خواص روغن آرگان برای پوست و صورت چیست؟

فهرست

خواص روغن آرگان برای پوست و صورت بسیار زیاد است، که دانستن این مزیت ها به شما برای داشتن پوستی شفاف و زیبا کمک می کند؛ همچنین با توجه به اینکه روغن آرگان در برابر اکسید شدن، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، می توان از آن در دراز مدت بهره برد. ما سعی خودمان را کرده ایم که به شما مهمترین خواص این روغن را بگوییم.

آشنایی با روغن آرگان

روغن آرگان از درختی به همین نام استخراج می شود. درخت آرگان بومی مراکش بوده و دارای هسته ای است که حاوی این روغن می باشد. امروزه بیشترین استفاده از خواص روغن آرگان برای پوست و مو می باشد. این روغن به راحتی می تواند لکه های پوستی را از بین برده و به ترمیم آن کمک کنند. همچنین آرگان کوتیکول های مو را تقویت می نماید و باعث می شود تا شما موهای سالم تری داشته باشید.

امروزه در اغلب لوازم آرایشی از روغن آرگان استفاده می شود اما در این مقاله قصد داریم تا به صورت خاص درباره خواص روغن آرگان برای پوست و صورت صحبت نماییم.

آشنایی با خواص روغن آرگان برای پوست و صورت

روغن آرگان که در دسته روغن های ارگانیک نیز قرار می گیرد دارای اسید لینولئیک و ویتامین E بسیاری است. از همین رو برای بازسازی و جوانسازی پوست بسیار مفید می باشد. در زیر می توانید با برخی از خواص روغن آرگان برای پوست و صورت بیشتر آشنا شوید:

جلوگیری از پیری زودرس

پوست انسان در طول شبانه روز در معرض انواع آلودگی ها، اشعه های مضر و مواردی از این قبیل قرار دارد. این موارد موجب می شوند تا رادیکال های آزاد بر روی پوست بیشتر شوند. با زیاد شدن رادیکال ها، پوست رطوبت خود را از دست داده و به مرور خشک می شود. در این صورت پوست دچار پیری زودرس گردیده است.

یکی از خواص روغن آرگان برای پوست و صورت این مورد می باشد، که با فراهم آوردن ویتامین E مورد نیاز، به راحتی با رادیکال ها و اثرات آنها مقابله می نماید. لذا رطوبت پوست حفظ می گردد و باعث درخشندگی و صاف شدن آن می شود.

درخشان شدن پوست توسط روغن آرگان

یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای پوست و صورت، ترمیم و پاکسازی می باشد. از آنجا که در این روغن انواع آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری وجود دارد، لذا اگر بتوانید هر شب قبل از خواب این روغن را بر روی صورت خود زده و کمی ماساژ دهید، طراوت و شادابی به پوست شما باز می گردد. استفاده از این مورد در دراز مدت به سلامت پوست نیز کمک می نماید.

یک شیشه حاوی روغن آرگان در کنار یک قاشق

 

نرم و لطیف کردن لب ها

از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست و صورت، می توان نرم و براق شدن لب ها و همچنین پوست صورت اشاره نمود. برای اینکه لب های جذابی داشته باشید، لازم است تا تنها چند قطره از روغن را با کمی وانیل و شکر مخلوط نمایید، تا یک لایه بردار خانگی ایجاد شود. سپس آن را بر روی لب های خود زده و منتظر بمانید تا لایه برداری کرده و لب ها براق تر و نرم تر شوند.

درمان مشکلات پوستی توسط روغن آرگان

افرادی که از التهاب های پوستی، لکه ها، آبله مرغان و مواردی از این قبیل رنج می برند، می توانند از خواص روغن آرگان استفاده نمایند، تا سلول های مرده پوست، از بین رفته و اقدام به ترمیم خود نمایند. استفاده منظم و مکرر از این روغن باعث نرم تر شدن پوست می شود. همچنین قادر است تا التهاب های پوستی را کاهش دهد و به زیبایی پوست بیفزاید.

مبارزه با آکنه توسط روغن آرگان

یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای پوست و صورت، مقابله آن با آکنه می باشد. همانگونه که پیش تر نیز بیان گردید، در این روغن ویتامین E و آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد، که می تواند التهاب های پوستی را از بین ببرد. لذا اگر پوست شما ملتهب بوده یا جوش های قرمز زیادی دارد می توانید با استفاده از این روغن آن را درمان نمایید. به یاد داشته باشید، که بسیاری از افراد برای از بین بردن جای جوش خود از آرگان استفاده  می نمایند.

روغن آرگان جایگزین مناسب برای کرم اصلاح

بسیاری از افراد برای اینکه اصلاح راحت تری داشته باشند و از التهاب های پوستی جلوگیری نمایند، هزینه بسیاری برای کرم اصلاح می دهند. اما باید در نظر داشت که روغن آرگان می تواند بسیار بهتر از کرم های دیگر عمل نماید. برای استفاده از خواص آن بهتر است، قبل از اصلاح کمی روغن بر روی پوست خود پخش نموده و سپس اصلاح نمایید تا التهاب و درد های اصلاح کمتر شود.

استفاده از روغن آرگان برای اصلاح باعث می شود تا پوست نرم تر و روشن تری داشته باشید. همچنین این روغن به پوست شما طراوت بیشتری نیز می بخشد.

از بین بردن ترک های پوست

از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست و صورت می توان به درمان ترک های پوستی اشاره نمود. در این روغن ماده ای به نام ترپنوئید وجود دارد که می تواند زخم ها را بهبود داده و از عفونت های پوستی جلوگیری نماید.

آرگان یک ضد آفتاب طبیعی

یکی دیگر از مزیت های روغن آرگان این است که می توان آن را به عنوان یک ضد آفتاب استفاده نمود. با توجه به آنتی اکسیدان های موجود در این روغن، می توان انتظار داشت که یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد    می کند و از آسیب به پوست و ایجاد سرطان های پوستی جلوگیری می نماید.

خواص روغن آرگان برای ابرو

این روغن قادر است تا به راحتی فولیکول های مو را تحریک نموده و آنها را وادار به رشد نماید. لذا گفته  می شود که استفاده منظم از روغن آرگان باعث تقویت ابرو و مژه خواهد شد و همچنین آنها را پرپشت تر نشان می دهد.

روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای دور چشم

اگر شما نیز جزء آن دسته ار افراد می باشید که دور چشم آنها چین و چروک زیادی وجود دارد، می توانید از خواص روغن آرگان برای محافظت از آسیب های محیطی، از بین بردن چین و چروک و آبرسانی استفاده نمایید. همچنین این روغن قادر است تا سیاهی دور چشم را از بین برده و التهاب ها را کاهش دهد.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که چون این روغن چرب می باشد لذا برای پوست های چرب کاربردی ندارد اما باید در نظر داشت؛ که چون روغن مذکور منافذ پوست را نمی بندد و به سرعت جذب پوست می شود، بسیار کارآمد می باشد و افرادی که دارای پوست چرب نیز هستند می توانند از آن استفاده نمایند.

نگهداری از روغن آرگان

با توجه به خواص روغن آرگان برای پوست و صورت که بینهایت  می باشد، لازم است که توجه داشته باشید برای استفاده از این مزایا بهتر است، تا از مدل های اصل این روغن بهره ببرید. این روغن به نسبت سایر روغن های موجود در بازار رقیق تر می باشد و عموما در بطری های تیره رنگ نگهداری می شود؛ تا خواص خود را حفظ کند. از لحاظ بو باید توجه داشته باشید که بوی این روغن تا حد زیادی شبیه به بوی فندق است.

اگر روغن شما فاقد بو می باشد و بویی ندارد، می توان گفت که اصل نیست. روغن های اصل به سرعت جذب پوست می گردند. از لحاظ ظاهری هم این روغن ها شفاف هستند و همچنین این روغن به رنگ طلایی بوده و روان است.

نحوه استفاده از خواص روغن آرگان برای پوست

برای اینکه بتوانید از خواص روغن آرگان برای پوست و صورت بهره مند شوید، لازم است تا ابتدا پوست خود را از هرگونه آلودگی تمیز نمایید. برای این مورد می توانید از پاک کننده های طبیعی نیز بهره ببرید. در این وضعیت بهتر است تا چند قطره روغن را بر روی پوست ریخته و به کمک انگشتان ابتدا چند ضربه کوچک بزنید. چند ثانیه صبر کرده و مجدد با انگشتان پوست خود را ماساژ دهید.

این روغن سریعا جذب پوست می شود و لازم به شستشو یا استفاده از کرم یا روغن دیگری نیست. برای اینکه بتوانید پوستی شفاف و سالم داشته باشید، می توانید این روغن را در روتین شبانه خود قرار دهید. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که غالبا توصیه می شود، که صبح ها و شب ها از این روغن استفاده شود.

سخن پایانی

با توجه به خواص روغن آرگان برای پوست و صورت که در بالا بیان شد می توان متوجه شد؛ که روغن آرگان برای پوست و صورت فواید زیادی دارد. گفتیم که این روغن می تواند مشکلات خفیف پوستی را از بین ببرد و به راحتی آن را ترمیم کند. از همراهی شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *