جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد

فهرست

روغن کنجد به دلیل دارا بودن بیشترین منابع آهن و کلسیم از ریزش موی شدید جلوگیری می کند. جامعه امروز با سرعت زیادی به سوی کم پشتی موها و کچلی حرکت می کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید از دستورات غذایی مناسب استفاده کرد. ما به شما استفاده از روش جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد را پیشنهاد می کنیم.

خواص روغن کنجد برای رشد مجدد موها

ریزش مو دارای دلایل مختلفی است. برخی از انواع ریزش مو مربوط به کمبود مواد معدنی و آهن در بدن است. این نوع ریزش مو را با جایگزینی مواد غذایی مناسب و استفاده از یک رژیم غذایی اصولی می توان جبران نمود. جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد در این نوع بسیار موثر خواهد بود. روغن کنجد برای رشد مجدد موهای از دست رفته شما انتخاب بسیار مناسبی است.

کنجد با تامین نیاز اصلی بدن به آهن و کلسیم، شرایط رشد موی شما را بهبود می بخشد. تار مو شما ممکن است بر اثر موخوره یا سایر مشکلات محیطی دیگری نیز بریزد. کنجد تمامی مشکلات رایج مربوط به موی سر را معمولا درمان می کند. قارچ های پوستی و عفونت های مربوط به پوست سر نیز توسط این عصاره شفابخش درمان می شود. در این صورت به سادگی و با سرعت زیاد موهای ریخته شده جبران می شود.

 حضور ویتامین های کاهش دهنده ریزش مو در کنجد

وجود ویتامین های عالی زیر برای کاهش ریزش مو بسیار مهم هستند.  به همین خاطر کمبود هر کدام از آن ها اختلالی در رشد مو دارد.

کمبود هر کدام یک از ویتامین های B،C،E سبب ریزش شدید مو در شما می گردد. با رفع کامل این کمبودهای غذایی می توانید ریزش موی خود را متوقف کنید. غیر از مکمل های غذایی، استفاده از روغن کنجد کمک زیادی به رفع این مشکل خواهد کرد. حضور پروتئین ها و چربی های غیر اشباع در ترکیبات این روغن نیز از دیگر دلایل مفید بودن آن برای اصلاح مشکل ریزش مو است. بنابراین جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد در مدت کوتاهی سبب رشد موهای جدید و زیبا می گردد.

روغن کنجد ارگانیک

در موارد خاصی به جهت کمبود چربی های خوب و مصرف نکردن میزان مناسب پروتئین این مشکل ایجاد می شود. در آزمایشگاه های مربوطه دانشمندان مقادیر زیادی ویتامین ها و پروتئین و چربی های غیر اشباع در تار مو انسان پیدا کرده اند. این مسئله بر لزوم استفاده از مواد غذایی مختلف جهت جلوگیری از این مشکل تایید می نماید. جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد بهترین راه برای پیشگیری از این مشکل اساسی است.

در این حالت بدن، تمامی مواد غذایی مورد نیاز خود جهت تولید مجدد مو را دریافت خواهد کرد. در صورت تامین مواد غذایی مورد نیاز مو، دیگر این بخش از ذخیره سایر اندام ها برای تامین انرژی خود استفاده نخواهد کرد. نظم زیادی در این شرایط در بدن ایجاد شده و تمامی ارگان ها به کار تخصصی خود خواهند پرداخت.

چند نمونه ماسک جهت جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد

شما می توانید به صورت مستقیم از این عصاره جهت جلوگیری استفاده کنید. جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد در زمان کمی اتفاق می افتد. با این وجود استفاده از یک ماده دیگر در کنار روغن کنجد به بهبود موهای شما کمک می کند.

حنا به عنوان گیاه سبز نجات بخش و درخشان کننده مو در طبیعت شناخته می شود. پس می تواند بهترین ترکیب با روغن کنجد برای احیای مو باشد. روغن نارگیل و آلوئه ورا نیز هر کدام منابع غنی از املاح و مواد معدنی برای احیای مو شما هستند. این ماسک ها سبب قطع ریزش مو و تولید مجدد مو می گردند.

نتیجه گیری

کچلی مطلق به زودی برای افرادی که از ریزش مو رنج می برند، اتفاق می افتد. جلوگیری از ریزش مو با روغن کنجد می تواند این روند را کند کرده یا به طور کامل متوقف کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *