خواص فوق العاده روغن کندش برای مو

فهرست

روغن کندش برای مو فواید بی‌شماری دارد و انواع مشکلات مو مانند مو‌خوره، خشکی، شکنندگی و ریزش مو را برطرف می‌کند. از آنجایی‌که این روغن طبیعی است هیچگونه عوارضی برای مو و پوست شما ندارد و حتی می‌توان از آن برای تقویت ابرو، مژه و ریش نیز استفاده کرد تا پر‌‌پشت شوند.

معرفی روغن کندش

کندش یک گیاه بوته‌ای بومی منطقه هندوستان است که در مرز پاکستان و هندوستان می‌روید و از لحاظ ظاهری پایه کوتاه، گل‌هایی به رنگ زرد و ریشه بسیار قوی با خواص دارویی دارد. روغن کندش برای مو از ریشه این گیاه استخراج می‌شود. این روغن رایحه بسیار تندی دارد و رنگ آن سفید متمایل به زرد است. این روغن دارای محتویات سمی است که خوردن آن اصلا توصیه نمی‌شود و احتمال مرگ را برای انسان در پی دارد. اما استفاده استعمالی آن مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند و به دلیل خواص استعمالی، از آن به عنوان معجزه روغن کندش برای مو یاد می‌شود.

گیاه کندش

خواص روغن کندش برای مو

روغن کندش یکی از روغن‌های طبیعی است که با اینکه خواص فراوانی برای رشد و تقویت مو و ابرو دارد کمتر شناخته شده است. با یک یا چند دوره مصرف صحیح این روغن از خواص معجزه‌گر این روغن بهره‌مند می‌شوید. روغن کندش برای مو طرز استفاده بسیار آسانی دارد و باید هفته‌ای سه بار به مدت بیست دقیقه این روغن را روی موهای خود بمالید و سپس بشویید. طول درمان این روغن برای رشد مو بین ۶ تا ۸ ماه است. پس از طی این دوره زمانی از فواید زیر بهره‌مند می‌شوید. خواص روغن کندش برای مو عبارتند از:

 رشد مو

روغن کندش حاوی ویتامین و مواد معدنی مغذی بسیاری برای تقویت فولیکول‌های مو بوده که در رشد مو بسیار موثر است. پس از طی یک دوره کوتاه از استعمال این روغن ، نخست مو‌های کرکی رشد می‌کنند و سپس با مداومت در استفاده این موهای کرکی تقویت، مستحکم و زیبا می‌شوند.‌

 تقویت مو

در صورتی‌که موهای‌تان به علت رنگ مکرر و دکلره، کراتینه، شامپو نامناسب، آفتاب یا دیگر عوامل محیطی و شیمیایی صدمه دیده و دچار ریزش و شکنندگی شده است با استفاده از روغن کندش می‌توانید آن‌ را تقویت کنید. طریقه مصرف روغن کندش برای مو که در اثر عوامل محیطی یا شیمیایی آسیب دیده بسیار ساده است. برای این منظور یک تا دو ساعت پیش از حمام این روغن را روی ریشه و ساقه موهایتان بمالید و پس از سپری شدن این زمان در حمام شستشو دهید. در صورتی‌که مو‌ها بسیار ضعیف و نازک شده است برای رسیدن به پوست سر و تقویت موها روغن را پیش از استفاده گرم کنید.‌

 پرپشت کردن موها

ماهیت این روغن به نحوی است که مولکول‌های آن بلافاصله جذب فولیکول مو شده و سبب تقویت فولیکول و در نتیجه پرپشت شدن مو‌ می‌شود. همچنین مملو از آنتی اکسیدان بوده که این ماده در پرپشتی و ضخیم شدن مو و ابرو بسیار موثر است.

 

حتما بخوانید: بهترین روغن ضد ریزش مو چیست؟

 

جلوگیری از موخوره

روغن کندش برای مو خاصیت آبرسانی دارد و با استعمال آن بر روی موهای سر، مژه، ابرو و ریش همانند یک لایه محافظتی عمل می‌کند. این روغن همانند سایر آبرسان‌ها رطوبت را در ساقه مو حفظ می‌کند و از خشک و شکننده شدن مو که منجر به بروز مو‌خوره می‌شود، جلوگیری می‌کند. در صورتی‌که در اثر استفاده این روغن متوجه خشک‌تر شدن موهایتان شده‌اید، ترجیحا آن را با دیگر روغن‌های آبرسان مثل روغن آرگان یا نارگیل بر روی موهایتان استعمال کنید.

محفاظت از پوست سر

از دیگر فواید روغن کندش برای مو کنترل و متعادل نگه داشتن میزان pH پوست سر، چربی و رطوبت است. همچنین این روغن دارای خواص ضدعفونی‌کننده است و در درمان مریضی‌های پوستی مثل شوره سر، قارچ‌ و شپش بسیار موثر است. البته مصرف این روغن به این منظور برای پوست خشک توصیه نمی‌شود.‌

روغن کندش برای مو

 تقویت ابرو

روغن کندش تمام خواص خود برای موها مانند جلوگیری از ریزش، پرپشت کردن، تقویت و… را برای ابرو نیز دارد. در صورتی‌که ابرو‌هایتان ریزش دارد یا کم پشت است، با استفاده از روغن کندش آن‌ها را تقویت کنید.‌

جلوگیری از سفید شدن مو

از دیگر خواص باورنکردنی روغن کندش برای مو پیشگیری از سفید شدن مو است. این روغن با تقویت ساقه مو سبب می‌شود که تیره‌تر به چشم بیاید. اگر موهای شما در حال سفید شدن است، با استعمال این روغن رنگ‌دانه‌های ببشتری تکثیر می‌شود تا از سفید شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

تقویت ریش

اگر قصد تقویت و پرپشت کردن ریش خود را دارید، یک راه آسان استفاده از روغن کندش است‌. به این منظور آن را روی ریش‌های‌تان بمالید و دو ساعت منتظر بمانید، سپس صورت خود را با شامپو بچه بشویید تا اثری از روغن روی سطح پوست شما به جا نماند.

عوارض روغن کندش در صورت استفاده نادرست

این روغن مانند هر ماده دیگری اگر به درستی استفاده نشود، عوارض جبران‌ناپذیری دارد؛ لذا  پیش از استفاده حتما طریقه مصرف درست آن را یاد بگیرید تا از عوارض آن در امان بمانید. این روغن خطرات زیر را به همراه دارد:

  • مصرف خوراکی این روغن کشنده است؛ زیرا این روغن حاوی ترکیبات سمی است و فقط باید به صورت استعمالی استفاده شود.‌
  • مصرف زیاد آن ( بیش از ۸ ماه یا استعمال بیشتر از سه بار در هفته) احتمال دارد به ریه‌های فرد صدمه بزند.
  • مصرف روغن کندش به افرادی که مزاج گرمی دارد توصیه نمی‌شود؛ زیرا سبب عدم تمرکز، درد شکم و تشنگی در افرادی با این طبع می‌شود.‌
  • به هیچ وجه از پودر ریشه کندش استفاده نکنید؛ زیرا به چشم آسیب‌های زیادی می‌رساند.
  • روغن کندش را به دلیل عوارض خوراکی دور از دسترس اطفال نگه دارید.
  • به هیچ وجه برای کودکان زیر دو سال، خانم‌های باردار و شیرده از این روغن استفاده نشود.

طرز استفاده از روغن کندش برای مو، ابرو و مژه

طریقه مصرف روغن کندش برای مو با توجه به مشکل مو‌ و میزان آسیب دیدگی آن متفاوت است. به طور کلی برای رفع مشکلاتی مانند ریزش مو، مو خوره و تقویت مو روغن را سه بار در طول هفته هر بار به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود بمالید و تمام سطح مو را با روغن به خوبی ماساژ دهید تا به تمام قسمت‌های مو برسد، سپس پس از طی۲۰ دقیقه موهای خود را با شامپو روزمره بشویید. موضوع مهم در مورد اثر بخشی این روغن این است که باید در مصرف آن مداومت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید، حداقل مدت استفاده از آن ۶ ماه و حداکثر ۸ ماه است و با چند بار استفاده به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.‌

برای تقویت و پرپشتی ابرو نیز این روغن را هفته‌ای سه بار پیش از خواب روی ابرو بمالید و پس از بیدار شدن از خواب صورت‌تان را با شامپو بچه شستشو دهید. برای پرپشتی مژه نیز همین دستور را دنبال کنید، اما برای اینکه روغن درون چشم‌تان نریزد با گوش پاک کن روغن را روی مژه‌ها بمالید. برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید حتما دوره استفاده را کامل کنید.

خرید روغن کندش اصل برای مو

روغن کندش یکی از روغن‌های طبیعی با خواص فراوان برای مو است که برای بهره‌گیری از فواید آن و دور ماندن از عوارض باید نوع اصل آن را تهیه کنید.‌ از آنجایی‌که این روغن کمتر شناخته شده است راه‌های تشخیص اصل آن از تقلبی کار آسانی نیست؛ از این‌رو بهترین کار خرید از فروشگاه‌های معتبر است. برای تهیه روغن کندش اصل به فروشگاه بکلی ما مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *