آیا کره نارگیل چاق میکند؟

فهرست

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ در مطالعاتی نشان داده شده است که کره نارگیل در کاهش چربی کم و شاخص توده بدنی سودمند بوده است. اگر از کره نارگیل درحد اعتدال استفاده شود باعث کاهش وزن می شود و اگر در خوردن آن زیاده روی شود به دلیل داشتن چربی بالا باعث بالارفتن وزن خواهد شد.

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل یک غذای کامل خامه ای لذت بخش است که از گوشت نارگیل خالص و خشک تهیه شده است. این غذای خوشمزه گرمسیری به معنای واقعی کلمه دهان شما را آب می اندازد.  می توانید آن را به اسموتی ها، سس ها، دسرها، تاپینگ ها و آیسینگ ها اضافه کنید. حتی در بستنی های خانگی نیز عالی عمل می کند.  نام های متعدد آن گواه بر کرمی بودن کره نارگیل است. همچنین به عنوان کرم نارگیل، کره روغن نارگیل و کره بدن نارگیل نیز شناخته می شود.

چرا کره نارگیل چاق می کند؟

افراد دارای اضافه وزن می توانند از کره نارگیل برای متابولیسم چربی هایی که از قبل دارند، استفاده کنند.  افراد کم وزن می توانند از آن برای بازیابی چربی بدن استفاده کنند. ورزشکاران می توانند از آن برای استقامت و عملکرد استفاده کنند. افراد ضعیف می توانند از آن برای تقویت قدرت استفاده کنند. کره نارگیل همچنین توانایی بدن شما در استفاده موثر از قند خون را بهبود می بخشد که علائم هیپوگلیسمی را کاهش می دهد.

بنر کره نارگیل

کره نارگیل و چربی

کره نارگیل که از پوره گوشت نارگیل به دست می آید دارای مقدار زیادی چربی اشباع است. کره نارگیل تقریبا 50 درصد چربی دارد و 82 تا 92 درصد این چربی از نوع چربی  اشباع شده است. چربی های اشباع شده را می توان به اسیدهای چرب کوتاه، متوسط ​​و بلند تقسیم کرد. برخلاف اسیدهای چرب با زنجیره بلند، اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​مستقیماً در جریان خون جذب می شوند. کره نارگیل اگر با رژیم غذایی کنترل شده و فعالیت بدنی مصرف شود موجب کاهش وزن می شود.

ظرف کره نارگیل با یکعدد نارگیل

دلیل علمی چربی کره نارگیل

سوال این است که با وجود این چربی کره نارگیل چاق می کند؟ تفاوت کره نارگیل با سایر چربی های اشباع شده در اندازه مولکول های چربی است. چربی های زنجیره بلند به سختی هضم می شوند و مستقیماً وارد سیستم لنفاوی می شوند. چربی های موجود در نارگیل اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MFCA) هستند.  MFCA سبک هستند، هضم آسانی دارند و به سرعت به انرژی تبدیل می شوند. کره نارگیل در واقع باعث کاهش کلسترول و افزایش متابولیسم چربی می شود و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: “کره نارگیل را با چه بخوریم؟

 اثر چربی کره نارگیل بر روی اعصاب

همه اعصاب در یک لایه چربی به نام غلاف میلین پوشیده شده اند که تکانه های عصبی را هدایت می کند و نورون را از بیش فعالی محافظت می کند. هنگامی که لایه چربی خشک یا کمبود داشته باشد، اعصاب شما به راحتی آشفته و مضطرب می شوند. حال یک قاشق کره نارگیل می تواند آرامش را به اعصاب بازگرداند و بهترین غذا برای نورون های مغز باشد.

سخن آخر

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ کره نارگیل دارای چربی فراوانی است. نحوه استفاده شما و اینکه چگونه این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، تعیین میکند که شما چاق یا لاغر شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *