آیا روغن آرگان بو دارد؟

فهرست

روغن آرگان یک روغن بسیار عالی می باشد که خواص و فواید بسیاری دارد این روغن می تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ اما باید روغن آرگان اصل تهیه کنید به همین دلیل آیا روش‌های شناخت روغن آرگان اصل را می‌شناسید؟! به نظر شما روغن آرگان بو دارد؟!

روش های متعددی برای متوجه شدن اصل بودن روغن آرگان وجود دارد که باید آن ها را به خوبی بدانید. یکی از انواع این روش‌ها، توجه به بوی روغن آرگان است. با تشخیص صحیح بوی روغن آرگان، می‌توانید اصالت کالای خریداری شده را تضمین نموده و به نتایج مطلوبی پس از استفاده دست یابید. لذا قبل از اقدام به خرید روغن آرگان، ابتدا به نکات مهم در جهت اصالت آن، توجه نمایید.

 آیا به نظر شما روغن آرگان بو دارد؟!

این محصول به سبب برخورداری از مزایای و تاثیرگذاری فوق العاده، با استقبال چشمگیری از سوی افراد مختلف مواجه شده است. لذا بسیاری از افراد سودجو از این موضوع سو استفاده نموده و اقدام به ارائه‌ی محصولات شیمیایی و یا تقلبی خود با نام روغن آرگان اصل، خواهند نمود. اما گاهی برخی از این تولیدات به اندازه‌ای به محصولات واقعی شباهت دارد که تشخیص روغن اصل، بسیار سخت خواهد بود.

در تعاریف مختلف شاهد انواع رایحه‌ها از این روغن بوده‌ایم، اما واقعیت موضوع چیست؟ اما در پاسخ به این سوال که آیا روغن آرگان بو دارد یا خیر؟! چه می‌توان گفت. اینکه گاهی ذکر می‌شود که روغن آرگان بدون بو است، کاملا غلط می‌باشد. روغن آرگان اصل از بو و رایحه‌ی مطبوعی برخوردار است.

مطلب مرتبط:”نحوه تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

شیشه حاوی روغن آرگان

بوی روغن آرگان را صحیح استشمام کنید

روغن آرگان

روغن آرگان اصل و مرغوب از بوی مطبوع و مناسبی شبیه به انواع مغزهای خشکبار برخوردار است. بوی ذرت بو داده، بوی مغز پسته، بوی گردوی آسیاب شده، بوی فندق و … از جمله رایحه‌هایی هستند که روغن آرگان اصل از خود پخش می‌کند.

همچنین از رایحه‌ی این روغن در برخی از موارد نیز، با بوی نوار لاستیکی نیز یاد کرده‌اند. اما به طور کلی برای یافتن بوی این روغن می‌توان به درخت تولید کننده‌ی دانه‌های آرگان نیز اشاره نمود. با فشردن توده‌ی این درخت می‌توانید بوی مطبوع این روغن را استشمام کنید.

در برخی از موارد روغن‌های آرگان به صورت معطر شده به بازارهای رقابتی عرضه می‌شوند. در این صورت استفاده از آنها برای موارد بهداشتی و آرایشی، هرگز مناسب نخواهد بود. بلکه از این روغن‌های معطر شده برای مواد غذایی، سالادها و پخت و پز استفاده خواهد شد.

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت که روغن آرگان بو دارد. بوی این روغن، بویی شبیه به طبیعت بوده و حس دلنشینی را برای افراد در بر خواهد داشت. در صورت استشمام هر گونه بوی مصنوعی، به اصالت کالا شک کرده و از خرید آن امتناع کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *