نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو چگونه است؟

فهرست

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو ممکن است برای بسیاری از افراد مبهم باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم که چگونه می توان به کمک این روغن از موها محافظت نمود و سلامت آنها را تضمین کرد.برای آشنایی با نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو توصیه می شود تا حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

آشنایی با نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

بهترین راهکار برای استفاده از خواص روغن آرگان این مورد است که ابتدا موهای خود را تمیز بشویید. سپس مقداری روغن بر روی دستان خود ریخته و به کمک دست، موها را به آرگان آغشته نمایید.

در گام بعد اجازه دهید تا روغن یک شب تا صبح بر روی موها باقی بماند. می توانید این کار را هر شب انجام داده تا خواص اعجاب انگیز آرگان را مشاهده نمایید.

در خصوص نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو  باید دقت داشت که می توانید این روغن را با کرم های نرم کننده نیز مخلوط کرده و بر روی پوست سر خود ماساژ دهید تا از التهاب و خشکی پوست سر جلوگیری شود. همچنین اگر این مورد را با شامپوی موهای خود ترکیب نمایید به راحتی سلامت موهایتان تضمین شده و از شکستگی و ریزش جلوگیری به عمل می آید.

اگر مایلید تا از روغن آرگان در طولانی مدت استفاده نمایید، به جهت حفظ ویژگی ها و خواص آن، بهتر است تا روغن را داخل ظروف شیشه ای تیره نگهداری نمایید.

یک شیشه حاوی روغن آرگان و چند دانه آرگان

چگونه می توان از خواص روغن آرگان برای مو استفاده نمود؟

برای اینکه بتوانید از تمامی خواص این ماده طلایی برای مو های خود استفاده بکنید، باید روش های استفاده از این روغن را به خوبی بشناسید.

یک ماسک مو مطمئن در خانه تهیه نمایید

در خانه می توانید یک ماسک مو بسیار خوب تهیه کنید. ماسکی که با آن می توان از خواص این روغن استفاده کرد.

مرحله 1: روغن آرگان را با هر روغن دلخواه دیگری ترکیب نمایید.

باید در نظر داشته باشید که این روغن به راحتی با هر روغن دیگری ترکیب می شود تا از مو مراقبت نماید. شما می توانید روغن فوق را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب نمایید با این کار موها صاف و درخشان می شود و رشد آن ها آسان تر می گردد. اگر مایلید تا ماسک شما خوش عطر تر باشد بهتر است، از رزماری و نعناع نیز در آن بهره ببرید.

مرحله 2: روغن آرگان را بر روی موهای خود ماساژ دهید.

اگر قصد دارید تا از خواص روغن آرگان برای مو در ماسک موی خانگی خود بهره ببرید، لازم است تا موها را به صورت کامل به این روغن آغشته نموده و دقت کنید؛ که به هیچ عنوان روغن از موهای شما چکه نکند.

مرحله 3: موهای خود را به کمک یک حوله نرم به خوبی بپیچید.

در این مرحله می توانید از یک حوله نرم استفاده نموده و موهای خود را در آن بپیچید تا روغن به سایر بخش های بدن و لباس شما چکه نکند.

مرحله 4: زمان لازم برای اثرگذاری ماسک مو را در نظر بگیرید.

برای بهره گیری کامل از خواص روغن آرگان برای مو لازم است تا این روغن به مدت نیم ساعت بر روی موهای شما باقی بماند. هر اندازه حوله شما نرم تر باشد، احتمال گره خوردن یا وز شدن موها نیز کمتر می باشد.

مرحله 5: از شامپو و حالت دهنده موی مناسب استفاده نمایید.

پس از سی دقیقه از قرار گیری ماسک بر روی موها، می توانید آن را با شامپو یا نرم کننده به خوبی بشویید تا نرم و ابریشمی شدن موهای خود را مشاهده نمایید.

درمان التهاب پوست سر با خواص روغن آرگان

این روغن می تواند التهابات پوست سر شما را به خوبی کاهش و درمان کند. برای استفاده از تمامی این خواص با نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو باید آشنا باشید.

روغن آرگان

مرحله 1: روغن آرگان را بین انگشتان و کف دست خود پخش نمایید.

اگر دارای شوره سر می باشید یا پوست سر شما بسیار خشک است، این روغن می تواند نرمی و لطافت پوست را باز گرداند. برای این مورد چند قطره را به کف سر خود ریخته و به خوبی پخش نمایید.

مرحله 2: روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

در این مرحله بهتر است، تا موهای خود را به چند دسته تقسیم نمایید و روغن را به آرامی بر روی تمام بخش ها ماساژ دهید. این کار نیاز به دقت زیادی دارد. اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه این روغن بر روی پوست شما باقی بماند. با این کار گردش خون در پوست سر شما بهتر می شود و حتی به رشد موهای شما نیز کمک شایانی   می نماید.

مرحله 3: موهای خود را با شامپوی مناسب تمیز نمایید.

پس از اینکه روغن آرگان حدود 10 دقیقه بر روی پوست شما باقی ماند، می توانید آن را با شامپو بشویید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید تا از خواص شگفت انگیز روغن آرگان بهره مند شوید.

یک شیشه حاوی روغن آرگان و دانه های آرگان

 

حالت دادن به مو های خود توسط روغن آرگان

شما می توانید برای حالت دهی به مو های خود از این روغن استفاده لازم را ببرید؛ چرا که بسیار برای مو ها خاصیت دارد.

مرحله 1: موهای خود را به خوبی مرطوب نمایید.

همانند مواقع عادی موهای خود را به خوبی با آب تمیز نمایید سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. در این مرحله می توانید مقداری روغن را بر روی موهای خود پخش نمایید. این کار قبل از سشوار نمودن باعث حالت دادن و فرم گیری راحت موها می شود. همچنین مانع از گره خوردن موها می گردد.

مرحله 2: روغن آرگان را بر روی موهای خود پخش نمایید.

می توانید چند قطره روغن را بر روی دست ها و بین انگشتان خود ریخته و به خوبی بین موهای خود بکشید تا روغن به تمام بخش های مو نفوذ نماید. بر روی بخش های انتهایی مو تمرکز بیشتری داشته باشید زیرا با این کار از موخوره و دو شاخه شدن موها جلوگیری می شود.

جمع بندی

آشنایی با نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو به شما کمک می نماید تا بدون نیاز به هیچ پزشک و مواد شیمیایی بتوانید به موهای خود طراوات و شادابی و همچنین حالت بدهید. اگر موهای نازک و شکنندگی دارید این روغن قادر است تا تارهای آن را مستحکم نماید. همچنین می تواند التهابات پوستی را درمان کند.از همین رو استفاده از آن در روتین روزانه بسیار کاربردی و عالی است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *