روغن کرچک چقدر روی مو بماند؟

فهرست

روغن کرچک که می تواند به داخل فولیکول مو نفوذ کند، راه حل مناسبی برای خوش حالت تر و براق شدن موهای شما است. با خرید روغن کرچک و استفاده از آن بر روی موهای خود، بعد از مدتی تاثیر آن را بر ضخامت موهایتان احساس خواهید کرد. حال این مطلب جای سوال است که چه وقت موهایتان را چرب کنید؟ و یا این که روغن کرچک چقدر روی مو بماند؟

اشتباهات رایج استفاده از روغن کرچک برای مو

استفاده از روغن کرچک به هنگام داشتن شوره یا درماتیت سبورئیک  ممکن است، نتیجه معکوس دهد. قارچی که باعث ایجاد چنین شرایط پوستی و آلرژی‌هایی می‌شود، در واقع از چربی‌های موجود در روغن‌ها تغذیه می‌کند و بنابراین استفاده از روغن کرچک روی آن ممکن است وضعیت را بدتر کند. به هنگام خشکی بیش از حد پوست سر از روغن کرچک استفاده نکنید. زیرا ممکن است پوست بیشتر تحریک شود.

آیا قبل از استفاده از روغن کرچک باید موهایم را بشوییم؟

قبل از استفاده موها را نشویید، مطمئن شوید که فقط با آب معمولی کمی خیس شده باشد.  شستشو با سیلیکون زیاد می تواند فولیکول های  موی شما را مسدود کند  و دیگر موها نمی توانند رشد کنند. هنگام برس زدن موهای خود (شانه نکنید) از یک برس موی نرم استفاده کنید. از آنجایی که موهای شما چرب است، یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک چقدر روی مو بماند؟

قبل از اینکه موهایتان را با شامپو شستشو دهید، روغن کرچک را روی موها بمالید و بگذارید حداقل پانزده تا بیست دقیقه روی مو بماند. از آنجا که روغن کرچک خاصیت چسبندگی دارد و شستن آن دشوار است از قبل مو هایتان را خیس کنید تا در هنگام شستن مو با مشکل مواجه نگردید. احتیاط آن است که از این روغن در طول هفته فقط یک بار استفاده کنید.

خطرات ماندن بیش از حد روغن کرچک روی مو

روغن کرچک بسیار غلیظ است و به پوست سر شما نفوذ نمی کند، یک لایه روغنی روی پوست سر شما ایجاد می کند که در طول روز گرد و غبار و آلودگی را جذب می کند. اگر شسته نشود، منافذ شما را می بندد که منجر به ریزش مو و خطرات بیشتر می شود.

پیشنهاد مطالعه:”خواص روغن کرچک برای مو و روش مصرف آن”

سخن آخر

روغن کرچک چقدر روی مو بماند؟ اگر روغن کرچک را برای مدت طولانی در موهای خود باقی بگذارید، چه اتفاقی می افتد؟ از عوارض مصرف روغن کرچک آن هم به مدت طولانی بر روی مو، خشک شدن پوست سر و شوره زدن آن است. بنابراین برای داشتن نتیجه ای مطلوب، موها را در عرض دو یا چند ساعت بعد بشویید و از گذاشتن روغن به مدت یک هفته تا چند روز بر روی مو پرهیز کنید. بر طبق توصیه های پزشکی در هفته فقط یک بار از این روش استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *