کره نارگیل برای مو

فهرست


یکی از فرآورده هایی که از میوه نارگیل به دست می آید کره نارگیل میباشد. استفاده از کره نارگیل برای پوست و مو به دلیل خواص فراوان موجود در آن است. این کره از قسمت سفید رنگ میوه نارگیل استخراج میشود. پوره سفید رنگ به همراه روغن نارگیل اجزای تشکیل دهنده کره نارگیل میباشد. سرشار از اسیدهای چرب است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. کسانی که خواهان درمان کم خونی خود هستند میتوانند استفاده از آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

استفاده از کره نارگیل برای مو

مو از خون تغذیه کرده و در صورتی که مواد مفید و مورد نیاز خود را از بدن دریافت نکند، ممکن است دچار خشکی بیش از حد و خرابی شود. کره نارگیل برای مو بسیار مفید بوده و موجب تقویت فولیکول میشود. اگر این کره را روی ساقه های مو ماساژ دهید درخشانی و سلامت مو را نتیجه داده و در طولانی مدت موجب تقویت موها میشود. کسانی که دارای پوست متعادل و خشک هستند نیز میتوانند از این محصول برای پوست خود استفاده کنند.

استفاده از کره نارگیل برای پوست

زمانی که آلودگی و باکتری روی پوست قرار میگیرد، بروز آکنه قطعی است. همانند خاصیت کره نارگیل برای مو، استفاده از آن برای تقویت پوست نیز توصیه میگردد. اسیدهای چرب موجود در آن به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و جذب آن میشود. این کره رادیکال های آزاد را کاهش داده و باعث کاهش چین و چروک و از بین رفتن خشکی پوست میشود. کره نارگیل با روغن نارگیل تفاوت هایی دارد که اسیدهای چرب روغن صد در صد بوده و اسیدهای چرب در کره تنها 60 درصد می باشد.

کره نارگیل بکلی

فواید کره نارگیل برای مو

برای بهره مندی از خواص کره نارگیل برای مو میتوانید به دو صورت خوراکی و موضعی کره را مصرف نمایید. مقادیر فراوانی فیبر و پروتئین دارد که رنگ آن سفید و شفاف میباشد. به دلیل چربی های فراوانی که دارد بهترین ماده برای رفع خشکی مو است. با ماساژ موهای خود قبل از حمام با این کره و شستن آن با شامپو می توانید چربی ساقه مو را حفظ کرده و باعث شادابی و طراوت موهای خود شوید.

خواص کره نارگیل برای بدن

اگر بتوانید کره نارگیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید علاوه بر فواید کره نارگیل برای مو میتوانید بدن خود را نیز تقویت نمایید. این محصول از پیری زودرس جلوگیری کرده و برای ترمیم زخم های بدن نیز مفید میباشد. از زخم بستر جلوگیری کرده و طراوت پوست را حفظ می کند. سطح ایمنی بدن را بالا برده و در دوران نقاهت بیماریهای ویروسی بهترین تغذیه میباشد. سطح کلسترول خون را کاهش داده و برای درمان دیابت و قند خون نیز مفید میباشد.

نتیجه گیری

استفاده از کره نارگیل برای مو نباید باعث چربی کف سر شود. می توانید آن را آب کرده و درون ظرف بریزید. در دمای اتاق به حالت مایع در می آید و بهتر است تنها ساقه موهای خود را با این ماده ماساژ دهید. البته به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد برای رفع مشکلات کف سر مثل شپش و قارچ نیز مفید میباشد. علاوه بر تقویت ساقه مو، رشد مو را نیز افزایش میدهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *