در بازار چند نوع روغن کرچک داریم ؟

فهرست

روغن کرچک در انواع مختلف یا در ترکیب با سایر روغن ها مورد استفاده افراد واقع می شود. سوالی که در اینجا مطرح است این موضوع می باشد که چند نوع روغن کرچک داریم ؟ برای استفاده در موارد مختلف کدام را باید مورد مصرف قرار دهیم ؟ در این مطلب به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

روغن کرچک چیست ؟

روغن کرچک از نوعی گیاه علفی برداشت می شود که میوه این گیاه همان دانه کرچک می باشد. اما چند نوع کرچک داریم ؟ با توجه به نحوه استخراج، انواع مختلفی از این روغن به دست می آید که برای پوست و مو همچنین مصرف خوراکی مناسب می باشد. شصت درصد از دانه کرچک را روغن تشکیل می دهد.

خواص روغن کرچک به دلیل ترکیبات شگفت انگیز موجود در آن است. اسید ریسینولئیک ، اسیدهای چرب فراوان، آنتی اکسیدان و تری گلیسیرید از جمله ترکیبات موجود در این روغن است. روغن کرچک همان ماده پر کاربردی است که در اکثر صنایع به گونه های مختلف استفاده می شود.

نام دیگر این گیاه کاستور است که برای پاکسازی روده، رفع مشکلات پوستی و تسکین درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. در صابون، پلاستیک، روان کننده، عطر و محصولات دارویی از این محصول استفاده می شود. اکثر افراد این روغن را به عنوان ملین روده برای رفع یبوست می شناسند. جهت برطرف کردن لک های پوستی و رفع خشکی مو نیز از این روغن استفاده می شود.

روغن کرچک ارگانیک بکلی

چند نوع روغن کرچک داریم ؟

در پاسخ این سوال که چند نوع روغن کرچک داریم ؟ لازم به ذکر است انواع روغن کرچک به دو دسته کلی خوراکی و غیر خوراکی تقسیم میشود. انواع دیگر آن صنعتی و طبیعی می باشد. در بازار این روغن به دو صورت تصفیه شده و غیر تصفیه شده نیز به فروش می رسد. نوع خوراکی روغن کرچک، باید با تجویز پزشک استفاده شود. همانطور که گفته شد، جهت پاکسازی روده تجویز می شود که مصرف زیاد یا همیشگی روغن کرچک، می تواند برای سلامتی مضر باشد.

روغن کرچک صنعتی نوعی از این روغن است که به مقدار زیاد در بازار خرید و فروش می شود. از این روغن برای تولید لوازم آرایشی و انواع پلاستیک و الیاف و چسب استفاده می گردد.

روغن کرچک تصفیه شده یکی دیگر از انواع این محصول است که با نوع طبیعی آن تفاوت دارد. در واقع روغنی که به صورت طبیعی از این دانه استخراج می شود به روش پرس یا فشار سرد است. طبیعی بوده و بالاترین کیفیت را دارا می باشد. این روغن برای تقویت پوست و مو استفاده می شود که برای مصارف صنعتی باید آنرا تصفیه کنند.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم؛ به طور کلی انواع روغن کرچک به دو صورت خوراکی و غیر خوراکی به فروش میرسند. این روغن فواید بسیاری دارد که به صورت طبیعی یا به صورت ماده اولیه در ساخت داروهای شیمیایی به کار میرود. با توجه به این موضوع که در بازار، چند نوع روغن کرچک داریم، برای استفاده از آن در کارهای مراقبتی پوست و مو بهتر است از نوع طبیعی آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *