خواص روغن آرگان برای موخوره+روش مصرف آن

فهرست

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که از روش‌های گیاهی برای درمان برخی از امراض و بیماری‌ها استفاده کنید و نتایج بسیار مطلوبی را دریافت کنید؟! یکی از مشکلاتی که 90 درصد افراد یک جامعه به آن مبتلا می‌شوند، موخوره است. این عارضه علاوه بر در بر داشتن مشکلات بسیار زیاد برای موها از قبیل: ریزش مو، خشکی مو و … ظاهر نامناسبی برای مو نیز در بر خواهند داشت. آیا می‌دانستید که روغن آرگان برای موخوره بسیار مفید و تاثیر گذار است؟

اگر به خواص روغن آرگان کمی توجه نمایید، حتما به تاثیرات فوق العاده و باور نکردنی آن بر روی درمان مشکلات مو، پی می‌برید. با توجه به تاثیر گذاری حیرت انگیز این داروی گیاهی بر روی سلامت پوست و مو، شاهد استفاده از این ترکیب منحصر بفرد در طراحی و تولید بسیاری از شامپوها، نرم کننده‌ها، کرم‌های دست و صورت، انواع محصولات مراقبت از پوست و مو و … خواهیم بود. در این مطلب درباره خواص روغن آرگان برای موخوره صحبت می کنیم.

علت مناسب بودن روغن آرگان برای موخوره

روغن آرگان از طبیعت نشات گرفته و تاثیرات باور نکردنی بر روی سلامت پوست و موی شما خواهد داشت. این محصول منحصر بفرد از عناصر تشکیل دهنده‌ی بی‌نظیری برخوردار است که علاوه بر ترمیم و بازسازی فولیکولها و بسیاری از سلولها، نقش بسزایی بر روی رشد و تکثیر آنها نیز خواهند داشت. در این صورت شما می‌توانید با یک دوره مصرف از این روغن منحصر بفرد، شاهد نتایج حیرت انگیزی باشید.

اما سوال اینجاست که خواص روغن آرگان برای موخوره و درمان آن چیست؟!؟ این روغن چگونه می‌تواند موهای شما را از شر موخوره برهاند؟! این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر، سالها ذهن بسیاری از مخاطبین را درگیر خود نموده است. لذا بسیاری از پزشکان طب سنتی، اقدام به انجام تحقیقات وسیع و گسترده‌ای نموده‌اند تا با اطلاعات دقیق، اقدام به استفاده از این روغن نمایند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

برخورداری از ویتامین E برای درمان موخوره

یکی از خواص روغن آرگان، برخورداری از میزان بسیار زیاد ویتامین E است. در بسیاری از تحقیقات از این ویتامین با عنوان ویتامین ضد موخوره و شفابخش یاد کرده‌اند. این ویتامین از خشکی مو جلوگیری نموده و همواره یک سطح مرطوب و مناسب را برای موهای شما به همراه خواهد داشت. یکی از دلایل پدید آمدن موخوره در موها، خشکی سطح مو است. لذا با استفاده از این روغن، می‌توانید به راحتی شاهد رطوبت رسانی مفید به موهای خود باشید.

سشوار از جمله مواردی است که سبب خشکی مو و در نتیجه بروز موخوره (به تعریف دیگر دو شاخه یا چند شاخه شدن موها) خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این بیماری در موها، می‌توانید پس از سشوار کردن موهای خود، اقدام به استفاده از روغن آرگان نمایید.

برخورداری از اسیدهای چرب برای درمان موخوره

از دیگر خواص روغن آرگان برای موخوره، می‌توان به اسیدهای چرب موجود در آن، اشاره کرد. یکی از دلایل شایع برای بروز موخوره در موها، خشکی بیش از حد آنها است. این خشکی به دلایلی از جمله: آب و هوای منطقه، استفاده از سشوار به میزان بسیار زیاد، استفاده از مواد شوینده نامناسب و … پدید می‌آید. در این فرآیند، مو چربی مناسب و ایده‌آل خود را از دست داده و به موهای خشک و آسیب پذیر، تبدیل می‌شود.

اسیدهای چرب می‌توانند چربی و رطوبت مناسب برای موها را تامین نموده و از این طریق، از بروز مشکلاتی از قبیل خشکی مو و ایجاد موخوره، جلوگیری نمایند. روغن آرگان که سرشار از اسیدهای چرب است، یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای رفع موخوره و درمان خشکی مو خواهد بود.

برخورداری از آنتی اکسیدان فراوان برای درمان موخوره

در بحث روغن آرگان برای موخوره، تاثیر آنتی اکسیدان‌ها بر روی سلامت مو بر کسی پوشیده نیست. آنتی اکسیدان‌ها سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند که هر کدام از آنها می‌توانند نقش بسزایی بر روی سلامت موهای شما داشته باشند. یکی از ویتامین‌هایی که به سبب عدم وجود آن، می‌توان شاهد خشکی و شکنندگی موها بود، ویتامین C است. این ویتامین از خشکی و در نتیجه از پدیدار شدن موخوره در موها جلوگیری خواهد نمود.

روغن آرگان در کنار دانه آرگان و تعدادی حوله

لذا استفاده از موادی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند (برای سلامت موها)، بسی کاربردی و حائز اهمیت هستند. یکی از منابع بسیار مناسب برای تامین آنتی اکسیدان موها، روغن آرگان است. از این رو می‌توان گفت که با تکیه به این خواص، می‌توان از شر تمامی موخوره‌ها خلاص شد.

روش استفاده از روغن آرگان برای درمان موخوره

چند قطره از روغن آرگان را می‌توان به صورت ماسک مو، قبل و یا بعد از استحمام مورد استفاده قرار داد. مدت زمان ماندگاری این روغن بر روی مو (جهت تاثیر گذاری بهتر) 2 ساعت است. شما پس از طی کردن زمان مناسب، می‌توانید اقدام به شستشوی موهای خود نمایید. این روغن به سبب برخورداری از خواص اعجاب انگیز و همچنین نفوذ به فولیکول‌های مو، در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی، مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه:”از نحوه‌ی مصرف روغن آرگان روی موی خیس یا خشک چه می‌دانید؟”

جمع بندی

روغن آرگان موجب تغذیه و در نتیجه سلامت موهای شما می‌شود. اما برای اینکه بتوانید به نتایج مطلوب خواص روغن آرگان برای موخوره دست یابید، بهتر است به مواردی از جمله: اصالت روغن آرگان، نحوه‌ی مصرف، میزان مصرف روغن آرگان، مدت زمان استفاده از روغن آرگان و مواردی از این قبیل، توجه نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *