خواص روغن نارگیل برای ابرو چیست؟

فهرست

می توان گفت ابرو ها نقش بسیاری در زیبایی صورت هر فرد دارد. به همین دلیل بهتر است با خواص روغن نارگیل برای ابرو به خوبی آشنا باشید. این روغن مزایا و خواص زیادی دارد که می توانید از آن ها برای ابرو های خود نهایت استفاده را داشته باشید. روغن نارگیل یک انتخاب بسیار خوب و عالی برای شما می تواند باشد در ادامه به بیان خواص و مزایای این روغن می پردازیم.

آیا روغن نارگیل باعث رشد ابروهای شما می شود؟

روغن نارگیل به دلیل توانایی که در جلوگیری از شکستگی مو دارد، زمانی که موهای ابرو را به آن آغشته می کنید، با ترکیب اسید لوریک موجود در آن و پروتئین مو، کاهش ریزش پروتئین کراتین را تضمین می کند و ابروهای پر پشت تری خواهید داشت. چرا که فرایند ریزش ابرو را به تعویق  می اندازد. البته باید دقت کنید که میزان روغن نارگیل مصرفی کم باشد تا منافذ پوست و مو بسته نشود که در این صورت ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.

خواص روغن نارگیل برای ابرو

پوست ابرو می تواند محل تجمع انواع میکروب، قارچ و باکتری باشد که می تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی ابروهای شما ایجاد کند. چربی های غیر اشباع یا زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل، دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری هستند که می توانند پوست را از این میکروب ها پاکسازی کنند. استفاده از روغن نارگیل نه تنها برای ابرو که برای سلامت چشم های شما نیز مفید است و از پوست اطراف چشم شما محافظت می کند و شوره ابرو، فولیکولیت و عفونت های قارچی را از بین می برد.

ویتامین E موجود در روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای رشد و ترمیم مو است. ویتامین E موجود در آن که از چربی است به رشد، ترمیم مو و بازسازی فولیکول های مو کمک می کند و می تواند تاثیر مفیدی بر پرتر نشان دادن ابروها داشته باشد، همچنین باعث می شود تار های ابرو قوی تر شود و میزان ریزش و شکستگی موهای ابرو کاهش یابد.

نفوذ پذیری روغن نارگیل در ابرو

روغن نارگیل به اعماق مو نفوذ می کند و موجب حفظ رطوبت موهای ابرو می شود و از ریزش موهای آن جلوگیری می کند. چنانچه به هنگام برداشتن ابروها، پوست این ناحیه زخم شود، می توانید برای التیام آن از این روغن استفاده کنید.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

نحوه استفاده از خواص روغن نارگیل برای ابرو

استفاده از خواص روغن نارگیل برای ابرو بسیار آسان است، شما می توانید از یک پنبه یا فرچه تمیز شده یا ریمل برای مالیدن آن به ابرو استفاده کنید و سپس به آرامی ابروها را در جهت رویش مو ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید روغن را شب روی ابرو بگذارید و صبح هنگام شستشوی صورت آن را بشویید.

دو شیشه حاوی روغن نارگیل و تکه های نارگیل

 

روش هایی برای داشتن ابرو های پر پشت تر

امروزه زیبایی صورت بسیار اهمیت دارد و هر فردی تلاش می کند پوست و صورتی زیبا داشته باشد، ابرو ها هم به زیبایی هرچه بیشتر صورت کمک می کنند.

تراش ابرو

روش برداشتن و اپیلاسیون ابرو با بند یا موچین به فولیکول های مو آسیب می رساند و ممکن است اثر منفی روی ابروها بگذارد. بنابراین در ابتدای کار این روش ها را کنار بگذارید و از تراش مو استفاده کنید و بگذارید تا ابرو ها بدون هرگونه دستکاری به رشد خود ادامه دهند؛ کمی زمان دهید تا ابروهایتان پر شوند.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که تاثیر زیادی در رشد ابرو دارد و یک مرطوب کننده خوب برای موهای ابروی شماست. این روغن رشد موهای ابروی شما را بهبود می بخشد و می توانید ابروهایی ضخیم و پرپشت تر را با استفاده از این روغن داشته باشید. استفاده از این روغن و خواص روغن نارگیل برای ابرو می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ژل آلوئه ورا

این ژل دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و گردش خون را افزایش می دهد در نتیجه مواد غذایی بیشتری به ابروها می رسد و به رشد موهای ابرو کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی از عفونت قارچی  و شوره ابرو، جلوگیری می کند.

رژیم غذایی سالم

رزیم غذایی سرشار از بیوتین، پروتئین و آهن از شکستن موها جلوگیری می کند. در نتیجه ریزش موهای ابرو را کاهش می دهد. داشتن رژیم غذایی مناسب در کنار استفاده از خواص روغن نارگیل برای ابرو بسیار عالی است.

ژله نفتی

استفاده از ژله نفتی یا وازلین بر روی ابروها موجب پر وسالم تر شدن ابرو ها می شود و از آنها محافظت می کند.

تست آلرژی

با بررسی خواص روغن نارگیل برای ابرو به این نتیجه رسیدیم که این روغن  برای پرپشت تر شدن ابروها مفید است؛ اما مثل همیشه باید قبل از استفاده مقداری از آن را امتحان کنید و در صورت بروز هرگونه حساسیت یا واکنش آلرژیک از استعمال آن بر روی ابروهایتان بپرهیزید. چرا که ممکن است باعث ریزش مو، تورم پلک و یا تحریک پوست اطراف چشم شود و ناراحتی های عدیده ای به همراه آورد.

مقاله مرتبط :”خواص روغن نارگیل برای مو چیست؟”

تاثیر نرم کننده ها روی رشد ابروها

از خواص روغن نارگیل برای ابرو که بگذریم بحث استفاده از نرم کننده ها پیش می آید که در رشد ابرو ها تاثیر چندانی ندارد. آنچه بر رشد ابرو تاثیر دارد، ژنتیک افراد است و موهای ابرو به طور معمول 4/1 تا 2/1 اینچ در ماه رشد می کنند.

سخن آخر

برای کمک به رشد ابرو می توانید  از خواص روغن نارگیل برای ابرو استفاده کنید و با خوردن غذاهایی مثل لیمو، روغن زیتون، پیاز و… فولیکول های مو را تغذیه کنید و به رشد طبیعی مو های ابرو کمک کنید. همچنین ما برای شما نحوه استفاده از این روغن و روش هایی برای داشتن ابرو های پر پشت تر را بیان کردیم؛ روش هایی مانند رژیم غذایی سالم، تراش ابرو، استفاده از روغن کرچک و… که توجه به این روش ها می تواند برای ابرو های شما بسیار خوب و عالی باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *