بهترین روغن ضد ریزش مو کدام است؟

فهرست

عوامل و بیماری‌های مختلفی در ریزش موها اثر گذار است و گاهی ممکن است که موهای ریخته شده رشد نکنند. چنانچه علت ریزش موها بیماری‌های جسمی باشد باید مورد درمان قرار گیرد. استعمال بهترین روغن ضد ریزش مو وقتی موثر واقع می‌شود که عوامل ریزش مو تشخیص داده شده و بهبود پیدا کرده باشد. به طور کلی استعمال روغن‌های گیاهی باعث تغذیه رسانی موها شده و آسیب‌های مختلف به فولیکول و ساقه‌ها را ترمیم کرده و با مراقبت از موها در مقابل شرایط جوی به نوعی از آنها محافظت می‌کند. پر خاصیت‌ترین روغن‌هایی که به درمان ریزش موها منجر می‌شود، عنوانی است که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم و 4 مورد از بهترین روغن‌های گیاهی را معرفی نماییم.

روغن کندش(کندشت)

در برخی مواقع موها شروع به نازک شدن می‌کنند و در آخر می‌ریزند. کمبود ویتامین، استرس، آلودگی‌ها و شرایط جوی مثل سرما و گرما در این مورد تاثیر گذار است. با استعمال روغن کندش (کندشت) در زمانی که موها کاملا تمیز است می‌توانید تاثیر رادیکال‌های آزاد و سایر آلودگی‌ها را از موها رفع کرده و با تامین ریز مغذی‌های مورد نیاز، آنها را تغذیه می‌کند.

روغن کندشت برای موهای خشک و آسیب دیده نیز مناسب است و با تامین رطوبت مورد نیاز شروع به ترمیم سلول‌های صدمه دیده موها می‌کند. همچنین محرک رشد فولیکول‌هایی است که به مدت‌ طولانی هیچ رشدی نداشته‌اند. برای نتیجه گیری از استعمال روغن فوق باید آن را به مدت حداقل 6 ماه و 3 بار در هفته استفاده نمایید.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا نیز تاثیر شگفت انگیزی در افزایش رشد موهای نازک و ضعیف دارد. بسیار سبک است و جذب تارها می‌شود، حاوی امگا 7 می‌باشد که در رشد موهای ریخته شده بسیار تاثیر گذار است. نقش محافظت کننده را دارد و با حفظ رطوبت از بروز خشکی جلوگیری می‌کند. میزان چربی‌های اشباع نشده آن بسیار بالا است.

غنی از ویتامین‌های A, B1, B2 است و سایر ریز مغذی‌ها شامل نیاسین، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن را در خود دارد. این محصول قادر است تارهای نازک مو را تغذیه کرده و مانع از ریزش آنها شود و همچنین با استفاده مداوم، ضخیم و پرپشت شود.

روغن ضدریزش مو

روغن فندق

محصول ارزشمند دیگری که برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن فندق است. موهایی که در اثر رنگ و دکلره شدیدا آسیب دیده و ریزش پیدا کرده و همچنین ملتهب است بهترین مورد برای استعمال این روغن است.

روغن فندق با جذب شدن در موها و تامین و حفظ رطوبت باعث نرمی و درخشندگی آنها می‌شود. وجود اسیدهای امگا و ویتامین E و تعداد زیادی آنتی اکسیدان، آن را تبدیل به اکسیر پر پشت کننده مو می‌کند. از روغن فوق برای رفع سایر مشکلات موها مانند موخوره، حالت دهی و رفع شوره سر نیز استفاده می‌شود.

روغن رزماری

روغن رزماری تسکین دهنده قوی موهایی است که از ریشه التهاب دارند. همچنین ضد عفونی کننده سطح پوست سر و رفع قارچ‌ها و باکتری‌های مولد بیماری در سطح پوست است. غذای کامل موها است که با ماساژ روی سر تامین می‌شود. قدرت آن در بازگرداندن موهای ریخته شده به چرخه طبیعت به قدری است که حتی برای افرادی که دچار طاسی با الگوی مردانه شده‌اند نیز مفید واقع می‌شود.

برای مستحکم شدن موها بهتر است که روغن رزماری را به ریشه و پوست سر ماساژ داده شود و برای افزایش ضخامت موها روغن باید روی ساقه‌ها مالیده شود.

کلام آخر

در آخر باید گفت که برای استفاده از بهترین روغن ضد ریزش مو و کمک به پر پشت شدن آن، می‌توانید روی سر ماساژ دهید و بگذارید 1 ساعت بدین حالت باقی بماند سپس موها را شستشو داده و خشک کنید. چنانچه حساسیت دارید استفاده از آن را کنار بگذارید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *