بهترین روغن برای ماساژ بدن چیست؟

فهرست



از دیدگاه طب سنتی ماساژ باعث رفع سردی از بدن شده و میل جنسی را افزایش می‌دهد. بهترین روغن ماساژ بدن، باعث حرکت آرام و روان‌تر دست‌ها بر روی پوست بدن می‌شود. این روغن به افزایش تاثیر ماساژ کمک می‌کند. افراد برای رفع خستگی و بهبود دردهای عضلانی از ماساژ بدن استفاده می‌کنند. اما روغن‌های مناسب ماساژ کارکرد دیگری نیز دارد و برای آبرسانی و تغذیه رسانی پوست نیز مناسب هستند. به دلیل فراگیر شدن کاربرد ماساژ بهتر است با انواع روغن‌های طبیعی که برای این کار استفاده می‌شوند آشنا شوید.

روغن مناسب ماساژ چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین روغن ماساژ بدن باید غلظت کافی داشته باشد تا روی بدن پخش شود و نباید فورا جذب پوست شود. همچنین با بالا رفتن دمای بدن به افزایش جریان خون کمک می‌کند. حرکت راحت و روان دست و فشار بر نقاط حساس باعث می‌شود دردهای عضلانی تسکین یابد و خستگی‌های روزمره را از بین می‌برد. در ادامه به معرفی چند روغن گیاهی مناسب ماساژ می‌پردازیم.

روغن نارگیل

خرید روغن نارگیل به دلیل غلظت بالایی که دارد مناسب ماساژ خواهد بود. رایحه خوب آن آرامبخش بوده و استفاده از آن برای همه افراد امکان پذیر است. با جذب در پوست علاوه بر افزایش گردش خون، فعالیت متابولیسم سلول‌های عضلات را نیز افزایش می‌دهد و این باعث باز شدن گرفتگی‌های عضلانی می‌گردد.

حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های مختلف است که بدن برای فعالیت بهتر به آنها نیاز دارد. این روغن برای درمان سلولیت، فولیکولیت و  قارچ‌های پوستی نیز مفید واقع می‌شود.

روغن کنجد

خرید روغن کنجد از زمان‌های دور برای ماساژ مورد توجه بود و همچنین برای آرامش بیشتر از آن استفاده می‌کردند. دلایل این انتخاب هم میزان غلظت و همچنین فواید آن برای بدن است. روغن مذکور سرشار از کلسیم، اسیدهای چرب، ویتامین E می‌باشد. ماساژ آن بر روی تن به سلامت کلی بدن کمک می‌کند و باعث تخلیه پوست از مواد زائد می‌شود. بسیار آرامبخش است و با داشتن خواص ضد التهابی به تسکین تحریکات پوستی و رفع خستگی، استرس و گرفتگی‌های عضلات کمک می‌کند.

چهار نوع روغن برای ماساژ بدن

روغن زیتون

این روغن نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در ماساژ است. از جمله فواید آن بهبودی التهاب، تورم و درد ناشی از اسپاسم عضلانی است. خرید روغن زیتون و مصرف آن، روان کننده جریان خون در بدن و افزایش اکسیژن در بین بافت‌های سلولی می‌باشد. دفع انرژی‌های منفی نیز باعث ریلکس شدن فرد هم از لحاظ روحی و هم از نظر جسمی می‌شود. ماساژ این روغن به بهبودی درد مفاصل نیز کمک می‌کند و حرکت دست و پا را راحت و روان می‌سازد.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن جوجوبا

جالب است بدانید روغن جوجوبا شباهت زیادی از لحاظ ساختاری به چربی پوست دارد بنابراین با بدن بسیار سازگار است. از بین برنده رادیکال‌های آزاد است که باعث بروز آسیب به بدن می‌شود. رفع کننده خشکی پوست است و با جذب مواد مغذی در عضلات باعث تحرک بهتر آنها خواهد شد. مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که علاوه بر پوست در بافت عضلات نیز اثر گذار است. ضد التهاب بوده و برای تسکین تحریکات پوستی مناسب است.

روغن بادام شیرین

این روغن به تنهایی تسکین دهنده دردهای موضعی است اما وقتی به همراه ماساژ استفاده شود تبدیل به روشی فوق‌العاده برای آرام کردن اسپاسم‌های عضلانی، خستگی و کوفتگی می‌شود. خرید روغن بادام شیرین برای ماساژ بدن نوزادان نیز توصیه می شود. زیرا سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود. همچنین ضد التهاب می‌باشد و برای درمان دردهای مفاصل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکلات پوست از جمله خشکی، جوش و آکنه، لکه و بسیاری از موارد دیگر درمان می‌شود.

کلام آخر

انتخاب بهترین روغن ماساژ بدن به افزایش فعالیت بدن و رفع دردها، تورم و التهابات پوستی و مفاصل کمک می‌کند. برای رفع خستگی‌های روزمره و تجدید قوا همچنین دفع انرژی‌های منفی از جمله استرس و اضطراب بهتر است حداقل در هفته 1 مرتبه ماساژ را انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *