مضرات روغن نارگیل برای مو و عوارض آن چیست؟

فهرست

در تمام برند های زیبایی از روغن نارگیل برای ساخت پاک کننده آرایش ماسک مو و… استفاده می شود. این روغن همیشه مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است و در باب فواید و مضرات روغن نارگیل برای مو نکات فراوانی مورد بحث و کنکاش قرار گرفته است. جدای تحسین و تمجیدهایی که از این روغن شده است مضرات و عوارضی هم  برای پوست و مو دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

روغن نارگیل و اثر آن بر روی پوست

به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب می تواند به عمق پوست نفوذ کند و باعث بسته شدن منافذ پوست گردد که این امر خود زمینه ای برای تحریک جوش های پوستی و تشکیل کومدون در روی پوست خواهد بود و می دانید که جوش و اثرات به جا مانده آن بر روی پوست ظاهری نازیبا  به وجود می آورد و می تواند تا حدودی آزار دهنده باشد.

روغن نارگیل به عنوان ماسک مو

استفاده از این روغن به تنهایی بر روی مو ممکن است چندان نتیجه خوشایندی نداشته باشد و منجر به خشکی تار موهای زیبایتان گردد. روغن نارگیل ممکن است برای سفید شدن دندان و پاک کننده آرایش خوب عمل کند و یا اینکه استفاده از آن به عنوان موبر پاهای ابریشمی برایتان ایجاد کند اما این دلایل کافی نیست که بگوییم بر روی مو هم معجزه می کند. شاید بار ها و بارها  از آن به عنوان ماسک مو استفاده کرده باشید ولی همچنان موها خشک و خشک تر شوند.

چرا با مصرف روغن نارگیل موها شکننده تر می شود؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از ماسک روغن نارگیل استفاده کرده اید و موهایتان خشک تر از قبل شده اند. در این مواقع دلایلی که ذهنتان خطور میکند، میتواند استفاده از شامپوی جدید، تغییر آب و هوا و یا رنگ باشد در صورتی که هیچ کدام نیست و همان روغن نارگیل موجب خشکی بیشتر موهای تان شده است. علت آن این است که روغن نارگیل مناسب هر مویی نیست و قبل از استفاده از آن بر روی موهایتان باید از نوع موهای خود شناخت کافی داشته باشید.

چرا روغن نارگیل مناسب هر مویی نیست؟

مضرات روغن نارگیل برای مو های خشک، بیشتر است، با اندازه مولکولی کوچک و دارا بودن اسید لوریک که میل ترکیبی بالایی با پروتئین موها دارد، می تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند که این برای موهای ظریف که فاقد پروتئین طبیعی مو هستند عالی می باشد زیرا پروتئین باعث استحکام و ساختاریافتن مو می شود و موها سالم تر و درخشان تر خواهند شد. در موهای خشک و ضخیم باعث تجمع پروتئین و بسته شدن منافذ مو از بین رفتن رطوبت مو و کم شدن خاصیت ارتجاعی آن شود و مو خشک تر از قبل شود.

راه حل مضرات روغن نارگیل برای موهای خشک و زبر چیست؟

راه حل باز هم به دست روغن نارگیل است با این تفاوت که به جای آغشته سازی موی خشک به روغن نارگیل بهتر است آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. چرا که این روغن با اسیدهای چرب خوبی که دارد اثرات مطلوبی بر روی دستگاه گوارش دارد و از آنجا که موها مثل دستگاه گوارش توانایی هضم و متابولیسم روغن نارگیل را ندارند با مصرف آن، می توان از داخل به رشد و ترمیم موها کمک کرد. بنابراین روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

نحوه استفاده ایمن از روغن نارگیل برای مو

با وجود اینکه روغن نارگیل برای شوره سر و یا مشکلات قارچی آن مفید است بهتر است آن را روی پوست سر استفاده نکنید تا منافذ پوست مسدود نشود دوم اینکه با مقادیر کم شروع کنید آن را بین دستان خود بمالید تا گرم شود و به آرامی روی موهای خود بمالید تا موهایتان براق تر شود.به آن مواد دیگری مثل عسل، روغن کرچک  روغن آرگان اضافه کنید.

مقاله مرتبط:”چه زمانی روغن نارگیل به مو بزنیم؟

روغن نارگیل و توازن هورمون ها

چرا باید روغن نارگیل را  خوراکی مصرف کنیم؟ مصرف خوراکی آن به بهبود سرعت رشد مو از درون کمک می کند. موهای سالم بازتاب سلامت داخلی بدن و توازن هورمون ها است چنانچه یکی از عوامل ریزش موی زنان بعد از بارداری به هم خوردن توازن هورمون ها می باشد که با یک رژیم غذایی و خواب کافی می تواند به حالت سلامت بازگردند. بنابراین مصرف روغن نارگیل باعث توازن هورمون ها و کاهش مضرات روغن نارگیل برای مو می شود.

سخن پایانی

از آنجا که سیستم دفاعی هر انسان نسبت به انسان دیگر متغیر است و ممکن است بعضی در برابر یک سری مواد آلرژی داشته باشند به طوری که دچار وضعیت های اورژانسی شوند، در مورد محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی هم این صدق می کند بنابرای قبل از استفاده از هر محصول جدید یا روغن نارگیل، کمی از آن را امتحان کنید تا از اثرات جانبی و مضرات روغن نارگیل برای مو مصون بمانید.  با این همه روغن نارگیل بکر فوایدش بیشتر از مضراتش است و برای داشتن موهایی صاف و خوش حالت هنوز محبوب بسیاری از سالن های آرایش است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *