آیا روغن خراطین باعث حساسیت می شود؟

فهرست


روغن خراطین که از یک نوع کرم خاکی به نام ایزینیا فتیدا درست می شود. خواص بسیاری دارد که گاهی موجب بروز حساسیت های پوستی می شود. روش مصرف این روغن موضعی بوده و به هیچ وجه نمی توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد. بنا به اهداف مختلف، از این روغن استفاده می شود که یکی از آنها افزایش حجم عضلات می باشد. در ادامه حساسیت های روغن خراطین را شرح می دهیم.

حساسیت های روغن خراطین برای پوست

روغن خراطین دارای طبع گرم می باشد. آیا روغن خراطین باعث حساسیت می شود ؟ بله در برخی از افراد که دارای طبع گرم هستند، ماساژ این روغن بر روی پوست سبب بروز جوش یا آکنه می شود. قبل از مصرف توصیه می شود، این محصول را در بخشی از پوست خود امتحان کنید. در صورتی که عوارض خاصی مشاهده نشد، آن را در کل پوستتان استفاده نمایید. یکی از عوارض شایع روغن خراطین بروز جوش در پوست است.

در صورتی که روغن خراطین اصل را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، ممکن است کمتر دچار این عوارض گردید. زیرا روغن ها به صورت اصولی تصفیه می شوند و کمترین آسیب را به پوست می زنند. مورد دیگر خارش پوست و قرمز شدن آن است. به طور کلی استفاده از محصولات دارای طبع گرم، حساسیت های پوستی را ایجاد می کند. توصیه می شود، برای کاهش التهاب بعد از ماساژ، کمپرس سرد را روی پوست تان قرار دهید. این امر هم باعث می شود، روغن به خوبی جذب پوست شود. همچنین التهاب موضع مورد ماساژ را کاهش می دهد.

روغن خراطین هرگز نباید با دهان یا چشم برخورد داشته باشد. در صورتی که مقداری از این روغن به چشم راه یابد سوزش زیادی خواهد داشت که باید با قطره اشک مصنوعی چشم را شستشو دهید. در ضمن ورود این روغن به چشم با درد بسیاری همراه خواهد بود که هنگام مصرف باید بسیار مراقب باشید.

آیا روغن خراطین باعث حساسیت می شود؟

هنگام خرید روغن خراطین باید دقت کنید که آن را از محل معتبر به صورت طبیعی خریداری نمایید. در پاسخ سوال آیا روغن خراطین باعث حساسیت می شود؟ باید ذکر کرد، در صورت خرید روغن خراطین تقلبی، بله دچار حساسیت و جوش یا آکنه همچنین خارش می شوید. بعد از مصرف از ژل های خنک کننده مثل آلوئه ورا استفاده کنید یا اینکه بعد از گذشت دو ساعت موضع را با آب شستشو دهید.

مردان و زنان در هر سن و سالی می توانند از این محصول طبیعی بهره ببرند. روشن سازی پوست، حجیم سازی بافت عضلات، درمان درد مفاصل از جمله تاثیرات این روغن شگفت انگیز است. اما این نکته را مد نظر قرار دهید که اصلا نباید روغن خراطین را در محل هایی که با خون در تماس است، استفاده کنید. روغن خراطین اصل عوارض خاصی ندارد اما نشانه هایی دارد که باید آنرا از روغن تقلبی تشخیص دهید و از آن استفاده نمایید.

تشخیص اصل بودن روغن خراطین

تشخیص تفاوت های روغن خراطین اصل با روغن تقلبی می تواند در موارد مختلف باشد. در صورت استفاده از روغن خراطین تقلبی، ممکن است پف آنی پوست رخ دهد. این امر نشانه ای از استفاده از کورتون در روغن است. روغن خراطین اصل رنگ تیره ای دارد که هرگز تحت هیچ شرایطی جامد نمی شود و همیشه مایع است. بوی تند و زننده ای دارد که بعد از مصرف و ماساژ از بین می رود. نتایج آن بعد از دو الی چهار ماه مشخص می شود که به دلیل طبع گرمی که دارد ممکن است موجب قرمزی پوست گردد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه روغن خراطین باعث حساسیت می شود یا خیر توضیحاتی دادیم. اصولا کسانی که قصد مصرف این روغن را دارند، معمولا با این پرسش در خصوص روغن خراطین مواجه می شوند. همانطور که گفتیم این روغن به دلیل طبع گرمی که دارد، ممکن است عوارض ناچیزی داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *