بهترین روغن برای دیسک و درد گردن کدام است؟

فهرست


دیسک گردن یکی از دردآورترین بیماری‌های ستون فقرات است و اغلب افرادی که دائما  پشت میز نشسته و مشغول انجام کار هستند مبتلا می‌شوند. استفاده از روغن‌های ارگانیک در تسکین درد بسیار موثر است. بهترین روغن برای دیسک گردن، دارای قدرت تسکین دهندگی التهابات بین مفاصل است و با جذب از طریق پوست و نفوذ در بدن، جریان خون در گردن را افزایش می‌دهد. این روغن، با ماساژ بر روی پوست تاثیر بیشتری می‌گذارد و سرعت بهبودی درد را بیشتر می‌کند. در این مقاله قصد داریم سه مورد از بهترین روغن‌های ارگانیک که برای تسکین درد گردن مفید است را معرفی کنیم.

روغن بادام تلخ

از روغن بادام تلخ در ماساژ بدن بسیار استفاده می‌شود و این به خاطر قدرت شگفت انگیزی است که در از بین بردن تنش و خستگی درد عضلات دارد. در واقع این روغن یکی از بهترین مواد طبیعی است که بدون ایجاد واکنش یا عوارض قادر است درد گردن را تسکین دهد. از روزگاران قدیم از روغن بادام برای درمان دردهای آرتروز زانو و گردن بسیار استفاده می‌شد. این به خاطر خاصیت ضد التهابی روغن بادام است که آن را تبدیل به اکسیر شگفت انگیز درمان دیسک کمر کرده است.

پس از خرید روغن بادام تلخ برای نتیجه گیری بهتر، باید مصرف آن را تا مدت زمان معینی ادامه دهید (14 روز). سپس محل درد را بادکش نموده و استعمال این روغن با ارزش را تا 21 روز دیگر ادامه دهید و شاهد بهبودی درد گردن خود شوید. روغن بادام سرشار از مواد معدنی، اسیدهای چرب، ویتامین E و پروتئین است و بهترین ماده برای درمان دردهای عضلانی و مفصلی است.

روغنکده بکلی

روغن سیاهدانه

سیاهدانه یکی از پر خاصیت‌ترین گیاهان است که روغن آن به عنوان بهترین روغن برای دیسک گردن شناخته شده است. این روغن سرشار از فایده برای بدن است. یکی از این فواید تسکین درد دیسک گردن است که با استعمال روغن سیاهدانه بهبود می‌یابد. بهترین حالت برای استعمال این اکسیر شفابخش حرارت دادن آن است. ابتدا آن را به خوبی گرم کرده و سپس به موضع درد زده و ماساژ دهید. تاثیر این روغن با گرم شدن بسیار بیشتر خواهد بود.

روغن سیاه دانه در کنار نوعی صدف تزیینی

طبق آزمایشاتی که بر روی روغن و دانه سیاهدانه صورت گرفته اثرات قویِ ضد التهابی و ضد باکتری آن ثابت شده است. از دیدگاه طب سنتی نیز سیاهدانه دارای طبع گرم و خشک بوده و در تسکین دردهای موضعی نقش موثری ایفا می‌کند. افرادی که اثر ورزش یا ضربه دچار درد در تاندون شده‌اند می‌توانند با روغن سیاه دانه از خواص بی‌نظیر این روغن استفاده کنند. سیاهدانه سرشار از آهن، پتاسیم، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و انواع ویتامین است. در اسلام نیز مصرف آن چه در غذا و یا استعمال آن به شکل روغن بسیار توصیه شده است.

 

پیشنهاد مطالعه:”روغن سیاه دانه ؛ خواص + تشخیص روغن سیاه دانه اصل”

روغن خشخاش

روغن خشخاش یکی از قوی‌ترین مسکن‌های دردهای عضلانی و مفاصل است. به همین دلیل خرید روغن خشخاش برای بهبودی درد ناشی از دیسک گردن نیز مفید واقع می‌شود. این روغن علاوه بر دیسک گردن برای دردهای زانو و کمر، درد سیاتیک، آرتریت و غیره نیز مناسب است. همچنین حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن و فسفر است بنابراین در محکم شدن استخوان‌ها و مفاصل تاثیر بسزایی دارد. بهترین شیوه برای استفاده از آن، زدن به موضع درد و ماساژ دادن است. سپس محل را با دستمال تمیز ببندید تا درد آن آرام گیرد.

نتیجه گیری

در تهیه بهترین روغن برای دیسک گردن حواستان باشد که آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. در صورت استعمال روغن تقلبی هیچکدام از اثرات آن را حس نخواهید کرد. همچنین ماساژ دادن آن بر روی موضع باعث جذب بهتر  و اثر گذاری بیشتر آن می‌شود. برای بهبودی دیسک گردن باید بدانید که استفاده از روغن‌های طبیعی فقط یکی از کارهایی است که باید انجام دهید و قبل از آن با پزشک در مورد روند درمان صحبت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *