پروتئین کره بادام زمینی، کربوهیدرات و کالری آن چقدر است؟

فهرست

کره بادام زمینی دارای چربی و کالری بالایی است. فقط 2 قاشق غذاخوری کمتر از یک چهارم چربی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند که بخشی از آن اشباع شده است. پروتئین کره بادام زمینی خیلی بالا است و یکی از کم هزینه ترین منابع پروتئین گیاهی است که می توانید پیدا کنید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA برای 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی نمکی ارائه شده است:

کالری :  190 فیبر :  2 گرم
چربی :   16گرم شکر :  3 گرم
سدیم :  140 میلی گرم پروتئین :  7 گرم

 

کربوهیدرات های کره بادام زمینی

کره بادام زمینی کربوهیدرات نسبتا کمی دارد. کربوهیدرات موجود در یک وعده بادام زمینی تنها 13 تا 16 درصد از وزن کل آنها را تشکیل می دهد که به معنای  شاخص گلیسمی  (G I) تنها 14 است. این بدان معنی است که یک وعده کره بادام زمینی کمتر بر قند خون شما تأثیر می گذارد. نسبت به غذاهای با G I بالاتر مانند نان سفید (75 G I در هر برش) که برای تهیه ساندویچ استفاده می شود.

چربی های کره بادام زمینی

اگرچه 16 گرم چربی در هر وعده ممکن است زیاد به نظر برسد، اما بیشتر آنها چربی های تک غیراشباع  و چند چربی غیراشباع “سالم”  هستند. تنها حدود 4 درصد از چربی های اشباع شده )ناسالم( است. چربی‌های تک غیراشباع موجود در بادام‌زمینی عمدتاً از اسید اولئیک (که تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد)، در حالی که چربی‌های چند غیراشباع عمدتاً از اسید لینولئیک (که به عضله‌سازی کمک می‌کند) هستند. کره بادام زمینی همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب امگا 3 است که ضد التهاب هستند و با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند.

 

ظرف کره بادام زمینی در کنار بلوط

پروتئین کره بادام زمینی

تقریباً 35 درصد از وزن کل کره بادام زمینی از پروتئین است که آن را به یکی از منابع بهتر پروتئین غیر گوشتی تبدیل می کند. اگر گیاهخوار هستید یا پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، با ۷ گرم در هر وعده، به راحتی می توانید میزان مصرف روزانه خود را افزایش دهید.

ریز مغذی های کره بادام زمینی

کره بادام زمینی دارای مواد مغذی متراکم است و می تواند به شما کمک کند میزان مصرف روزانه مرجع  (RD I) ویتامین ها و مواد معدنی خود را تامین کنید .این خوراکی سرشار از ویتامین های B کمپلکس مهم و همچنین مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان ها است.

بنر کره بادام زمینی

چگونه 32 گرم کره بادام زمینی به RDI مواد مغذی کلیدی کمک می کند؟

مس : 43 درصد از RDI ویتامین B1 (تیامین) : 17٪ از RDI
فولات : 20 درصد از RDI ویتامین B3 (نیاسین) : 25 درصد از RDI
آهن : 22 درصد از RDI ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) : 11٪ از RDI
منیزیم : 14 درصد از RDI ویتامین B6 (پیریدوکسین) : 9٪ از RDI
منگنز : 28 درصد از RDI ویتامین E : 18 درصد از RDI
پتاسیم : 18 درصد از RDI روی : 10 درصد از RDI

پیشنهاد مطالعه:”خواص کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی”

سخن آخر

مقدار پروتئین کره بادام زمینی زیاد است و  حجم زیادی از پروتئین در  مقدار کمی غذا گنجانده شده است.  کره بادام زمینی باعث می شود که شما سریعتر احساس سیری کند و تمایلی به خوردن زیاد نداشته باشید و آن مقدار کره بادام زمینی که مصرف می کنید، می تواند از سلامت قلب شما حمایت کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *