اثر دهی  بهتر پیشنهاد می‌شود. خواص ضد التهابی این روغن‌ها به دلیل از بین بردن عفونت و باکتری‌های سطح پوست است. برای حصول نتیجه از این محصولات، نوع خالص آن را تهیه و استفاده نمایید.

در این مطلب درباره انواع بهترین روغن ضد التهاب صحبت کردیم و خواص آنها را بخوبی بیان کردیم.امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *